Gå til innhold

Annerledes-London


Gjest Londonfarer

Anbefalte innlegg

Togene rundt London er veldig greie, ihvertfall så lenge du unngår rushet, da kan det bli stappfullt. Ser f.eks. at det går et one-tog (one er et togselskap) direkte fra Liverpool Street til Hackney Downs. Alle stoppestedene til togene står på tavlene inne på stasjonen, så det er lett å finne ut hvilket tog/hvilken platform du skal ta toget fra, og siden det er England er det alltid noen du kan spørre uten å stå i kø i 10 min (i motsetning til i Norge, mener jeg). Selve togturen tar så vidt jeg kan se bare 7 minutter, og så må du gå i 10. Hackney Central ser du faktisk på tubekartet (som ligger til nedlastning på denne siden. Den er på den "hvite" linjen, dvs National Rail, og du må vel litt ut av bykjernen med tuben for å komme til stasjonene de kjører fra... Men da er du ihvertfall på kartet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det flere Nord-Londonere her? :) Handlegaten Wood Green ligger også i nærheten (ta bussen videre fra Alexandra Palace), der har de stort sett alle kjedebutikkene, men det er litt mindre folk og praktisk talt ingen turister der.

Dette var yndlingsområdet mitt da jeg bodde i Crouch End! Pleide å gå dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlegaten Wood Green ligger også i nærheten (ta bussen videre fra Alexandra Palace), der har de stort sett alle kjedebutikkene, men det er litt mindre folk og praktisk talt ingen turister der.

Ser ut som flere av dere anbefaler Wood Green for shopping. Er området ålright ellers være seg puber, cafeer, spaserturer?

Er ute etter å utforske litt nye deler av London. :)

Noen som vet hva som er typisk østkanten der? Hvor man kan ta f.eks. en pubrunde og få følelsen av EastEnders?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske hvor det var, men vi dro fra Finsbury park til et østkantsted, det fristet ikke akkurat å gå alene på kveldstid i området! Puben vi var innom var det ikke noe galt med, men på festen vi var på, røyket alle hasj. De tittet dumt på meg som sa nei takk, hasj er veldig vanlig i London!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Skal til London snart så tar opp denne tråden her med annerledes-steder å oppleve på Londontur.

Anonym poster: c4727e452661288f325cfd90ef2a03c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oxford er et godt tips hvis dere vil reise til et sted utenfor byen. Lite sentrum, men supersjarmerende. Kort vei med toget.

Bydeler/steder man kan besøke:

Shoreditch

Hackney

Primrose Hill

Brixton (på dagtid..)

Hampstead

Richmond

Windsor

Greenwich

Brick Lane

Spitalfields

Little Venice

Camden er mer en markedene, og er verdt et besøk på kveldstid. Mange konsertlokaler og livlig publiv.

Covent Garden er mitt beste alternativ hvis man vil ha kjedebutikker, men i koseligere omgivelser. Neal Street og Seven Dials er mine favoritter.

Husk å alltid utforske sidegatene. Selv i sidegatene til Oxford Street er det skikkelig fine ting det er lett å overse.

Dropp musical og dra heller på konsert! Massevis av spennende konserter hver uke, og ikke spesielt dyrt heller. Jeg betaler ofte kun 150-250kr for en konsert med kjente britiske band. De fleste konsertscenene ligger utenfor selve sentrumskjernen, så det er også en fin anledning til å bli kjent med nye områder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Londontur igjen i høst. Tips til annerledes London ønskes her også

Anonymous poster hash: c4727...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Londontur igjen i høst. Tips til annerledes London ønskes her også

Anonymous poster hash: c4727...3c4

Greenwich, kjempekoslig sted. For nesten landsbyfølelsen selv om det ligger i London. Smale gater med lave hus, butikker, cafeer og puber. Her kan man og besøke det berømte observatoriet hvor alle verdens tidssoner regnes ut ifra.

For å komme hit kan du enten ta båt nedover Themsen fra for eks Tower Brigde eller London Eye. Mest spektakulært er det dog og ta Dockland light railway (vanligvis bare omtalt som DLR). Fra enten Bank eller Tower hill station. Dette er en førerløs bane som går høyt over bakken mellom og gjennom skyskraperne i Canary Wharf (Dockalnds).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...