Gå til innhold

Hvilke restauranter kan vi imponere med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fokuset her blir kanskje litt feil. Problemet i Norge er at det ikke er vanlig at restauranter har supergod mat, men det er absolutt enkelte restauranter som har det. Og dessverre blir restaurantkategorien veldig smal. I Frankrike får man med få unntak god mat overalt. På restaurant, på cafe, på bistro osv. Det kan bli litt slitsomt å gå på Michelenrestauranter hele tiden.

Kanskje dere burde tatt med noen greie cafeer hvor det er god mat også? Jeg har ikke bodd i Oslo på en stund selv, så det eneste jeg kommer på i farten er kafeteriaen på Frognerseteren som jeg alltid har likt. Det er sikkert noen andre steder også med grei og god mat, men jeg må nok melde pass med konkrete tips.



Anonymous poster hash: 5432a...274
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om ts virkelig vil slå på stortromma så leier han en restaurantbåt som putrer rundt på Oslofjorden, med verdensklassekokker som disker opp det beste som er.



Anonymous poster hash: bcaf2...fc7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på den. Må da være slitsomt å måtte gå på slike fisfine restauranter hvor kelnerne går stive som et spett og du blir sett rart på om du ler høyt eller ikke stiller med blankpussede sko og plettfri dressjakke.

Anonymous poster hash: 9498b...fdb

Da får jo du gå på kafeer og restauranter som hvermansen går og la ts få bestemme hvordan de selv skal underholde gjestene sine.

Anonymous poster hash: 22240...5ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mange rare svar. Hvorfor er det et problem at ts vil ha forslag til gode restauranter?

Jeg er veldig glad i Oro, samt Mr bay, Hanami og Alex sushi på tjuvholmen. I tillegg har jeg spist mye godt på Eik, Sudøst, Arakataka, Klosteret og Dinner. Jeg har hørt at den nye restauranten på festningen har god mat, der har man jo fin utsikt i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mange rare svar. Hvorfor er det et problem at ts vil ha forslag til gode restauranter?

Jeg er veldig glad i Oro, samt Mr bay, Hanami og Alex sushi på tjuvholmen. I tillegg har jeg spist mye godt på Eik, Sudøst, Arakataka, Klosteret og Dinner. Jeg har hørt at den nye restauranten på festningen har god mat, der har man jo fin utsikt i tillegg.

Jøss, en som ikke syns jeg er helt idiot, og i tillegg kommet med gode forslag!

Tusen takk :)

Anonymous poster hash: edaef...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuset her blir kanskje litt feil. Problemet i Norge er at det ikke er vanlig at restauranter har supergod mat, men det er absolutt enkelte restauranter som har det. Og dessverre blir restaurantkategorien veldig smal. I Frankrike får man med få unntak god mat overalt. På restaurant, på cafe, på bistro osv. Det kan bli litt slitsomt å gå på Michelenrestauranter hele tiden.

Kanskje dere burde tatt med noen greie cafeer hvor det er god mat også? Jeg har ikke bodd i Oslo på en stund selv, så det eneste jeg kommer på i farten er kafeteriaen på Frognerseteren som jeg alltid har likt. Det er sikkert noen andre steder også med grei og god mat, men jeg må nok melde pass med konkrete tips.

Anonymous poster hash: 5432a...274

Det er virkelig bare tull at man i Frankrike får god mat overalt, altså. Bare så det er sagt.

Til saken: Jeg støtter også Cru! Har vært svært fornøyd med både mat, lokaler og service når jeg har vært der. :)

(Og jeg har rapportert en haug innlegg i tråden for avsporing og trolling).

Anonymous poster hash: 03b9c...829

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er virkelig bare tull at man i Frankrike får god mat overalt, altså. Bare så det er sagt.

Til saken: Jeg støtter også Cru! Har vært svært fornøyd med både mat, lokaler og service når jeg har vært der. :)

(Og jeg har rapportert en haug innlegg i tråden for avsporing og trolling).

Anonymous poster hash: 03b9c...829

Tusen takk :)

Skal sjekke ut Cru!

Anonymous poster hash: edaef...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for noen reaksjoner! Jeg aner ikke noe om restauranter i Oslo, men jeg vil bare si at jeg håper TS og gjestene hennes får en kjempefin opplevelse og koser seg med å spise ute. :)



Anonymous poster hash: 6136a...e28
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Skal sjekke ut Cru!

