Gå til innhold

Hvilke restauranter kan vi imponere med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om du er ute etter norsk tradisjonsmat. Det sa du ikke noe om.

Yahas ved vika er en opplevelse, god thailandsk mat, fin atmosfære og bra service. Heller ikke for dyrt.

Schrøder på St.hanshaugen serverer "norsk" mat og kan anbefales.

Dinner, eller kanskje Four Seasons rett ved studenterlunden.

Justisen har også bra mat, og er en rolig atmosfære og hyggelig service. Pluss god mat selvsagt.

Tusen takk :)

Anonymous poster hash: edaef...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om du er ute etter norsk tradisjonsmat. Det sa du ikke noe om.

Yahas ved vika er en opplevelse, god thailandsk mat, fin atmosfære og bra service. Heller ikke for dyrt.

Schrøder på St.hanshaugen serverer "norsk" mat og kan anbefales.

Dinner, eller kanskje Four Seasons rett ved studenterlunden.

Justisen har også bra mat, og er en rolig atmosfære og hyggelig service. Pluss god mat selvsagt.

Unnskyd meg, men Yayas er skikkelig trashy og maten er ikke god.

Anonymous poster hash: baf47...f16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter faktisk å småflirer for meg selv her. Ts får besøk fra utlandet og vil ta dem med på en fin og god resturant. På mange av svarene skulle man tro TS spurte etter "hva er den dyreste resturanten for å flashe pengene mine" (noe hun ikke gjorde). Å gå ut på finere resturanter er kjekt og man får som regel veldig god mat der. Gjør det ikke ofte selv, men å kose seg slik innimellom er fullt lov. :)

Jeg har dessverre ingen råd da, men måtte bare sende inn et støttende ord. Får skrive ned noen forslag selv til jeg eventuelt skal til de trakter en gang :)

Anonymous poster hash: 831fc...762

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Pinorolo Cantina i Josefines gate :) her har de sharingkosept på mat, men osgå fanststiske enkelretter. Og drinkene der er også helt fantastiske. Her er et sted jeg har tatt med folk og de har vært veldig positivt overasket. Ikke for dyrt, men heller ikke billig. Servicen og atmosfæren er også veldig bra her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet, har jeg hvertfall skjønt at det ikke er alle som interesserer seg for mat & vin på samme måte som oss ;)

Hvem hadde trodd at dette skulle bli en tråd der jeg kritiseres for å ville imponere (ja, imponere! Tenk det!) gjestene våre på sin første tur til Norge. Slemme er vi!

Spøk til side; Tusen takk for alle gode forslag (til dere som kom med det). Vi har nå masse godt å velge mellom, og er helt sikre på å få gode matopplevelser. Selv i Norge, for de som ikke tror det er mulig..

Til dere andre; Ha det gøy påcDonalds. Der slipper man å pynte seg, og servitørene er uformelle og kunnskapsrike om maten de serverer ;)

Anonymous poster hash: edaef...1e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke annet, har jeg hvertfall skjønt at det ikke er alle som interesserer seg for mat & vin på samme måte som oss ;)

Hvem hadde trodd at dette skulle bli en tråd der jeg kritiseres for å ville imponere (ja, imponere! Tenk det!) gjestene våre på sin første tur til Norge. Slemme er vi!

Spøk til side; Tusen takk for alle gode forslag (til dere som kom med det). Vi har nå masse godt å velge mellom, og er helt sikre på å få gode matopplevelser. Selv i Norge, for de som ikke tror det er mulig..

Til dere andre; Ha det gøy påcDonalds. Der slipper man å pynte seg, og servitørene er uformelle og kunnskapsrike om maten de serverer ;)

Anonymous poster hash: edaef...1e1

Og bare så det er sagt: Vi kan glimte til med hamburger fra mcD selv, så vi kan ikke være alt for stuck-up ;)

Anonymous poster hash: edaef...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyd meg, men Yayas er skikkelig trashy og maten er ikke god.

Anonymous poster hash: baf47...f16

Stemningen er til stede, det er tre år siden jeg var der sist og maten var også god. Vi bestilte flere småretter og delte og smakte på alle rettene. Og litt gøy når lysene blir slått av og det hele tiden spilles fuglelåter som skal ligne på jungel. Jeg liker litt kitch.

Om ikke annet, har jeg hvertfall skjønt at det ikke er alle som interesserer seg for mat & vin på samme måte som oss ;)

Hvem hadde trodd at dette skulle bli en tråd der jeg kritiseres for å ville imponere (ja, imponere! Tenk det!) gjestene våre på sin første tur til Norge. Slemme er vi!

Spøk til side; Tusen takk for alle gode forslag (til dere som kom med det). Vi har nå masse godt å velge mellom, og er helt sikre på å få gode matopplevelser. Selv i Norge, for de som ikke tror det er mulig..

Til dere andre; Ha det gøy påcDonalds. Der slipper man å pynte seg, og servitørene er uformelle og kunnskapsrike om maten de serverer ;)

Anonymous poster hash: edaef...1e1

Hva med den på grefsenkollen. Det er dyrt, men...

Hvis du er ute etter billige steder, med god mat finnes det mange å velge mellom, men klientellet kan være brokete i valg av kotyme. FRITT frem også for å også ta de med på alle stedene i marka. http://www.osloby.no/oslosbeste/5-restauranter-med-fantastisk-utsikt-7570090.html#.U8v7d5R_s2A

Endret av sunSpring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt de med på nasjonalgalleriet, i farta gidder jeg ikke google, det er dyrt der, men man kan besøke galleriet selv om man ikke spiser lunsj der... det er dyrt.

