Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest alle svarene her men jeg jobber selv med studier av bl.a vaksinasjon og vil påpeke en viktig myte som jeg mener bidrar med å opprettholde vaksinefrykten:

Tidligere inngikk den kvikksølvholdige komponenten thiomersal i vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet. Kvikksølv er nevrotoksisk og har vært en omstridt bestanddel i vaksiner. Dosen i en vaksine er imidlertid svært liten, men siden det har vært reist mye spørsmål rundt den og siden noen få enkeltstudier har vist en assosiasjon mellom thiomersalholdige vaksiner og bl.a autisme (selv om de aller fleste studiene IKKE viser noen negativ assosiasjon) så er thiomersal blitt fjernet fra barnevaksinasjonsprogrammene i Europa og USA. Enkelte influensavaksiner inneholder likevel thiomersal, Pandemrix gjorde f.eks det, men den er jo helt frivillig å ta selv om risikogrupper ble oppfordret til vaksinering (thiomersal ble/blir brukt som konserveringsmiddel i flerdosebeholdere for å hindre bakterievekst bl.a).

Så jeg tror at mye av frykten for vaksiner skriver seg fra gamle enkeltstudier med negative assosiasjoner som er gjort på en eldre versjon av vaksinene. Husk at vaksinene barna mottar er ekstremt godt utprøvd på storparten av befolkningen uten negative konsekvenser. Langt alvorligere konsekvenser vil det få om folk slutter å høre på helsemyndighetene og følger sin egen paranoia og unnlater å forsikre barnet sitt om å unngå sykdom! Det føres stadig sykdommer inn i landet med mennesker som kommer fra andre kontinenter, sykdommer som har vært praktisk talt utryddet her til lands i lang tid. sykdommer som kan være fatale for barn med svekket immunforsvar el andre typer sykdom. Det er også egoistisk å ikke bidra til flokkimmunitet mot andre med dårligere immunforsvar som kan bli alvorlig syke av slike sykdommer.

Dagens vaksiner er helt trygge å ta. Jeg skjønner ikke at noen tør å unnlate å gi barna sine sykdomsbeskyttelse som beviselig er helt trygg.

Anonymous poster hash: e4368...c32

Mange slår barna sine, misbruker de seksuelt eller psykisk mishandling. Mye jeg ikke forstår, men jeg forstår at det alltid finnes mennesker som er i stand til å gjøre de styggeste ting mot sine barn.. Dette er bare nok et bevis på det.

Anonymous poster hash: e4176...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er barne mishandling når man gir barn SUKKER aka GIFT!!! + folk flest har et utrolig dårlig imunforsvar og blir syke veldig ofte og er helt avhengie av medesiner osv for å klare seg...MAT er MEDESIN!! dette er et godt eksempel:http://vaccineimpact.com/2015/arizona-cardiologist-responds-to-critics-regarding-measles-and-vaccines/ kontakt heller barnevernet til de som serverer barna sine søppel mat!!

Ærlig talt! Hvis du er utdannet lege og argumenterer mot vaksiner med at de inneholder formaldehyd, kvikksølv og aborterte fostre, så har du enten ikke fulgt med på studiet, eller så lyver du med overlegg.

Dr. Wolfson møtte sin kiropraktorkone i 2004 (ifølge hans egen webside), og da så han lyset og sluttet med alle kjemikalier.

I 2012 åpnet han sin egen klinikk, og gjett hva?

http://wolfsonintegrativecardiology.com/meet-dr-jack-wolfson/my-approach/

"At your visits you will always see Dr. Wolfson, a board certified cardiologist.

A full spectrum of nutritional products and supplements are found in my office along with household items to decrease your chemical exposure. These are the best quality products to help your body heal itself."

http://wolfsonintegrativecardiology.com/shop/

Jeg tenker han tjener gode penger på å avvise skolemedisin og selge sine egne remedier til dumme mennesker.

