Gå til innhold

Pusen min er borte.. *snufs*


lilje20

Anbefalte innlegg

Fredag morgen 0730 så jeg min lille juvel sist.. det er så utrolig trist :grine: . Jeg savner henne så utrolig masse. Jeg går rundt i nabolaget og roper på den lille pusen min.. Håper hun kommer tilbake snart.

Noen som her erfaringer med hva man burde gjøre når pusen er borte? Har desverre ikke øremerket henne...

"Kom hjem lille pusen min" :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en hankatt tidligere som ikke var kastrert og gikk ut på vandring. Savna den kjempemye, men kunne ikke gjøre så mye annet enn å vente og lete litt etter den. Kom igjen etter noen måneder.

Kjempeleit når kattene forsvinner sånn, håper den kommer tilbake :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff uff uff...... :klem:

vel, hvor gammel er lille pus? husker min utekatt, den første sommeren...han gikk aldri langt unna, og uansett kom han alltid hjem om kvelden og satt utenfor døra og ventet på å komme inn. en kveld slapp vi han ut, og han kom ikke senere, vi åpnet døren, ropte og stod i.. men nei.. dagen deretter var han heller ikke å finne. først dagen der etter satt han utenfor som om ingenting hadde skjedd. vi fant ut at pus begynte å bli stor, og tok seg lengre turer, dessuten var det finere vær ute og pus storkoste seg i sola:=) så nå er dette helt vanlig! han tar seg gjerne en lengre tur så fort solen kommer frem og varmer. litt på luft:)

det kan jo ha skjedd pusen din og? hun har bare tatt seg en lengre tur? men begynner å bli endel dager ja. jeg husker vi gikk rundt i nabolaget vi også, tok oss turer og ropte. satte oss ute og ventet(da var det jo sol og varmt og litt lettere enn nå) vi gikk også å ringte på til de naboer vi kjente til og spurte om de hadde sett han. du kan jo ta deg en runde å høre. eventuelt henge opp plakater, gjerne med finnelønn, for da føler jeg folk er litt mer ivrige. ellers er de plakatene så veldig vanlige at folk går rett forbi!

er det gjemmesteder den kan ha kommet seg inn i? feks en garasje som den har blitt sperret inne i? sjekk ut alle muligheter.

det er nok bare å vente, og håpe og krysse fingre! jeg skal krysse fingre og tær! vet at det er en veldig så vond følelse! så håper det går bra! fortell oss hvordan det går da..

det går nok bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lillepus for 3 år siden. Hun var innekatt frem til i våren 06 hvor vi slapp de ut for første gang. Det har gått veldig bra, utenom en uke i sommer hvor Fred (hankatten) var borte en uke, men han kom tilbake.

Pus er en snodig skapning. Hun har flydd i bena på meg siden vi fikk henne, hun har vært totalt avhengig. Så fort jeg har satt meg ned kommer hun, når jeg går kommer hun etter. HUn er redd for alt som er stort - biler og andre dyr, og enkelte mennesker hun ikke er trygg på (typisk innepus). Og jeg er så redd for at hun ikke klarer seg ute nå i dette været. Det værste er jo å tenke på at hun kanskje svirrer rundt et sted ute og ikke finner veien hjem igjen.

Jeg har vært hos alle naboer, aller har sjekket boder og garasjer. Ingen pus å finne. Vi har gått turer om kvelden, ropt på henne, satt frem mat, ingen pus å finne. Tenkte jeg skulle sette opp noen plakater, en annonse i næravisen og ringe politier, dyreværnet og dyrebeskyttelsen, slik at de vet at hun er savnet. Jeg skal utlove dusør til de som finner henne fordi hun betyr så mye for meg. Pus har vært som en baby for med i de årene jeg har hatt henne.

Det værste er om kvelden når jeg er hjemme, jeg savner å ha henne ved siden av meg på sofaen, jeg står i vinduet og kikker etter henne, nesten så jeg begynner å gråte når jeg tenker på det. Hankatten merker også at det er noe, han søker hele tiden, mjauer og skriker, skraper på dører og er helt snodig, sikker på at han savner pus...

