Gå til innhold

Får man tak i hundekjøtt i Norge?


Oxygenee

Anbefalte innlegg

Gjest Mooky

Jeg synes du sa over og ut, jeg? Du gjentar deg selv som en fuckings plate med hakk i. Vi har fått med oss at du synes det er bedre å drepe kyr enn hunder. Greit. Ha det.

hahaha, at det går an å være så sinna, bare fordi jeg har en annen mening enn deg! Jeg vet faktisk hvem du er irl, du er ikke så tøff der ;) Må jo inn å se hva folk skriver, jeg skrev "over og ut" slik at folk skulle slutte å svare meg, men visse folk har vel ikke sosiale antenner nok til å skjønne det. Og når de spør meg et spørsmål, så svarer jeg. Men dette er siste gang jeg er inne her og skriver, så du trenger ikke å skrive noe svar til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mooky: Grunnen til at Rossin er sinna er nok ikke at du har en annen mening, men at du som du selv skriver er "spydig og dømmende", og " jeg ville aldri hatt noe med dem å gjøre igjen. Jeg har hund selv, og tanket på at noen kan bry seg så lite at de kan spise dem gjør meg kvalm."

Dette er å gå litt lenger enn å "ha en annen mening" spør du meg.

Og lykke til i livet hvis du mener at å si "over og ut" er et frikort for å skrive hva du vil om folk uten å få svar på tiltale :danse:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hund verre enn kanin? Sau? Ku? Rådyr?

Er hunden mer verdt som dyr enn de overnevnte? Vi spiser ikke hund i Norge fordi den er mer nyttig til jakt og vakt enn til mat. Så enkelt er det. I andre lang (som India) er det kuen som er mer nyttig i live enn på matfatet. At du synes det er vondt å spise DITT navngitte dyr (om det nå er en sau eller en hund) er greitt. Å dra inn alle dyr av en bestemt rase basert på snevre sosiale normer akkurat der du bor og akkurat på det tidspunktet i historien du tilfeldigvis befinner deg blir litt ... ureflektert.

Anonymous poster hash: 89f21...bf1

mennesket er også et dyr, så da bør du vel kunne spise det?

Anonymous poster hash: a86f9...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"mennesket er også et dyr, så da bør du vel kunne spise det?"

Dette skal du få lov til å resonnere deg frem til selv, her er to eksempel til å hjelpe deg på veien:

Tor har en datter(Lise) på 14 og en hund. En dag de er på hytten snør de inne, og hjelpen er 14 dager unna. Den eneste måten å overleve på er at en av de tre spises av de to andre.

I desperasjon slår Tor ihjel hunden, og Tor & Lise klarer seg til hjelpen kommer og redder dem ut.

Ola har en datter(Tine) på 14 og en hund. En dag de er på hytten snør de inne, og hjelpen er 14 dager unna. Den eneste måten å overleve på er at en av de tre spises av de to andre.

I desperasjon slår Tor ihjel Tine, og Tor & hunden klarer seg til hjelpen kommer og redder dem ut.

Var det Olas løsning verre enn Tors?

Svarer du på dette har du svaret på spørsmålet ditt.

Mitt spørsmål til deg er hvordan i huleste du får dette til å bli relevant i forhold til valg av hvilke dyr

du synes det er ok å slå ihjel for å spise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS,

du får tak i hundekjøtt i Norge, MEN om du er feks. norsk og spør om dette vil de tro at du kanskje er fra politiet, mattilsynet eller at du kanskje tuller. Om du skal få tak i dette så må du nok snakke språket deres, eller kjenne en som tar med kjøttet til Norge.

Hundekjøtt smaker som svinekjøtt bare søtere, ja det er dumt hvordan de behandler hunder i kina, men ikke det er ikke alle i asia som driver på slikt, jeg har sett mange videoer av dyr (kuer, griser, høner osv.) som blir misshandlet på lik eller værre måte. Det er ikke bare asiatere som spiser hund heller, men grunnen til at asiatere spiser hund er pga. fattigdom, de spiser det de finner og om det smaker godt så sprer det seg. Før var det ingen valg, enten så spiser du eller så dør du.
Uansett jeg gidder ikke å utdype noe mer om hvorfor asiatere spiser hund eller katt..

Jeg er asiater selv, snakker med erfaring.



