Gå til innhold

Vegetar-resturant i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor kan en dra å spise vegetar mat i Oslo?

Enten egen resturant eller noen andre ordinære resturanter som faktisk selger ordentlig vegetarmat og ikke tre salatblader for så å kalle det en vegetar rett.



Anonymous poster hash: fe98c...fde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politikeren på Youngstorget (har en god vegetarlasagne)

Aye Aye Club (en vegansk burger på menyen)

Illegal burger (flere vegetariske burgere på menyen, men er stengt i juli)

Loving Hut

Helt Rå i Mathallen

De fleste asiatiske restauranter kan fikse noe vegetar selv om det nødvendigvis ikke står på menyen.

Indiske har vel alltid vegetarvarianter.

Cafe Eger (noe raw food)



Anonymous poster hash: c3041...65e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode forslagt, vet du hvordan prisen er på noen av stedene? Lommeboken er litt slunken nå i juli, men jeg ønsker allikevel å ta med en venninne som er vegetarianer ut å spise :)



Anonymous poster hash: fe98c...fde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo blitt nevnt en del over, i farta kommer jeg også på Mesh Cafè og Vanguard (dødsgod vegetarburger - kan gjøres vegansk, og veldig koselig å sitte ute). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vega er det rimeligste alternativet. Der spiser du så mye du vil for noe over 100 kr (husker ikke prisen, lenge siden jeg har vært der).

Loving Hut er også rimelige, men det er mer take away restauranter (men er det pent vær, går det jo an å handle der og finne seg en park å spise i).



Anonymous poster hash: c3041...65e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Selv synes jeg ikke Vega har veldig god mat, men faren min elsker det siden de har en mer tradisjonell meny. På Loving Hut får du ok takeaway til 100 kr per pers. Habibi har veldig god vegetartapas (meze), men koster ca 200 per pers. Cafe Sara har god tortilla til ca 100.

Kasbah er en hyggelig plass hvor du også får meze.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krishnas Cuisine i Colosseumsenteret har god vegetarmat som er greit priset. Ikke den koseligste restauranten, men langt fra den verste. Og du kan ta med maten og sette deg i Frognerparken :)

Kafeen på Mono har en god vegansk/vegetarisk burger

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

I går spiste jeg for første gang på Mucho Mas på Løkka. Veldig god veggisnachos. Kostet 125 for en stor porsjon, og hadde koselig uteservering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en på sthanshaugen som er ganske ny tror jeg... men vet ikke om det er bra der. Tror det er mest take-away.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det ligger en på sthanshaugen som er ganske ny tror jeg... men vet ikke om det er bra der. Tror det er mest take-away.

Du tenker sikkert på Loving Hut? De har en i Fredensborggt, hvor det er mest take away og en i Bjerregaardsgate som er veldig ålreit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får stå å gresse litt i slottsparken.

Anonymous poster hash: 8140a...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

her er noen som ikke er rene vegetar-restauranter, men som selger en del veggismat:

- de fleste indiske i oslo har minst tre-fire veggisretter på menyen (anbefaler jewel of india på frogner, eller albertine på st.hanshaugen)
- villa paradisio har flere typer pizza uten kjøtt
- noodles er ålreit (de har et tofu-alternativ)
- kasbah
- både døgnvill og illegal burger har veldig gode veggisburgere
- nighthawk diner har et par tre alternativer på menyen (blant annet en burger jeg har hørt mye bra om)
- café sara som allerede har blitt nevnt har faktisk en del veggisretter til en rimelig pris
- rice bowl
- tasty thai

se forøvrig:
http://www.dyrsrettigheter.no/meatless/inspirasjon/vegetarvennlige-restauranter/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Angående burger, har Mono, Revolver og Nighthawk Diner også veggisburger.

Torggata Kennelklubb har både vegansk og vegetarisk pølse.

Frangrance of the Heart (Glasmagasinet) har gode lunsjretter som pai o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...