Gå til innhold

Hvor mye penger må dere ut med til...


Gjest Jalileh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Vi bruker nok litt mer enn vi burde, men forsikring koster ca 1600 i året, og han spiser nok for ca 300 kroner pr. måned (4.5 måneder gammel valp). Vi bruker Purina Pro Plan valpefor, som kostet oss ca 560 kr for 15 kg, og han har en slik sekk i ca. to måneder. Så har han blitt vaksinert og ID-merket, som kostet 900 kroner til sammen. Utstyr må man jo uansett ha, men mye av det er engangsinvesteringer.

Nå har vi fått kjøpt for litt billigere gjennom en oppdretter; større sekker, og har betalt ca. 450 kr for 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Hunden vår er nokså rimelig i drift, synes jeg selv. Betaler 1400,- i året i forskring, og en 15-kilos sekk tørrfor koster rundt 500,- og det varer i 6-8 uker. Også bruker vi kanskje en hundrelapp i måneden i snitt på leker, godbiter etc, i tillegg til at hun spiser middagsrester. (Har en mellomstor hunderase, fint hvis andre som svarer også sier hva slags hund de har, siden det er litt forskjell på forutgiftene til en chihuahua og en st bernard...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke regnet på hvor mye hundene mine koster meg i mnd jeg... Men det er nok ganske mye, for de får en god del "snop" (tyggeben, griseører og annet godt), kjøper kun kvalitetsfôr, og det er ikke billig, men det er helt klart verdt det. :) Kommer jo an på hvor stor hund man har også, hvor store utgifter man har på mat etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimse

At det blir en del er det ikke tvil om... Et sted mellom tusen og to tusen kr vil jeg tro... Inkludert kurs, utstyr og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo

De eneste faste utgiftene per måned er vel fòr og godbiter. Foret koster i underkant av 500,-, og godbiter vet jeg ikke helt hvor mye jeg bruker for per måned. Men det blir litt det også.

I tillegg kommer jo utstyr, kurs, eventuelt dyrlege og slike ting - men det er jo ingen faste utgifter hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tørfor ca hver mnd:500.-

1/2 pølse av vom hver dag: 195

Shampo hver 6 uke: 30.-

balsam hver 6 uke: 30.-

Tannbørster(bein/ører ol)150.-

Godbiter til trening:100.-

brødblings til frokost regner jeg ikke, da den hadde blit kastet alikevell.

ca måndespris 1000.-

Og det er bare forbruksprodukter.

Itilleg får han ofte nye leker, siden han er så ung og dreper dem ganske fort. :ler:

Kammer/børster ol må jo også byttet innimellom.

Bruker ganske mye på halsbånd/leie bånd +++++ men det er jo frivillig da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(....siden det er litt forskjell på forutgiftene til en chihuahua og en st bernard...)

Ja, på de to er det kanskje litt forskjell... :ler:

Men min St. Bernhard spiser mindre enn t.d. min veninnes Flat-coated retriever. Kommer vel mye an på hvor aktive hundene er, og om de er ute eller inne (en hund som "bor" ute vinterstid må ha mere energi for å holde varmen).

Jeg har aldri regnet på hva hunden koster meg, men i for er det vel ca 400 kr pr mnd.

Det som varierer mest (og kan komme som en "overraskelse") er veterinærutgiftene; vaksinasjon o.l., og sykdom :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turboguri

Jeg har det utstyret jeg trenger til hunden min, mat går

det veldig lite av egentlig.. Hun regulerer det selv!

Bein får jeg og leker gidder hun ikke bruke energien på..

Så jeg kan tenke rundt 200 eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke regnet på hvor mye hundene mine koster meg i mnd jeg... Men det er nok ganske mye, for de får en god del "snop" (tyggeben, griseører og annet godt), kjøper kun kvalitetsfôr, og det er ikke billig, men det er helt klart verdt det. :) Kommer jo an på hvor stor hund man har også, hvor store utgifter man har på mat etc.

Bare sånn tips jeg har plukket opp.. Griseører er visstnok ikke så bra til hunder, pga saltmengden. Kan gå utover nyrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørfor ca hver mnd:500.-

1/2 pølse av vom hver dag: 195

Shampo hver 6 uke: 30.-

balsam hver 6 uke: 30.-

Tannbørster(bein/ører ol)150.-

Godbiter til trening:100.-

brødblings til frokost regner jeg ikke, da den hadde blit kastet alikevell.

ca måndespris 1000.-

Og det er bare forbruksprodukter.

Itilleg får han ofte nye leker, siden han er så ung og dreper dem ganske fort. :ler:

Kammer/børster ol må jo også byttet innimellom.

Bruker ganske mye på halsbånd/leie bånd +++++ men det er jo frivillig da... :sjenert:

Nuffe gutt....(newfoundlender)

17 mnd. vekt 76kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare sånn tips jeg har plukket opp.. Griseører er visstnok ikke så bra til hunder, pga saltmengden. Kan gå utover nyrene..

Takk! Da slipper jeg de ekle ørene inne i huset.. Hehe, det er min samboer som syns så fryyyktelig synd på vofsnene som ikke har fått det før... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

---

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
I min barndom hadde familien hund. En trivelig liten blandings. Den ble 14 år gammel. Var aldri hos veterinæren, fikk ikke spesialfor, øremerking eller noen av de fancy tingene. Vi tenkte ikke i de baner en gang. Den fikk vanlig boksmat for hunder, middagsrester fra vårt bord + brødskiver m. leverpostei og vanlig pålegg.

Og trivdes aldeles utmerket. Den var i god fysisk form og pelsen var blank og fin. Jeg badet den ved behov, stusset hundens hår og klør selv.

Må man virkelig gjøre alle disse dyre tingene, for å ha hund ?  :forvirret:

Hvilke ting?

Jeg vil si at det er nødvendig å gå til veterinæren dersom hunden blir syk, ja... Og for vaksiner, ormekurer etc.

Spesialfor er nok ikke nødvendig i de fleste tilfeller, men er det så mange som bruker det, da?

Øremerking/chipping er et krav dersom du deltar i konkurranser.

Vet ikke helt hva du mener med 'fancy ting'..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Jeg kjenner en renraset hund som det "dulles" mye med.

"Fancy" regnkåpe, svømmevest, leker, madrasser, masse tilleggsfor og vitaminer, hundemassasje, bad og klipp hos frisør. Jeg husker det bare som en enkel og rimelig sak, det å ha hund.  :sjenert:

Åja, da er jeg enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...