Gå til innhold

Pusen min er borte.. *snufs*


lilje20

Anbefalte innlegg

hei igjen

få hengt opp disse snarest og ikke gi opp

ville i grunnen bare ønske deg en fin dag etter forholdene. dette klarer du!!

*trøste* :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silmarill

:klem: Stakkars deg og stakkars pus :tristbla:

Katter har utrolig god stedsans og som oftest finner de veien hjem selv etter mange dager/uker selv om de har gått langt unna hjemmet!

Grunnen er fordi de underveis på sin vandretur markerer ved å gni seg mot stolper, trær o.l. + tisser litt her og der! Sporene hjem blir derfor lett å følge.

Katten din har neppe gått mot bilveien da pusen din er redd biler!

Katten din har mest sannsynlig ikke vandret langt fordi du beskriver katten din som ganske sky.

Du må lete om kvelden, det er da muligheten er størst for at du finner den!

På dagtid er det så mye lyder og støy som den kan være redd for, mens det er roligere på kvelden.

Den ene katten min (innekatt, kun ute på balkongen) ble borte i en hel uke i sommer.(falt ned fra balkongen 2 etg. eller et åpent vindu)

Vi lette etter den hver eneste dag og fryktet det værste. Ikke en lyd!

Så gikk vi ut på kvelden og ropte, da fant vi han 200 meter unna hjemmet etter en hel uke.

Katten din kan sitte i toppen av ett tre, men før eller siden så kommer den ned derfra vil jeg tro (gå ut i skogen å rop)

Lag spor fra hjemmet ditt og rundt omkring med noe hjemmefra som har en lukt den vil kjenne igjen! (sand fra kattekassen med urin på eks. å strø det utover)

NEI, det er ikke så æsj så lenge det kan få katten din hjem ;)

Skriv mail eller ring div. dyrebeskyttelser i ditt nærområde for å høre om katten din er der.

Ta også kontakt med politiet eller vegvesenet der du bor for å høre om de har fått inn eller funnet katten din evt.påkjørt.

Legg inn gratisannonse på:

www.nettkatten.no

www.dyrenett.no

www.savnet.no

Her står det også om katter som er funnet!

IKKE GI OPP HÅPET :klem: Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle varme tanker og tips!!

Nå har jeg lagt ut annonse på www.nettkatten.no - www.dyrenett.no - www.savnet.no - satt inn annonse i avise, laget plakater, ringt dyrebeskyttelsen og lensmannskontoret. Så nå krysser jeg fingrene for at jeg skal få henne tilbake.... :forvirret: Savner pusen så utrolig masse!

Så skal jeg gå ut i kveld og lete etter henne, jeg skal ikke gi opp håpet! Skal prøve det tipset med å legge ut noe som det lukter "hjemme" av..

Takk for alle tips, det er godt at det er noen som kjenner til situasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan bor du? Bare tenker på muligheten av å installere en kattedør for anledningen, hvis det er praktisk mulig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, tusen tusen takk for fantastisk støtte i disse dagene, jeg hadde ikke klart dette uten dere. Har fått så utrolig mye bra tips, og ting jeg evt burde gjøre for å finne henne raskere.

I kveld var jeg og sambo ute for å henge opp noen plakater om SAVNET pus, vi la noen i postkasser. Vi gikk vel rundt i 1 1/2 time, da hadde vi gått alle mulig tenkelige steder, ropt etter henne. Siste stedet vi leita var huset rett over gata, det er under bygging og det bor ingen der enda. Jeg ropte på min lille juvel og plutselig hørte jeg et høyt hyl... Først trudde jeg det var hankatten min som skreik høyt, så søkte jeg etter hvor hylene kom fra og tror dere ikke de kom fra garasjen til naboen.. Jeg løp i turbofart opp trappa og ringte på døra (kl 2230) "hei, sorry for at jeg ringer på så sent, men jeg tror pusen min er i garasjen deres" Og trur dere ikke hun var der... :ler:

Jeg tok pusen min i armene og jeg tror ikke jeg noen gang har hatt det så fint.

Nå er hun hjemme i hus og jeg tror nok jeg kommer til å holde et godt øye til henne i tiden fremover. Id merke henne og hun skal steriliseres.. Hun sitter her nå og følger med på bokstavene på skjermen.. Elsker pusen min!! Det er godt jeg holdt motet oppe!!!

Tusen tusen takk til dere alle!!! Klem fra ei jente som er utrolig glad nå... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå fikk jeg gåsehud på alt som er mulig. virkelig følt med deg hele veien, og dette var en god avslutning på dagen, på det hele egentlig. det kunne ikke blitt bedre.

da var det slik jeg sa, at hun hadde komme seg inn i en garasje, og dessverre ikke kommet ut igjen. det kan fort skje. men det best er at hun er i trygge hender nå! bedre enn det er det ikke

endelig kan dere puste lettet ut, og tenke på andre ting

er kjempe gla for at det ordnet seg, det var bra!!! der ser du, du måtte ikke gi opp:)

kjempe glad på deres vegne. pass godt på lille pus nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! :hjerter_rundt:

Tenk at det endte så bra. Nå skjønner jeg at du er glad. :) - Og det er helt sikkert pus også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

:hoppe: HURRA, nå ble jeg glad på dine vegne og kattens vegne

Det lønner seg å rope om kvelden som sagt ;)

Katten din har nok vært kjempeskremt å turte først å mjaue nå som det ikke var så mye skummle lyder!

