Gå til innhold

Annerledes-London


Gjest Londonfarer

Anbefalte innlegg

Gjest Londonfarer

Skal snart til London og har litt lyst til å gå utenom turiststripa.

Kanskje lite lurt å spørre inne på dette forumet siden man da kanskje møter andre nordmenn :ler2:, men prøver allikevel.

F.eks. hvor skal man gå for å shoppe utenom Oxford Street?

Uteliv, restauranter?

Områder som er litt annerledes og ikke fullt av turister.

Forslag mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Merethe_81_*

Vet ikke om det er no særlig annerledes, men.. :) Forrige gang jeg og ett par venninner var i London fant vi ut at vi hadde lyst til å utforske flere puber, og gjerne da de som ikke er på turistløypa. Så vi kjøpte oss et sånt kollektivkort for en dag, og tok buss og bane i alle retninger hele dagen. Hoppa av der det passa oss og fant nærmeste pub! Var utrolig morsomt, og vi fikk se stoore deler av London man vanligvis ikke snubler over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort noe lignende det du gjorde, Merethe 81. Vi fant oss to områder og tok pubrunde i de områdene. På en pub var jeg den eneste jenta, det var bare middelaldrene menn på vei fra jobb som spilte dart og helt tydelig ikke ville hjem til middag... Veldig artig å få med seg.

Noen som har tips til områder for annerledes shopping (utenom Notting Hill og Islington og Camden) og også områder for uteliv (utenom Soho)?

Jeg venter i spenning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kult å shoppe i Chelsea dvs. Kings Road.

Mange av de samme butikkene som i Oxford Street men litt roligere. Kjempefint område (posht) med mange ok puber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart til London og har litt lyst til å gå utenom turiststripa.

Kanskje lite lurt å spørre inne på dette forumet siden man da kanskje møter andre nordmenn :ler2:, men prøver allikevel.

F.eks. hvor skal man gå for å shoppe utenom Oxford Street?

Uteliv, restauranter?

Områder som er litt annerledes og ikke fullt av turister.

Forslag mottas med takk.  :)

Hej Hej!

Selv er jeg halvt engelsk, er fra sør England. Kommer fra en landsby ikke langt utenfor Brighton.

Jeg vil på det varmeste anbefale en tur dit, om du ikke er der under hele ferien, men at du drar dit og ser.

Brigthon har mye av det samme og tilby. Mye å se. Billigere spisesteder + supere hoteller. Brigthon ligger helt nede i sør. Utelivet der er kjempe bra og det er ikke for ingenting at brigthon blir kalt for "LOndon by the sea"

Bare å ta kontakt så kan jeg anbefale både hoteller, spise steder og utesteder. Togturen fra London til Brigthon tar en time og er absolutt verdt det...

DETTE er noe jeg anbefaler på det VARMESTE.

Og Brigthon er såpass nærme London at du alltid kan ta dagturer dit..

GOD tur, uansett hvor du ender opp!!

:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dra et annet sted, da! Butikkkjedene finnes jo overalt.. SAS flyr direkte til Manchester.. RyanAir til Liverpool og Newcastle.. det er billigere å bo i nord og m ye mer sjarmerende.. det er nord - sør skille i England..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra et annet sted, da! Butikkkjedene finnes jo overalt.. SAS flyr direkte til Manchester.. RyanAir til Liverpool og Newcastle.. det er billigere å bo i nord og m ye mer sjarmerende.. det er nord - sør skille i England..

Som til f.eks BRIGTHON.

Nærmeste flyplass..

BAre å ta kontakt, har masse å anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest samme gjest som annbefaler Man,
Som til f.eks BRIGTHON.

Nærmeste flyplass..

BAre å ta kontakt, har masse å anbefale

Brighton er vakkert :) Men jeg ser det for meg som et sommersted? Men kanskje det er fint om vinteren også? Ikke så mange turister da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brighton er vakkert :) Men jeg ser det for meg som et sommersted? Men kanskje det er fint om vinteren også? Ikke så mange turister da?

Brigthon har som de fleste andre sjarm året rundt. Men det blir jo som alle andre steder kaldt der også om vinteren.

Men er et kjempe fint sted å dra på julehandel. Brigthon har AKKURAT de samme butikkene som London. Det er billigere å bo på hoteller der også. Masse utvalg til varierende priser.

BRIGTHON har er vanvittig bra uteliv hvis det er det man er ute etter. Er ikke for ingenting at Brigthon blir kalt for London by the sea.

Ta dere en tur da vel!!

ANBEFALES på det varmeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på skøytedisco i Alexandra palace! At det er flott utsikt derfra er heller ikke å forakte (Nord-London). Om om du først er i området, dra innom "kirkepuben" i Muswell Hill, en litt annerledes pub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på skøytedisco i Alexandra palace! At det er flott utsikt derfra er heller ikke å forakte (Nord-London). Om om du først er i området, dra innom "kirkepuben" i Muswell Hill, en litt annerledes pub.

Er det flere Nord-Londonere her? :) Et annet tips i samme område er klesbutikkene ved tubestasjonen Finsbury Park på lørdager - de selger klær billig(ere). Det er mye ræl der, men hvis du leter litt kan du komme over kule ting. Og så kan du ta bussen videre opp til Alexandra Palace. :) Handlegaten Wood Green ligger også i nærheten (ta bussen videre fra Alexandra Palace), der har de stort sett alle kjedebutikkene, men det er litt mindre folk og praktisk talt ingen turister der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Londonfarer

TS her.

Takk for mange gode tips. Skal sjekke ut dette, ja.

Dessuten må definitivt til Brighton en gang, høres kjempefint ut. Men det blir ikke denne gangen, har for liten tid i London samt at alt er booket dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Takk for mange gode tips. Skal sjekke ut dette, ja.

Dessuten må definitivt til Brighton en gang, høres kjempefint ut. Men det blir ikke denne gangen, har for liten tid i London samt at alt er booket dessverre.

GOD TUR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet hvor Hackney er i London? Eller, jeg vet det er i øst, men hvilken tubestasjon kan man bruke o.l? Skal til en butikk i Chatham place....

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet og fant ut følgende:

The shop is in 29 Chatham Place, London E9, near Hackney Central and Homerton railway stations.

Dette var Bulburry Discount Store, hvis det var den du faktisk skulle til.

I følge Tube-kartet her må du nok ta tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med deg, Rosenrød.

Derfor blir det dessverre aldri til at jeg drar utenfor tube-kartet når jeg er er i London og det er jo sikkert litt synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten peiling på hvor lagt det er fra "kjernen" i London og ut dit? Lurer på om jeg vil dit mye nok til å spandere tid på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte på tube-sidene og fikk opp dette her

Så det ser ut til at det kan ta kun 22 min, men fikk opp en annen mulighet på 1 time så sjekk journey planner

Dessuten vet jo ikke jeg hvor du har tenkt å dra fra.

Håper du finner ut av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...