Anonymous poster hash: 281cd...587
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS,

du får tak i hundekjøtt i Norge, MEN om du er feks. norsk og spør om dette vil de tro at du kanskje er fra politiet, mattilsynet eller at du kanskje tuller. Om du skal få tak i dette så må du nok snakke språket deres, eller kjenne en som tar med kjøttet til Norge.

Hundekjøtt smaker som svinekjøtt bare søtere, ja det er dumt hvordan de behandler hunder i kina, men ikke det er ikke alle i asia som driver på slikt, jeg har sett mange videoer av dyr (kuer, griser, høner osv.) som blir misshandlet på lik eller værre måte. Det er ikke bare asiatere som spiser hund heller, men grunnen til at asiatere spiser hund er pga. fattigdom, de spiser det de finner og om det smaker godt så sprer det seg. Før var det ingen valg, enten så spiser du eller så dør du.

Uansett jeg gidder ikke å utdype noe mer om hvorfor asiatere spiser hund eller katt..

Jeg er asiater selv, snakker med erfaring.

Anonymous poster hash: 281cd...587

Selv om dere er fattige, så trenger dere ikke å pine i hjel dyr for fornøyelsens skyld.

Anonymous poster hash: 762b1...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym asiat: Tusen takk for svar, det skal jeg prøve å få til.
Jeg har lurt litt på det, om jeg kan bli mistenkt for å være tøyse eller være fra mattilsynet når jeg spør.

Og så ser vi alle bort ifra taperen som postet etter deg.

Endret av Oxygenee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS,

du får tak i hundekjøtt i Norge, MEN om du er feks. norsk og spør om dette vil de tro at du kanskje er fra politiet, mattilsynet eller at du kanskje tuller. Om du skal få tak i dette så må du nok snakke språket deres, eller kjenne en som tar med kjøttet til Norge.

Hundekjøtt smaker som svinekjøtt bare søtere, ja det er dumt hvordan de behandler hunder i kina, men ikke det er ikke alle i asia som driver på slikt, jeg har sett mange videoer av dyr (kuer, griser, høner osv.) som blir misshandlet på lik eller værre måte. Det er ikke bare asiatere som spiser hund heller, men grunnen til at asiatere spiser hund er pga. fattigdom, de spiser det de finner og om det smaker godt så sprer det seg. Før var det ingen valg, enten så spiser du eller så dør du.

Uansett jeg gidder ikke å utdype noe mer om hvorfor asiatere spiser hund eller katt..

Jeg er asiater selv, snakker med erfaring.

Anonymous poster hash: 281cd...587

Dette sier meg at det er ulovlig. Tenk å gjøre seg kriminell over et kjøttstykke :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dyr er nettopp hva det er - dyr. Hva spiser mennesker for å få kjøtt? Dyr. Hvilke dyr som regnes som mat og kjæledyr varierer, men det er uansett dyr og en kilde til kjøtt.

Mange spiser gris og lam. Noen spiser marsvin, andre spiser hund. Same shit.



Anonymous poster hash: de102...bd4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det sier meg heller at de ikke vil ha oppmerksomhet rundt det at de selger hund, nettopp på grunn av fjols som klikker over tanken på at noen spiser dette og som kan finne på å skape ubehageligheter for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anobano

Først av alt:

Denne tråden er ikke ment for å provosere noen, men et helt ærlig spørsmål etter noen mislykkede forsøk på å skaffe dette. Jeg ønsker ikke å gå inn i en lang diskusjon ala hundekjøtt greit/ikkegreit.

Jeg har spist hund ved flere anledninger i utlandet, men ikke i Norge.

Men jeg regner med at det bør være mulig å ta dette inn en plass?

Først og fremst tenker jeg på "asiatiske" butikker, jeg har hørt at noen tar bestillinger.

Her jeg bor har jeg prøvd i et par lokale sjapper, men de kunne ikke hjelpe.

Så mitt spørsmål blir da:

Er det noen her som har gjort dette, eller kjenner noen som har fått tak i det?

Eller er det noen forbud fra mattilsynet eller noe liknende?

Setter stor pris på all hjelp:)

Nei det er ikke lov. Skam deg! Menneskekjøtt derimot, mmm

prøv det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du byr! Men da må du dokumentere at du har levd under verdige forhold og ikke blitt plaget unødvendig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dere er fattige, så trenger dere ikke å pine i hjel dyr for fornøyelsens skyld.