Jeg håper så utrolig at hun finner veien hjem igjen, hjem til oss slik at jeg får fortalt henne hvor mye hun betyr for oss. Kose den bløte pelsen hennes og aldri miste henne igjen...

**Kom hjem Puser'n, vi savner deg**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: nå fikk jeg en liten tåre i øyekroken, for dette var virkelig fælt å lese. jeg kjenner den følelsen så innmari godt, og den er vond!kjempe vond! ubeskrivelig vond.

jeg kan ikke annet enn å krysse fingrene, hardt hardt!

våren 2006 er jo en stund siden, og har den vært ute sidn den tid, så må den ha begynt å venne seg til utelivet (ved siden av innelivet) merket dets farer osv. så den må antas å være godt kjent med området også! men så klart, det er kaldt og man blir bekymret. ikke mye å gjøre enn å håpe og be om at hun kommer snart. bor du i storby eller lite sted? med tanke på området rundt bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske vanlig at katter blir borte, dvs. flytter inn hos noen andre de heller vil bo hos..? Håper det er det som har skjedd, og at pusekatten har det fint. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katter kan være riktig så smarte, selv om du gir henne p-piller og hun krever ekstra oppmerksomhet fra deg fordi hun virker så uskyldig.... Instinktet kan ha fått henne til å vandre litt (katter finner alltid tilbake). Hun har kanskje bare lyst å bli gravid og få et kull med kattunger. Hvis hun er sterilisert, kan også instinktet lokke henne ut på vandring, for hormonene er vel ikke fjernet ved en evt. sterilisering?...

Hvor bor dere? I byen eller på landet?

Enten kommer hun tilbake innen en uke (sommerstid kan de streife i flere måneder, spesielt om du har flere katter), eller så har noen tatt seg av henne og "adoptert" katta...

Kan ikke gi deg noe svar, men vet at det føles forferdelig nå.

:klem:

(Etterlys henne og sett opp lapper... skriv i lokalavisa hvis du bor på landet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på et stort/lite sted. Vi bor ikke i noe storby, men det er ikke helt på landet heller. Vi bor i et boligfelt som ligger nesten i skogkanten, men rett bortafor skogen ligger E134, motorveien. Er redd hun kan ha forvillet seg opp dit. Men krysser fingrene for at hun har holdt seg unna.

På en måte så håper jeg at hvis hun lever at det er noen snille mennesker som har funnet henne og tatt henne inn i varmen. Og når jeg da henger opp lapper og setter inn en annonse at de kommer eller ringer og sier at de har funnet min lille pus. Jeg har håpet og det har jeg ikke tenkt til å gi slipp på med det første. Jeg skal gjøre alt jeg føler er riktig for å få min lille juvel tilbake. (hun pleide å ligge oppi smykkeskrinet mitt og da ble det min lille juvel...)

Jeg får håpe på det at det bare er flyatid og at hun kommer tilbake om noen dager... :grine: jeg er lei meg :grine: savner pusen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å finne pus!

Husk å henge opp lapper, annonsere gratis på www.nettkatten.no og snakke med naboer.

Var hun kastrert? Om hun "bare" er sterilisert kan hun fortsatt ha løpetid-syndromer ettersom hun da fortsatt produserer hormonene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg vet akkurat hvordan du har det :klem:

Vår lille Pippi ble borte for oss 12. desember og hun har enda ikke kommet tilbake til oss.

Hun var bare 7 mnd da hun ble borte så jeg hadde ikke fått sterilisert og øremerket henne enda (hadde bestilt time) da hun ble borte.

Vi har gjort alt vi kan for å finne henne uten å lykkes, så nå har jeg gitt opp håpet om at hun kommer hjem noen gang :grine:

Vi har hatt andre katter som har vært borte i flere dager for så plutselig komme tilbake, så du kan ikke gi opp håpet enda.