Anonymous poster hash: e6451...038

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mennesker som dette (står om det et stykke ned på siden), er det som fraråder folk å vaksinere barna sine mot barnesykdommer. Skikkelig pålitelige folk. :roll:

http://www.tv2.no/2015/04/22/nyheter/kreft/alternativ-behandling/6831858

Anonymous poster hash: b680f...967

Der har du typen ja... :( Kjenner dessverre slike mennesker. De har ofte et sykelig behov for oppmerksomhet rundt sine egne innbilte sykdommer og plager, og kjemper en innbitt kamp mot alt av fornuft, fakta og forskning. De har funnet sine egne "sannheter" som er oppdiktede teorier man må være temmelig fjern for å tro på, og går ikke av veien for å tjene på dette selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha fem mastergrader for alt jeg bryr meg, det gjør ikke det faktum at dere nekter å vaksinere ungen deres noe mindre idiotisk. Og det at dere appåtil er såpass oppegående at noen vaksiner kan tas, får meg til å virkelig lure.

Hvorfor er det greit å vaksinere mot polio, men ikke mot meslinger. En sykdom som er på vei tilbake i den vestlige verden, fordi sånne som dere er med på å hærpe flokkimmuniteten.

For å si det sånn, dagen jeg får meg en unge - så kommer jeg til å sjekke at de som kommer inn i mitt hjem før ungen er gammel nok til å få vaksinene, faktisk er vaksinert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ironiske er jo at folk kan trygt la være å vaksinere sine barn kun fordi andre faktisk gjør det. Man snylter på andres avgjørelser, det er faktisk ganske provoserende.

I lengden er jo ikke det trygt. Hvis vi havner under kravene for flokkimmunitet, så går det utover de som faktisk ikke kan ta vaksinene. MMR får du ikke før ved 15 måneder, og alle som har eggallergi, vil også bli nektet å få den. Så i lengden er det disse det går utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner at jeg er glad jeg og mine er vaksinerte når jeg leser dette. Så mange uopplyste,naive mennesker som sluker alle vaksinepropaganda rått.Tenker at pipa får en annen lyd når det ikke er flokkimmunitet lenger som følge av at flere ikke vaksinerer seg. Når barnas dere får meslinger,kikhoste osv.. Da blir også belastningen mye større for helsevesenet som må redde barna deres fordi dere ikke vaksinerte. Lykke til. Jeg hadde ikke turt å ikke vaksine med tanke på alle innvandringen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har foreløpig ikke tatt noen vaksiner, men vi vurderer altså å ta polio og stivkrampe etter hun har fylt to år. Grunnen til at vi har sagt nei er mangfoldig, men det handler først og fremst om en omfattende skepsis til vaksineprogrammet, og på troen om at hun er sunnest uten vaksiner. Disse holdningene stammer fra mengder med uavhengig, og dermed ikke like tilgjengelig forskning.

Anonymous poster hash: adab6...030

Kanskje du burde bytte ut denne troen med vitenskap? Du trenger ikke lese lange forskningsartikler, bare ta en prat med fastlegen din, det holder i massevis.

Anonymous poster hash: 64576...66e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha fem mastergrader for alt jeg bryr meg, det gjør ikke det faktum at dere nekter å vaksinere ungen deres noe mindre idiotisk. Og det at dere appåtil er såpass oppegående at noen vaksiner kan tas, får meg til å virkelig lure.

Hvorfor er det greit å vaksinere mot polio, men ikke mot meslinger. En sykdom som er på vei tilbake i den vestlige verden, fordi sånne som dere er med på å hærpe flokkimmuniteten.

For å si det sånn, dagen jeg får meg en unge - så kommer jeg til å sjekke at de som kommer inn i mitt hjem før ungen er gammel nok til å få vaksinene, faktisk er vaksinert.

De fleste voksne har ikke tatt oppfriskningsvaksiner, og er vel dermed like stor potensiell smittefare som uvaksinerte barn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste voksne har ikke tatt oppfriskningsvaksiner, og er vel dermed like stor potensiell smittefare som uvaksinerte barn?