(iallfall for min pengebok)

Maten er god. Men det er litt stivt, vestkantdamer og hvite duker på bordet.

Gamle Major har gode lunsjretter og er full av sjarm, stille og rolig.

Kaffistova hadde passet til kaffe og kake.

Hva med 'Grand cafe. Lunsjen er ikke så dyr der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt stor suksess med å ta med utenlandske gjester på Lompa. Kjøttrettene der er fantastiske, fiskerettene er greie, og lokalet er flott og historisk interessant.

Nye Stormkjøkkenet skal være en flott opplevelse, kulinarisk og stemningsmessig, men jeg har ikke spist der selv ennå.

I mellomsjiktet med skikkelig god mat uten å være helt over styr med molekylærmatlaging og servering av all mat på keramikkfliser og fjøler er det haugevis av bra restauranter i Oslo nå, forresten, og mange er nevnt i tråden. Jeg tror ikke Palmen på Grand har blitt nevnt ennå, men det er et fint lokale og maten er god.

For fisk ville jeg satset på Fjord.

Faktisk vil jeg tiltre Schrøder hvis gjestene leser Jo Nesbø. Maten der er helt OK semi-brun-bule-mat, klientellet helt OK semi-brun-bule-klientell, men poenget for turister med å dra dit er å se hvor Harry Hole holder til. Er de ikke fans av Nesbø ville jeg definitivt ikke tatt dem med dit.

Mona Lisa i Grensen

Unnskyld meg, men maten på Mona Lisa er jo tilnærmet uspiselig.



Anonymous poster hash: 893b8...1e4
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormkjøkkenet var flott! Dessuten har jeg en hemmelig forkjærlighet for Klosteret som noen har nevnt. Har også vært på Gamle Raadhus og spist lunsj, og dit vil jeg helt klart tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Mother India for en deilig matopplevelse! Jeg har ikke spist på MI i Oslo, men har spist på den i Kristiansand og regner med det er mye det samme. En helt fantastisk, eksotisk og eventyraktig stemning pga innredningen i lokalet, de annsattes bekledning, musikken og alle de deilige duftene. Nå vet jeg ikke noe om lokalene i Oslo, men det er verdt å prøve den ut uansett. Fantastisk god, indisk mat! Og knallgod service. Servicen er ialle fall upåklagelig. Restauranten ligger i Pilestredet og har fått mange gode omtaler:)



Anonymous poster hash: 75ec6...efe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden de er fra et annet land ville jeg vurdert Signalen ved fergeleiet på Nesoddtangen (fiskesuppa er faktisk veldig god), Gressholmen kro, Bølgen og Moi på tjuvholmen /v aker brygge, eller Maud`s. Sistnevnte fikk god respons for noen år siden og terningkast seks, men vet ikke om de er like kvalitetsbevisste i dag. I gamle dager var fisk og rene råvarer det restauranten ble kjent for, håper det er det samme i dag.

Uformelt og god mat til rimelig pris, hyggelige lokaler, rolig atmosfære og service, kan da anbefale Tullins. Vanker mange studenter der, men også godt voksne. Kan bli høyt lydnivå siden det nesten aldri er ledige bord der og en del unge.

Tror jeg ville satset på Schrøder hvis det skal være norsk husmannskost eller Dovrehallen. (ja, faktisk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de kommer nå i juli er mange av topprestaurantene stengt.

Men uterestaurantene er jo åpne, kom til å tenke på Lille Herbern som er supersjarmerende. http://www.lilleherbern.no/

Det passer jo også godt hvis man skal besøke noen av museene på Bygdøy

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å dra på Svaneapoteket? Jeg husker ikke hva de kaller seg, men det er en slags vinbar.

Anonymous poster hash: 7cad9...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mona Lisa i Grensen

:sjokkert:

Det er vel en av restaurantene med minst wow-faktor og et sted som er bankers å gå om man er livredd for å imponere med noe som helst.

Anonymous poster hash: 5432a...274

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fauna har veldig god mat. Den er litt nordisk-inspirert og lokalene er hyggelig og små. Føles ganske intimt. Og man ser inn på kjøkkenet der de legger opp maten (sånt synes hvertfall jeg er spennende). De fikk også en Michelin stjerne i år.

Festningen fikk vi helt sinnsyk mat. Veldig veldig bra. Og veldig kunnskapsrike servitører og sommerlier. Hvis dere er 6-10 stk prøv å booke bord i vinkjellern (eget rom). Da får dere sitte for dere selv også.

Statholdergaarden er jo bare super. Men det visste du sikkert :)

Ellers av de litt billigere synes jeg Arakataka har bra mat.

Og jeg støtter forslaget om Signalen på Nesoddtangen. Det er ikke high-class, fine dining, men du sitter omtrent i vannkanten å spiser, og det er en veldig hyggelig atmosfære der. Hvis det er i den varme delen av året da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de liker orientalsk mat, er Oriental i Arbeidergata et knallsted. Og den indiske (egentlig pakistanske) restauranten jeg liker best i Oslo, er lille Dehli Tandoori i Maridalsveien 4. Super mat, trangt og rotete innredet lokale, slomsete service – og massevis av sjarm (synes iallfall jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

:sjokkert:Det er vel en av restaurantene med minst wow-faktor og et sted som er bankers å gå om man er livredd for å imponere med noe som helst. Anonymous poster hash: 5432a...274

Jøje meg. Jeg hadde en fantastisk kelner og veldig god mat der den ene gangen jeg har vært der. Beklager at jeg likte den fantastiske maten og vinen jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...