Gå til innhold

Pus ble forgiftet i går


Gjest milkyway

Anbefalte innlegg

Gjest DyneTryne

I går lette vi etter katten fra morgenen av, men ingen å se. Senere sånn i 5tiden kom hun krabbende opp trappa med hodet mellom forlabbene og pustet fort og var helt dehydrert. Fikk henne til dyrlege og de mente det ikke var noe å gjøre, kunne jo ta noen blodprøver og se om kanskje de fant noe. Kom tilbake i dag og de hadde da funnet ut hun er blitt forgiftet, men kan klare å bli frisk. Jeg må gi henne mat gjennom sånn munnsprøyte, og det føles helt håpløst, hun skal ha en halv rundt blautfor til dagen, og jeg får ikke i henne en sprøyte nesten. Vet noen hvor lenge det er til de våkner til?

Hun har gått litt rundt og reiste seg nå etter å ha vasket seg. Bedre enn i går iallfall da hun bare lå og skalv og stirret.

Vil bare det skal gå bra med pus :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kermit

:tristbla: Trasige greier. Hvor raskt hun kommer seg vil jeg tro kommer an på hva slags gift hun har spist og hvor mye hun har fått i seg. Sa de ikke noe om det hos dyrlegen?

Jeg vil tro at du ikke hadde fått katten med deg hjem dersom det var fare for at hun ville bli verre, så det må da bety at de så lyst på tingene hos dyredoktoren....

Jeg vet det ikke hjelper en dritt, men jeg skal nå uansett krysse fingrene for pusekatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

De kunne ikke si det, nei :( Det hjelper veldig med fingerkryssing jo så det :)

Men nå tok jeg henne med ned og satte en skål foran henne. Spiste ca en halv skje, uten sprøyte så det er jo et godt tegn. Etterpå ble hun litt satt ut igjen, og stirret som om hun skulle sett et spøkelse og skalv, og hodet er hele tiden nedoverbøyd ;(

Håper det går greit ja, ble hun verre skulle vi tilbake fredag for noen blodprøver. Har iallfall ikke lyst å miste henne, har jo hatt henne halve livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Takk for det :klem: Kommer nok til å oppdatere i denne tråden, og om jeg ikke skriver mer, så har nok det verste skjedd :( Noe jeg ikke håper, en blir ALTFOR glad i dyrene jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest beekeeper

Å nei! :tristbla:

Dette er jo helt forferdelig, hadde det skjedd med min pus hadde jeg vært helt fra meg!! Krysser alle fingrer og tær, håper hun blir frisk så fort som mulig! Det MÅ hun! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Åh, neiiii, stakkars lille kattepusen.

Jeg mistet en katt for noen år siden, og jeg tror også at han ble forgiftet. Han begynte plutselig å tisse inne, veldig mørk urin. Og han drakk veldig mye. Plutselig forsvant han, og vi fant ham mange uker senere liggende ute i uthuset.

Han stakk og gjemte seg før jeg rakk å reagere, har tenkt mye på om jeg kunne ha reddet ham hvis jeg hadde greid å finne ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Tusen takk så snille dere er :klem:

Pus er ute og går litt avogtil og greier å spise enda litt mer. Så lenge jeg får i henne væske så ordner det seg visst. Tro meg, jeg var helt fra meg i går :rodme: Måtte overnatte hos bestekompis for jeg ville ikke sove alene og stortutet hele kvelden, natta og morraen! Og fikk verdens største glis når jeg fikk høre vi fikk ta henne med hjem :D

Tror pusen klarer seg gjennom dette jeg.

Trist å høre om din, sativa :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Men hvis hun begynner å klare ting hun ikke gjorde i går, det betyr vel hun er på bedringens vei? Hun er bare plutselig blitt veldig tynn og dehydrert, så hvis jeg tjukker og vanner henne bør det vel gå bra, så får giften kommet seg ut også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, føler virkelig med deg :troest: Hadde noen gjort noe sånt evt om noe sånt hadde skjedd hadde jeg kommet til å flippa helt ut =( Blir jo så glad i de tillitsfulle "pelsdottene" :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne
Vil jo tro at så lenge hun spiser og drikker litt mer så går det rette veien, ja.

Drikking har jeg måttet hjelpe med med sprøyta, men mens jeg var i byen nå hadde hun visst spist mye mer. Nå ble jeg glad :)

Off, føler virkelig med deg  :troest: Hadde noen gjort noe sånt evt om noe sånt hadde skjedd hadde jeg kommet til å flippa helt ut =( Blir jo så glad i de tillitsfulle "pelsdottene" :hjerter_rundt:

Ja og problemet er jo om jeg ikke vet om det er et uhell eller om noen har gjort noe med vilje. Sikkert ikke det siste, men viktigste er at min beibi lever og blir bare bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest DyneTryne

Hun spiser som en helt og ligger og sover og maler ved siden av meg i kurven nå :) Det nervøse blikket er vekk, og labbene er litt mer fuktige og hun puster ikke så kort mer. Tror ikke dette går annet enn bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...