Gå til innhold

Din beste sjokoladeglasur/krem til sjokoladekake (langpanne)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker myk og lys krem, any suggestions?

Anonymous poster hash: 54980...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100 gr margarin og 100 gr kokesjokolade(jeg bruker 50/50 lys og mørk) smeltes sammen over vanndamp og avkjøles(trenger ikke å bli helt kald). Når den er avkjølt blander jeg i melis til den får passe konsistens. Jeg blander også i litt kaffe og melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 gr margarin og 100 gr kokesjokolade(jeg bruker 50/50 lys og mørk) smeltes sammen over vanndamp og avkjøles(trenger ikke å bli helt kald). Når den er avkjølt blander jeg i melis til den får passe konsistens. Jeg blander også i litt kaffe og melk.

Hva kan man erstatte kaffe med? Er ikke så glad i kaffe :) har sett det i flere oppskrifter og alltid lurt på hva man kan erstatte det med.

Anonymous poster hash: 54980...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme, men dropper kaffen.



Anonymous poster hash: 76b36...520
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok opp fløte( 3 dl) ,ha i en plate kokesjkolade .Piskes sammen.Avkjøl gjerne over natten.Visp som til krem og voila! Da har du en kjempegod sjokoladekrem.



Anonymous poster hash: 97484...e31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å ha denne kokos-sjokolade-kremen oppå kake. Er ikke så glad i glasur med melis eller smør. Foretrekker å bruke vanlig krem eller kokos-krem sammen med kokesjokolade/kakaopulver og søtning :) Du kan jo prøve dersom du tror det kan være noe. Kokos-smaken blir dempet av sjokolade-smaken.



Anonymous poster hash: 2a476...c05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva kan man erstatte kaffe med? Er ikke så glad i kaffe :) har sett det i flere oppskrifter og alltid lurt på hva man kan erstatte det med.

Anonymous poster hash: 54980...926

Trenger ikke å ha oppi kaffe, men jeg synes det er godt å blande i et par dråper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Denne fant jeg på oppskriften "Kjelesjokoladekake" på detsoteliv.no. Det er den beste glasuren jeg har smakt:

Glasur:

100 g smør

6 ss melk

4 ss kakao

1 ts vaniljesukker

3,5 dl melis

Til glasuren smeltes smøret, og så blandes de øvrige ingrediensene i. Rør glasuren glatt og klumpfri. Smør den så over kaken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander sammen mykt smør,melis,nesquik og bruker sjokolademelk som væske



Anonymous poster hash: 4da2b...903
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...