Gå til innhold

Berte-hund


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva kan regnes som en berte-hund? Jeg tenker da på hunder som er accesory til disse over-stylede bertene som vandrer over Majorstuen. Chihuahua og papillon er kanskje opplagte kandidater, men er det flere? Noen som kanskje ikke er veskehunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ute etter selskapshund?

Hei,

siden du spør; er du selv ute etter en slik type hund? Det gjør meg vondt å se at slike hunder blir brukt som 'mote' for en viss gruppe jenter. Kjenner de overhode til hvordan en hund bør ha det?

Ikke minst er det skremmende at oppdrettere overavler disse rasene for å tjene mest mulig penger.

Skulle ønske noen kunne tenke LITT på hundene også...

Hilsen stolt eier(24år) av en flott og godt trent jakthund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, jeg er ikke ute etter en slik hund. Jeg har selv en stor og aktiv rase. Jeg er bare ute etter å finne ut hva som regnes som "berte-hunder" (som jeg velger å kalle dem). Hvilke hunder er det man gjerne ser henge på slep etter berter som bryr seg mer om utseendet til dyret enn hva den skal brukes til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Puddel og japansk spisshund kanskje.... eller...kanskje jeg har misforstått litt. Men disse blir jo gjerne dolla opp etter alle kunstens regler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk jeg ser flere og flere dollejenter med litt "tøffe" hunder jeg. Tenker da på am.staf, rottiser osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Synes faktisk jeg ser flere og flere dollejenter med litt "tøffe" hunder jeg. Tenker da på am.staf, rottiser osv

Og overstressa border collier. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Så en Paris Hilton-kopi idag med en dachs og en puddelblanding. Riktignok gikk de selv. Litt av et syn allikevel.

(jente med enorme solbriller, langt platinablondt hår, negerbrun hud, miniskjørt, topp i størrelse 8 år med playboybunny.. og 10 cm hæler på skoene. Så ut som et praktisk antrekk å lufte hundene i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Heihei,

ville bare si det at selv om en hund er liten, så er det jo ikke en bertehund..?

Altså, jeg har en chihuahua, men det er fordi jeg synes rasen er fin.. ( mange av de ser ganske mongolide ut da, og det er jo ikke så fint, men allikevel..)

Og rasen er jo morsom å ha med å gjør også da, men min hund går selvfølgelig sjøl, selvom jeg har en liten veske vis jeg absolutt må ha den med på steder hvor han ikke kan gå selv..

Men selvfølgelig, jeg må også le av disse "pappajentene" som går rundt i byen med veskehundene sine, men ville bare si at det er faktisk ikke alle som er sånn fordi om de har en liten hund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hundene som ser ut til å være mest poppis hos disse jentene i tillegg til chi er papillon, phalene,pommer, silkyterrier, rottiser, mastiffer og staffer (eng og am).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det denne generaliseringen da.. uavhengig av hvilken rase man har og hvordan man kler seg, så kan man vel være en seriøs hundeeier uansett. Er vel like mange kjipe eiere som har jakthunder vil jeg tro. Er ikke sjeldent jeg ser de denge løs på hundene sine når de ikke gjør som eieren vil.

Da er jeg mer for platinablonde berter som har chihuahuaer, men som tar vare på hundene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten hund, men synes absolutt ikke at jack russel terrier er en "bertehund". Den vekker oppsikt hos både menn og kvinner. Hvis jrt blir en populær "bertehund", vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. Jrt er en veldig sta og krevende hund.

Hvordan er chihuahua? Er de vanskelige eller enkle å oppdra?

Jeg synes egentlig at de ser litt rare ut...

Men dette bildet av en chi og grand danois var veldig søtt! :hjerte:

Det vil alltid være de som vil ha hund kun for motens del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En chihuahua er egentli en ganske krevende hund. De har en ganske høy bjeffing, og følger etter deg overalt i huset.. De liker ikke å sitte ivesker osv, og går du mye med din chi er det null problem for denne lille hunden å gå flere km...

De er lette å lære til ting, men de glemmer også fort, så skal du lære chien din no spesielt må du trene ofte og mye;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er lette å lære til ting, men de glemmer også fort, så skal du lære chien din no spesielt må du trene ofte og mye;)

Jeg kom til å tenke på noe som ikke har slått meg før: Siden chihuahua er verdens minste hund - har den da også verdens minste hundehjerne? Sånn at den egentlig er dårligere utrustet enn andre raser, mentalt? :sjenert::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, høy bjeffing er det verste som finnes.

Menb å følge etter deg overalt i huset... Det gjør også min jack - hvis han får lov. Sier jeg nei, så holder han seg på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

coton de toulear (eller hvordan det nå skrives) er visst en "oppdullet jente med liten hund i væska fordi jeg vil være trendy" rase...

Jeg hadde en prt (parson russel terrier) før, og jeg tror det ville blitt bråk hvis noen hadde prøvd å putte henne oppi noe veske :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så var det denne generaliseringen da.. uavhengig av hvilken rase man har og hvordan man kler seg, så kan man vel være en seriøs hundeeier uansett. Er vel like mange kjipe eiere som har jakthunder vil jeg tro. Er ikke sjeldent jeg ser de denge løs på hundene sine når de ikke gjør som eieren vil.

Da er jeg mer for platinablonde berter som har chihuahuaer, men som tar vare på hundene sine.

Så sant, så sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel ikke seriøse eller useriøse hundeeiere som var temaet i denne tråden, men hvilke hunder disse oppdullete damene som prøver å være trendy, moderne og veldig hippe har. Mange av dem har jo en "sånn hund som Paris har", fordi de vil være like kul som Paris, og ikke fordi de vil ha en hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miobell

jeg har en liten pomeranian gutt. Rasen assosieres vel kanskje med berter, men min lille pom. er en liten tøffing. Lille Rocky.

Kjøpte han ikke for "å være like kul som Paris" eller for å føle meg nok trendy eller kul, men fordi dette var hunderasen min samboer og jeg falt for. Har selv vokst opp på gård og alltid hatt dyr rundt meg, derfor føltes det helt naturlig anskaffe seg hun nå når flyttet hjemmefra ,med full forståelse for at denne lille krabaten ville kreve ganske så mye. En pomeranian passet oss to perekt.

Er nok mange slike "berte - jenter" som går rundt med denne typen hunder, og desverre uten å ha tenkt over at å anskaffe betyr ansvar for et lite individ. masse jobb. men synes det er synd folk skal generalisere .. :forvirret:

Har selv opplevd blitt møtt med denne holdningen om at "du kjøpte han bare fordi du vil være "in" .. " man "setter folk i bås" her som i alle andre sammenhenger. men men ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei såkalt "berte" kan da være en vel så seriøs hundeeier som "hvermansen"? Jeg tror faktisk mange av disse små skjødehundene med bling-bling halsbånd og regnfrakk har et vel så godt liv som mange hunder som står alene i luftegård og bjeffer dagen lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...