Gå til innhold

hvorfor?


sebra

Anbefalte innlegg

hunden min er en merkelig skrue...jeg har lært han triks som å rulle rundt og spille død på sånn ca en dag.MEN han klarer ikke lære seg og gå pent i bånd.det har jeg prøvd på få til i fem år..jeg har prøvd alle mulige tips og triks..han er blanding av border collie o dunker.mulig jeg tar helt feil nå-men jeg har en liten mistanke om at border collier ikke er så flinke til å gå i bånd(ikke alle selvfølgelig).jeg passa en når jeg var yngre og han ble helt vill når jeg hadde han i bånd,men hvis han gikk løs så gikk han pent ved min side.min stikker heller ikke av hvis han går løs,men han er hissig og jeg vil ikke ta sjansen på at han angriper en annen hund.

noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Border collie er like "flinke" til å gå i bånd som alle andre raser, slikt er nemlig ikke rasebetinget. Dette har med miljø/trening å gjøre, ikke med arv!

Hvis du har prøvd forskjellige metoder for båndtrening uten reslutat i fem år ville jeg meldt meg på et hundekurs.

Det er en veldig aktiv blanding du har, blir han stresset når dere går tur?

Hva slags halsbånd bruker du, gjør det vondt for han? Mange hunder går automatisk penere i sele istedenfor halsbånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja han er ganske stressa når vi er ute.skikkelig sporhund.jeg bruker gå pent sele,det er det som funker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hunden brukt hodet sitt nok da? Det er tross alt halvt border collie, og da krever den mye "hjernetrim" for å trives. Spor, agility, aktiv lydighetstrening + + +.

En slik blanding MÅ brukes til noe som krever at den tenker/løser problemer. Drever og BC er altfor intense raser til at en tur i bånd er tilstrekkelig.

Dersom hunden ikke får noe annet enn en vanlig tur i bånd kan det tenkes at det er derfor den trekker. Den blir så ivrig/stressa når det først skjer noe at den vil fremover fortest mulig.

Men altså, hundekurs tror jeg nok er det beste i ditt tilfelle.. Da får hunden brukt hodet sitt litt, og du får lært deg mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...