Gå til innhold

Hvor mye penger må dere ut med til...


Gjest Jalileh

Anbefalte innlegg

Gjest Jalileh
Jeg kjenner en renraset hund som det "dulles" mye med.

"Fancy" regnkåpe, svømmevest, leker, madrasser, masse tilleggsfor og vitaminer, hundemassasje, bad og klipp hos frisør. Jeg husker det bare som en enkel og rimelig sak, det å ha hund.  :sjenert:

Hun har den ikke i veska si også da vel?

Min kommende hund skal i allefall aldri inni noen som helst veske. :frustrert:

Endret av Jalileh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva det xtra koster å ha hund kommer helt ann på rasen..

Hunden min har 10 cm lang pels, og ja.... jeg må ha shampo og balsam

Jeg ville ikke vaska håret mit med grønnsåpe, derfor vasker jeg heller ikke bikja med det.

Noen hunder røyter ikke, og må derfor klippes.

Ikke alle tør/klarer dette selv, så ser ikke på det som dulling heller....

Syntes virkelig ikke en madrass og leker er unødvendig heller.....

Noen raser er ikke laget for et kaldt klima, og trenger dekken.

Å id merke hunden er en selvfølge!!

Tørfor og "tannbørster" gir jeg bikja for att den ikke skal få tannsten og dårlig ånde.

Vesker og klær til hund er det eneste jeg mener er helt unødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Til min hund har jeg kjøpt et par leker,

godteri, har en shampo til han og en korv og to tepper som er han sine..

Siden han er en chihuahua som trenger å ha noe på seg om vinteren har jeg kjøpt et vinterdekken til han, og det har jo blitt et par tusen med både id-merking og forsikring..

Han har en veske selv om jeg ikke er så veldig "fan" av dette, men må jeg har han med et sted som han ikke kan gå selv, er det jo lurt å ha da..;)

Ellers spiser han for rundt 60-70 kr i mnd, så han er jo ikke akkuart dyr i drift sånn sett;)

Endret av mariebolla:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fem hunder, jeg bruker Royal Canine for til alle sammen, vi har fem bur, div tepper, trekkseler, kjøper griseører, oksepenis, strupe ol innimellom. Min KV må ha dekken om vinteren når vi er ute på tur og sitter og koser oss ved bålet, men BCene klarer seg uten. Vaksiner og annen veterinærbeh får jeg svært billig.

Alt i alt koster vel hundene oss 1500-2000 kr i mnd, rundt regnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn tips jeg har plukket opp.. Griseører er visstnok ikke så bra til hunder, pga saltmengden. Kan gå utover nyrene..

Er det ikke max 2 ganger i uka eller noe sånt, som anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 150 kr vil jeg tro. Har aldri regnet på det. Han spiser bitt-litt tørrfor hver dag (har det tilgjengelig til enhver tid) og en halv boks (liten) med våtmat. En pose tørrfor til 165 kr (?) har vi i sikkert et halvt år. Han er med mannen på jobb hver dag og da hender det svært ofte at han får en pølse eller karbonade i løpet av dagen.

Han er en Dverg Pinscher. Vi bruker svært lite penger på stæsj til han. Han har et par dekken som brukes om vintern, men ellers ikke noe.

Katten derimot koster nok dobbelt så mye, minst. Han spiser og spiser og kattematen er vel så dyr som hundematen. Dessuten koster jo kattesanden alene 195,- per eske. Denne varer kanskje en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...