Gå til innhold

Forslag/tips til rolig chartertur? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg er en jente på 25 år som tenkte jeg å spandere en tur på mormoren min, som mistet mannen sin i vinter og derfor trenger en liten oppmuntring. Hun var glad i å reise og har vært på et par charter-turer med søsteren sin før sistnevnte ble syk, men dette var på 80-tallet, og antall reisemål og selskaper osv. har jo forandret seg mye, så jeg håper på å få litt tips til fine destinasjoner og kanskje selskaper/hoteller som egner seg da jeg har lite reiseerfaring selv.

Det vi er på utkikk etter er:

- Varmt - men ikke sjokkvarmt klima i starten av oktober/slutten av september (helst ikke under 15 grader, men ei heller over 30).

- Rolige omgivelser. Barn og barnehoteller går nok fint - men helst ikke typiske "partyhotell" med mye ungdommer og bråk.

- Gjerne et fint hotellområde som det går an å slappe av på - nærhet til attraksjoner/koselige strøk er også et pluss.

- Frokost inkludert, og gjerne også muligheter for å spise på hotellet, resturant, bar etc.

- Europeisk kultur og kanskje helst et område som er litt tilrettelagt skandinaviske turister et et pluss da min bestemor ikke er den mest bereiste - men samtidig så trenger det ikke å være BARE skandinavere der heller - vi reiser jo for å få sett litt nytt også. :)

Pris er ikke såå viktig. Vi vil jo ikke akkurat bo på hostel heller, men at det er litt billig - eller i det minste ikke rådyrt er et pluss. :) Hvis noen har et innspill på hva som er fornuftig å betale for 5-8 netter + fly så kom gjerne med det da vi er helt grønne.

Om noen hadde orket å ta på seg bryet med å skrive et par ord om sine charteropplevelser så blir jeg kjempeglad. :)



Anonymous poster hash: db989...47b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første jeg tenkte på var Italia, temperatur kommer litt an på hvor i Italia. Sicilia er ganske varmt på den tiden, mens rundt Gardasjøen vil det være en litt kjøligere temperatur. Sardinia kan kanskje bli litt for kjølig på den tiden. Uansett veldig fint i Italia og roligere enn de mer tradisjonelle "syden-plassene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig av deg å ville gjøre noe for mormoren din, TS!

Charterturer går i hele ukebolker, så det blir 7 netter. Charter er ofte helt ok, når man ikke drar til de verste turisthelvetene, da innebærer det egentlig bare direktefly til et sted hvor man kanskje ikke kan fly direkte med rutefly, og at man blir fraktet til og fra hotellet ved ankomst og avreise. Alle de store charterselskapene som opererer i Norge (Ving, Startour, Apollo) er pålitelige og bra. I tillegg finnes det mange små og mellomstore reisearrangører som ofte strekker seg litt lenger for å få fornøyde gjester.

Kanskje dere kunne tenkt dere en tur til Hellas med Lilleput? Jeg har reist med dem før og vært strålende fornøyd med at de har guider på stedet som virkelig er lokalkjente og som kan gi gode tips om hva man kan se og hvor man kan spise bra. Nettsiden deres er litt knotete, men man kan ringe dem og få god hjelp :) Dere kan for eksempel få en uke på fine Chios til rundt 15 000 for dere begge to på den tiden, det omfatter fly og transport og bra hotell med frokost.



Anonymous poster hash: d04e2...5b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

San Agustin på Gran Canaria er perfekt for godt voksne og eldre mennesker. Der er det et Iberostar-hotell som ikke tillater barn under 12 år, veldig stille og rolig, nydelig mat, fine rom, fint bassengområde, kort vei til stranda og herlig klima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arguineguin er ett flott sted på gran canaria, billig turer, lite party ( omtrent ingenting) mye skandinaviske og eldre mennesker som både bor og ferierer. Noen norske resturanter og matvarebutikker også.

Min mormor bor der 6 mnd av året, og elsker stedet. Flotte strender og strandpromenader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint reise til typiske turiststeder,for man trenger ikke velge de største og mest turistifiserte plassene.

Jeg tenkte litt på Mallorca eller Kreta kanskje. Der er det jo fortsatt varmt,men ikke så varmt som det kan bli i sommermånedene. Ville nok styrt unna de største stedene.

Har på noen av de mindre stedene på Mallorca,og der er det rolig og fint. Samtidig så er de jo vant til at det kommer mange fra skandinavia,så det passer fint for dem som ikke er så bereist også :)

Hvis man ikke vil begi seg ut på egenhånd,så er det jo noen utflukter man kan bli med på. Mallorca er en veldig flott øy med hyggelige mennesker.

Kreta har jeg også god erfaring med,og i Hellas generelt så er prisnivået litt lavere enn i Spania for eksempel.

Tenkte også litt på Kypros,men der er det kanskje litt for varmt. Der er det jo varmt året rundt.

Hvis du velger å reise med charter,så er jo fly og hotell + frokost(hvis det er tilgjengelig på hotellet) inkludert i prisen,og man blir kjørt frem og tilbake til flyplassen. Det er jo egentlig greit hvis man vil gjøre det enkelt for seg selv :)



Anonymous poster hash: b1117...9ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...