Kjenner følelsen av å finne igjen en mistet katt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei hei!

Det er som du sier treningsjenta garasjer er farlig... Pus har sikkert vært liv redd der inne, elektrisk garasje åpner som bråker og en bil.. Fant henne helt inne i hjørnet bak masse takstein.. Hun var litt pjusk, men flink til å mjaue har hun blitt. :)

Tusen hjertlig takk for gode tanker Gjenglemt sykkellås og Mary_H, både pus, Fred, sambo og jeg er overlykkelige nå!! :ler::ler:

Det å finne en savnet katt er helt utrolig, jeg kan ikke si at jeg hadde motet oppe etter så mange dager, har liksom hatt mine tanker, selv om jeg ikke har snakket så høyt om de. Så sant som du sier Silmarill den følelsen å finne katten sin er helt utrolig, det er en lettelse.

I natt har hun ligget inne hos oss i senga, kosa seg masse, fått spist mat og drukket vann, ser ut som om alt er i skjønneste orden.

PUS ER LYKKELIG, JEG ER LYKKELIG, DA ER VI ALLE LYKKELIGE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så glad jeg ble nå. Jeg kan bare forestille meg hvor glad du var når du kunne få holde pus igjen. Jeg har selv en hannkatt og jeg har levende forestilt meg mange ganger at han ikke skal komme hjem. Det er en stor frykt for meg. Det er utrolig hvor glad vi blir i disse små søte hårballene våre :hjerter::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Jeg har nettopp fått meg en liten pusegutt på 11 uker, og skjønner hvordan det må føles å miste pusen sin. Man blir jo så utrolig knytta til dem :)

Kos deg masse med pusen din :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at man blir så knyttet til disse skapningene. Men man blir jo så utrolig glad i dem. De er selvstendige dyr, men alikevel så forstår de deg og føler det som regel alltid på seg hvis det er noe som er galt med deg. Ofte kommer kattene for å kose hvis de nerker at du er lei deg for et eller annet. Pus kommer alltid til meg når jeg er litt deppa.

De er liksom en del av familien og hvis de blir borte merker man fort at ting ikke er som de skal være.. Det er ikke noe gøy, jeg er i allefall utrolig glad for at pusen er kommet tilbake. :)

Ta godt vare på dyrene deres folkens, husk at de er de eneste som alltid møter deg i døra fornøyde og glade for at du kommer hjem. Er alltid der for deg uansett! De er venner som aldri svikter deg, trofaste venner...

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Så flott historie og så bra at du og pus fant sammen igjen! Håper han fikk masse kos, varme og god mat! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nææi er det sant??? :klappe::hoppe:

Så utrolig bra at du ikke gav opp og fortsatte å lete etter henne. Det er godt mulig du har reddet livet hennes vet du - hvis hun ikke hadde funnet noe å drikke er det ikke sikkert hun hadde greid seg til noen skulle inn i garasjen igjen. Vi bruker ihvertfall ikke vår annet enn et par ganger i året. Huff, stakkars pusen. Hun må være overlykkelig over å være hjemme nå. Grattis med happy ending! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Silmarill

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...81&hl=pus+borte

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=253981&hl=

Så leit dette var da!

Har lagt ut 2 tråder om lignende situasjoner og siterer noe jeg skrev den gangen:

:klem: Stakkars deg og stakkars pus  :tristbla:

Katter har utrolig god stedsans og som oftest finner de veien hjem selv etter mange dager/uker selv om de har gått langt unna hjemmet!

Grunnen er fordi de underveis på sin vandretur markerer ved å gni seg mot stolper, trær o.l. + tisser litt her og der! Sporene hjem blir derfor lett å følge.

Katten din har neppe gått mot bilveien da pusen din er redd biler!

Katten din har mest sannsynlig ikke vandret langt fordi du beskriver katten din som ganske sky.

Du må lete om kvelden, det er da muligheten er størst for at du finner den!

På dagtid er det så mye lyder og støy som den kan være redd for, mens det er roligere på kvelden.

Den ene katten min (innekatt, kun ute på balkongen) ble borte i en hel uke i sommer.(falt ned fra balkongen 2 etg. eller et åpent vindu)

Vi lette etter den hver eneste dag og fryktet det værste. Ikke en lyd!

Så gikk vi ut på kvelden og ropte, da fant vi han 200 meter unna hjemmet etter en hel uke.

Katten din kan sitte i toppen av ett tre, men før eller siden så kommer den ned derfra vil jeg tro (gå ut i skogen å rop)

Lag spor fra hjemmet ditt og rundt omkring med noe hjemmefra som har en lukt den vil kjenne igjen! (sand fra kattekassen med urin på eks. å strø det utover)

NEI, det er ikke så æsj så lenge det kan få katten din hjem ;)

Skriv mail eller ring div. dyrebeskyttelser i ditt nærområde for å høre om katten din er der.

Ta også kontakt med politiet eller vegvesenet der du bor for å høre om de har fått inn eller funnet katten din evt.påkjørt.

Legg inn gratisannonse på:

www.nettkatten.no

www.dyrenett.no

www.savnet.no

Her står det også om katter som er funnet!

IKKE GI OPP HÅPET  :klem: Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...