Gå til innhold

Taco til 50 personer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 kg biff rekker vel ikke akkurat til 50 stykker :fnise:

Skal du ha 3 tortillas hver til 50 stykker= 150 tortillas. Ganske mye jobb å steke 150 tortillas.

Den oppskriften der er fin til 4 personer, men altfor mye jobb til 50 personer på en gang.

Anonymous poster hash: ad977...fd7

:fnise: Den passet ypperlig til 40, men da hadde jeg kaaanskje litt mer kjøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Den passet ypperlig til 40, men da hadde jeg kaaanskje litt mer kjøtt

Hæ? Hvordan kan 1 kg kjøttdeig gå til 40 stykker? Spiste bare 5 da eller? Er vi 4-5 personer så pleier vi ha 800g.(2 pakker.)

Anonymous poster hash: 42308...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hvordan kan 1 kg kjøttdeig gå til 40 stykker? Spiste bare 5 da eller? Er vi 4-5 personer så pleier vi ha 800g.(2 pakker.)

Anonymous poster hash: 42308...467

Nå bruker ikke jeg kjøttdeig. Jeg bruker rene biffstykker så om du gjør dette for å kverulere eller hva vet jeg ikke. Jeg snakker heller ikke om "norsk" taco men meksikansk: http://www.betterlivingny.com/wp-content/uploads/2012/09/mexican-beef-tacos-640x300.jpg

Endret av dillyduzit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker ikke jeg kjøttdeig. Jeg bruker rene biffstykker så om du gjør dette for å kverulere eller hva vet jeg ikke. Jeg snakker heller ikke om "norsk" taco men meksikansk: http://3.bp.blogspot.com/-4jl_h6PCu6s/TphFVPptB7I/AAAAAAAAFpA/NNelLCZE1xg/s1600/DSCN2425.JPG

Ja, og det vil forsatt ikke gå til 40 personer? Og nei, jeg er faktisk nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 42308...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den norske kjøttdeigspisingen går jo uansett over alle støvleskaft. Ikke fatter jeg hva som er vitsen med å spise en halv kjøttdeigpakke hver til ett måltid, og ikke fatter jeg hva man bruker all kjøttdeigen til heller.

Kan ikke huske sist jeg kjøpte en kjøttdeigpakke, jeg. :vetikke:



Anonymous poster hash: 4a6e1...280
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det vil forsatt ikke gå til 40 personer? Og nei, jeg er faktisk nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 42308...467

:fnise: Den passet ypperlig til 40, men da hadde jeg kaaanskje litt mer kjøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke litt merkelig med en tacolefse til hver med fyll + salat med brød ved siden av/etterpå?

Synes det blir for likt, og litt rart å mikse.

Foreslår en type gryte av noe slag, slik som andre her. Da kan du ha salat ved siden av og brød/hvitløksbaguetter.

Ellers er jo en suppe av noe slag ok til lunsj. Det er enkelt å lage også. Server brød ved siden av. Jeg foreslår mexicansk suppe, det blir jo nærmere taco. Oppskrift: http://hildemorsnorre.blogspot.no/2011/01/meksikansk-suppe.html

Du kan bruke mindre kjøttdeig om du vil, og bruke bønner i stedet. Jeg synes selv kidneybønner er godt i en slik suppe. Oppskriften på bloggen kan du gange med 5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...