Ja, jeg tror nok dette kan bli et voksende problem framover. Jeg er såpass gammel at jeg hadde alle barnesykdommene, så jeg slipper å tenke på det. Det blir vel noe annet for dem som ble født etter at barnevaksineprogrammet kom, og det forundrer meg litt at jeg ikke har observert at det finnes noen rutiner på revaksinering av disse? :vetikke:

Anonymous poster hash: b680f...967

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror nok dette kan bli et voksende problem framover. Jeg er såpass gammel at jeg hadde alle barnesykdommene, så jeg slipper å tenke på det. Det blir vel noe annet for dem som ble født etter at barnevaksineprogrammet kom, og det forundrer meg litt at jeg ikke har observert at det finnes noen rutiner på revaksinering av disse? :vetikke:

Anonymous poster hash: b680f...967

Det er dessverre ikke godt nok kjent at man bør ta oppfriskningsdoser av enkelte vaksiner. Men heldigvis blir flere klar over det, og mange får oppfriskningsdoser når de skal ut og reise. Det er polio, kikhoste, difteri og stivkrampe man bør ta hvert 10. år.

Enn så lenge ser man langvarig, sannsynligvis livsvarig, immunitet mot meslinger dersom man har fått begge dosene, så dette er ikke en av de man trenger å ta igjen.

Anonymous poster hash: 6723a...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke godt nok kjent at man bør ta oppfriskningsdoser av enkelte vaksiner. Men heldigvis blir flere klar over det, og mange får oppfriskningsdoser når de skal ut og reise. Det er polio, kikhoste, difteri og stivkrampe man bør ta hvert 10. år.

Enn så lenge ser man langvarig, sannsynligvis livsvarig, immunitet mot meslinger dersom man har fått begge dosene, så dette er ikke en av de man trenger å ta igjen.

Anonymous poster hash: 6723a...5cd

Og meslinger er vel også den verste, så det er bra. Synes det er merkelig at ikke dette fanges opp ett eller annet sted, slik at man f.eks kunne fått en innkalling til helsestasjonen eller fastlegen når det var på tide med revaksinering. Vi damer får jo f.eks en påminnelse om både å ta celleprøve fra livmorhalsen og tilbud om mamografi når det er dags igjen, så det burde jo være mulig å få til et liknende opplegg med revaksinering.

Anonymous poster hash: b680f...967

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror nok dette kan bli et voksende problem framover. Jeg er såpass gammel at jeg hadde alle barnesykdommene, så jeg slipper å tenke på det. Det blir vel noe annet for dem som ble født etter at barnevaksineprogrammet kom, og det forundrer meg litt at jeg ikke har observert at det finnes noen rutiner på revaksinering av disse? :vetikke:

Anonymous poster hash: b680f...967

Da har jeg ihvertfall vært og fått både MMR-vaksine og vaksine mot difteri, polio, stivkrampe og kikhoste. Tror jeg har fått vaksine mot meslinger før, men MMR-vaksinen er det visst bare dem som er født etter 1980 en gang som har fått i barnevaksinasjonsprogrammet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ihvertfall vært og fått både MMR-vaksine og vaksine mot difteri, polio, stivkrampe og kikhoste. Tror jeg har fått vaksine mot meslinger før, men MMR-vaksinen er det visst bare dem som er født etter 1980 en gang som har fått i barnevaksinasjonsprogrammet.

Så flott! :) Tok selv Boostrix-Polio for et par mnd siden, resten har jeg fra før. Har fått flere andre familie og venner til å revaksinere seg også, så det nytter, bare man får ut skikkelig informasjon. :)

Anonymous poster hash: 6723a...5cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kommer ikke til å vaksinere mine fremtidige barn

Anonymkode: 80f27...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da håper jeg du informerer samtlige de er i kontakt med, da dine barn vil være en stor helserisiko for andre. Og nei, dine barn ville ikke vært velkomne i mitt hjem.

Anonymkode: 3533f...177

Helserisiko for dine barn? huff så trist

Anonymkode: 80f27...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helserisiko for dine barn? huff så trist

Anonymkode: 80f27...a33

Hadde ikke forventet mer empati fra en fremtidig barnemishandler.

Anonymkode: 3533f...177

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke forventet mer empati fra en fremtidig barnemishandler.

Anonymkode: 3533f...177

Barnemishandler? jeg tror ikke du vet hva det ordet betyr

Anonymkode: 80f27...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...