Faren min hadde en katt som stakk av tilstadighet, den kom ikke hjem før den ble hentet. Da var den hjemme noen dager for så å stikke av igjen, den kunne være borte i flere uker om gangen. Den kom kun hjem hvis den ble hentet, men det kunne gå lenge før de fant den selv om de visste hvor den pleide å være dukket den ikke opp før den var klar til å være med hjem. Katter er noen rare dyr :forvirret:

Håper katten din kommer hjem snart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok stor muligheter for at jeg må ta meg sammen og innse at pus ikke kommer hjem til oss igjen.

Hun er ikke sterilistert, men alikevel så synes jeg det er rart at hun bare har reist sin vei, for hun har ikke vært slik tidligere. Og hun er jo SÅ avhengig.

Jeg har helt vondt inni meg pga dette. Huff, jeg orker nesten ikketenke på henne, måtte legge vekk alle vilder av henne i går for ikke å knekke helt sammen... Savner den lille nydelige pusen min som jeg elsker så utrolig høyt!! Vil ha deg tilbake puser'n... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får katten p-piller? Hvis ikke synes jeg det virker sannsynlig at den har løpetid og har tatt seg en tur for å "ha seg". Den kan da være borte i flere dager, og komme hjem drektig. Vil anbefale dere å sterilisere katten når den er utekatt, p-piller kan gi kreft om de brukes over lang tid, og med det overskuddet som er av uønskede katter trenger man vel ikke argumentere _mot_ fertile utekatter.

Håper pusen din kommer hjem i god behold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp håpet ennå. Du så henne sist på fredag skrev du? Det har gått fire dager, men fire dager er ikke såå mye. Hun kan ha rotet seg bort.

Det beste du kan gjøre er å lete etter henne - og dette må du gjøre helst tidlig, tidlig på morgenen, før det begynner å vrimle av biler og folk ute. Det er da du kan ha en sjanse til å finne henne.

Men selvfølgelig - lapper er en god idé - legg gjerne lapper i postkasser og heng opp i nabolaget. Kanskje noen har tatt katten inn til seg.

Håper pus kommer hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra jobb i dag, håpet på at pus stor på dørmatta når jeg kom, men den gang ei. :vetikke:

Sant som du sier liteteita det skal ikke være enkelt med en katt som ikke er sterilisert. Jeg får krysse fingrene nok en gang, og håpe på at hun kommer seg vel hjem til oss.

Har laget noen plakater nå, som jeg skal skrive ut på jobben i morgen, så får jeg håpe jeg får respons på de.

Men jeg får vel gå ut å lete litt til vel, jeg holder motet oppe.. for jeg savner pusen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

uff da.. du får bare holde håpet oppe.... ikke gi opp, ikke gi opp for pusen sin del. for alt du vet er den der ute et sted og håper på bli funnet.

men husk også på at småbarn er fæle på å bære de med seg og deretter etterlate dem, er den veldig imøtekommende? kan dette ha skjedd?

ikke gi opp, let i vei, så ofte du kan. rop og rop og hør rundt!

vondt å vite hvor den vanlig ligger, og lissom se at den ligger der, men så gjør den dessverre ikke det...

tanker går til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Stakkars deg. Jeg føler med deg, det må være helt forferdelig å ikke finne pus. Man blir jo så glad i dem, de er en del av familien.

Håper virkelig lillepus kommer tilbake til deg :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hun har gått bort til noen småbarn. Hun er veldig sky og kommer ikke bort til folk hun ikke kjenner. Hun er utrolig skvetten og jeg synes egentlig det er rart hvis hun er hos noen andre mennesker. Men man vet jo aldri, ting kan jo forandre seg når pusen er kjælen, sulten og utslitt.

Det er så rart og tomt hjemme når pus ikke er der, lagde plakater i går, da satt jeg å gråt når jeg skulle finne et bilde av henne, savnet etter henne er så utrolig tungt. :grine:

Tusen takk til dere alle for trøst og omtanke i denne vanskelige perioden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...