Anonymous poster hash: 762b1...557

Selv om du er dum så trenger du ikke vifte med idiotien din i det offentlige rom for det.

Anonymous poster hash: f62c4...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om du er dum så trenger du ikke vifte med idiotien din i det offentlige rom for det.

Anonymous poster hash: f62c4...2de

Rette ræva som feis her. Om du får med deg pittelitt av hva annet enn som står i Se og Hør, så ser du hvordan dyr behandles ofte i Asia. Eller kanskje du ikke har empati nok i den lille nøtta di til å skjønne at dyr lider, føler smerte og er redde?

Fattigdom forsvarer ikke at de piner dyr.

Anonymous poster hash: 762b1...557

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Dette er litt interessant, hvor går grensen isåfall for deg?

Hva med minigriser? Disse blir idag stort sett omsatt som kjæledyr, selv om de opprinnelig ble avlet til forskning.

Er det noen fisker som er off-limits, gullfisk f.eks?

Det skal nok en uhorvelig mengde med gullfisk til for å tilberede et måltid, hvis du mener akvariefisk :fnise: .

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS ba om ikke en diskusjon rundt dette. La han få stille de spørsmålene han har uten at noen skal være spydige og dømmende.

TS må faktisk akseptere at vi diskutere dette, ellers hadde vedkommende ringt til Mattilsynet.

Anonymous poster hash: 6c0f8...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rette ræva som feis her.

Anonymous poster hash: 762b1...557

Ja, det var det. Jeg er nemlig ikke en rasist.

Fattigdom forsvarer ikke at de piner dyr.

Anonymous poster hash: 762b1...557

Hva har den du svarte å gjøre med hva som skjer på andre siden planeten vår?

Anonymous poster hash: f62c4...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har eget oppdrett på hund ja, de tar ikke "Fido".. Dvs, det forekommer garantert at fattige i nød stikker av med løshunder og andre hunder, men det er ikke det du normalt får i butikken/på restaurant.

Jeg har reist mye rundt i verden, men aldri fått mulighet til å smake hundekjøtt. Kunne tenkt meg å prøve hvis mulig, men altså ikke fått anledning. Har smakt villsvin et par ganger, men synes egentlig ikke det er så utrolig godt. Spiser det dersom jeg får det servert, men velger det ikke frivillig ut i fra en meny med flere valg. Var imidlertid på stillehavsøya Tonga for en del år siden. Snakket med mange fastboende i løpet av den korte tiden jeg var der og der var det var helt vanlig å spise hund. Øya hadde mange løshunder og flere vi snakket med påsto at folk tok med hundene hjem for mat dersom de kjørte på dem med bil. Husker vi som nordmenn lo av dette i starten (det virket jo helt sprøtt for oss den gang), men forsto etterhvert at det muligens var sant. Forøvrig så var det ikke vanlig å ha hund som kjæledyr der, hunder var mat som alle andre dyr. Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men fikk bare lyst til å dele historien min.

Anonymous poster hash: 7d19b...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri selv kunne greid å spist hund fordi for meg er det et kjæledyr. Men så ser jeg også på kanin og hest som kjæledyr så spiser heller ikke kaninkjøtt eller spekepølse det står hest på.

Hva andre gjør får være opp til de.

Så om TS vil spise hund så kan vi andre ikke si så mye på det så lenge han ikke gjør noe ulovlig.

Men over til det TS lurte på så har jeg aldri hørt om at man kan få tak i hundekjøtt her i landet.

Men du får vel svar med matilsynet om det er lov å selge hundekjøtt her i landet.



Anonymous poster hash: ab5b8...e76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det. Jeg er nemlig ikke en rasist.

Hva har den du svarte å gjøre med hva som skjer på andre siden planeten vår?

Anonymous poster hash: f62c4...2de

Rasist fordi man påpeker at de ikke behandler dyr bra i mange land i Asia? Sorry altså, men det er ikke rasisme.

Og siden jeg er født med litt mer empati enn deg, så synes jeg ikke det forsvarer å pine dyr bare fordi man er fattig. Man tar livet av de på en skikkelig måte. Men fu bryr deg kanskje ikke? Du synes det er greit å pine levende vesener?

Anonymous poster hash: 762b1...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...