Anonymous poster hash: edaef...1e1

Synes absolutt det altså, Kari Innerå er vanvittig flink. Ofte litt billigere råvarer som blir til fantastisk gode retter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er jeg veldig overrasket over hvilke holdninger enkelte har til å kose seg med god mat.. Folk har forskjellige interesser og hobbyer, og noen har mat og drikke som sin og er da slettes ingen snobb av den grunn..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er jeg veldig overrasket over hvilke holdninger enkelte har til å kose seg med god mat.. Folk har forskjellige interesser og hobbyer, og noen har mat og drikke som sin og er da slettes ingen snobb av den grunn..

Veldig enig. :Nikke:

Anonymous poster hash: 03b9c...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palace grill, Feinshmecker, Staatholdergården og Markveien mat og vinhus?

Andre, litt mindre wow-faktor, men med god mat og god atmosfære: Olympen, Delicatessen, St. Lars, Smalhans.

Endret av Irie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere siste som har svart.

Og støttet meg.. Hvem hadde trodd at jeg trengte det :fnise:

Det skal nok bli noen gode matopplevelser :)

Anonymous poster hash: edaef...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil imponere. Da må du velge noe som er litt ulikt det de får hjemme, mener jeg. Maaemo er jo da bankers, selv om det er svindyrt (har vært der to ganger - det blir litt mye planter for pengene, men det er jo veldig nordisk-eksotisk for franskmenn). Ylajali er bankers, mener jeg. Ellers ville jeg valgt Fauna og Pjoltergeist, ingen av disse føler jeg ligner på Michelin-restaurantene jeg har spist på i Frankrike. Synes for øvrig alle fire banker Paris-cuisinet ned i støvlene.

Og for du som klager på at gjestene ikke blir mette, du har ikke spist full meny på disse stedene. Jeg spiser jevnlig slik mat med en mann på 1,97/90 kg, og jeg pleier å måtte spise den siste desserten hans. Vi triller ut av lokalet. Man får opp til 20 små retter og ofte er en av dem nybakt brød med en type smør, og det er i tillegg ørten glass vin, så jeg har aldri vært i nærheten av å gå sulten ut fra en typisk 10-rettersmiddag.



Anonymous poster hash: aad96...46a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fauna anbefales! Supre smaker, spennende råvarer, ikke stivt, kunnskapsrik og god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timber

Borggården resutarant på Rådhusplassen.

Og hva med en fiskerestaurant som er virkelig god på sjømat? Det er ikke min sterke side, men sikkert noen som har noen forslag. Tenker ikke på sushi da, men mer tradisjonelle norske retter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det er en stund til så åpner http://arakataka.no igjen 6 august. Er noe anmelderlser på hjemmesiden, toppkarakter i både aftenposten og dn.no.



Anonymous poster hash: ec48e...f2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuset her blir kanskje litt feil. Problemet i Norge er at det ikke er vanlig at restauranter har supergod mat, men det er absolutt enkelte restauranter som har det. Og dessverre blir restaurantkategorien veldig smal. I Frankrike får man med få unntak god mat overalt. På restaurant, på cafe, på bistro osv. Det kan bli litt slitsomt å gå på Michelenrestauranter hele tiden.

Få unntak?

"I en undersøkelse lagt frem ifjor, innrømmet 31 prosent av franske spisesteder at de hadde ferdiglagde retter på menyen." (DN, 15. juli).

De har faktisk nettopp vedtatt en lov om informasjonsplikt hos franske restauranter, fremprovosert av denne dårlige kvaliteten på maten.

Fransk mat er overvurdert. Det beste er veldig bra, men det er mye rart i middelsjiktet. Dårligere service får man også.

Anonymous poster hash: aad96...46a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fauna hadde jeg glemt!! :)

Anonymous poster hash: edaef...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell gjerne hvorfor dere anbefaler steder, hvis dere har vært der.

Var maten fantastisk, servicen osv.

Takk for alle tips!

Anonymous poster hash: edaef...1e1

Vet ikke om du er ute etter norsk tradisjonsmat. Det sa du ikke noe om.

Yahas ved vika er en opplevelse, god thailandsk mat, fin atmosfære og bra service. Heller ikke for dyrt.

Schrøder på St.hanshaugen serverer "norsk" mat og kan anbefales.

Dinner, eller kanskje Four Seasons rett ved studenterlunden.

Justisen har også bra mat, og er en rolig atmosfære og hyggelig service. Pluss god mat selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...