Gå til innhold

Hvilke barnehage hadde du valgt? Hvordan velger du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns ingenting overhodet kan måle seg opp mot kontakten personalet gir barna! Numero uno.

Anonymous poster hash: 6d6b0...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sjekket igjen hjemmesiden til barnehagen og jeg tok feil , det er 111 barn per idag.

13 småbarn med 4 voksne (3 småbarnsavdelinger)

Det er en kokk der, 12 pedagogiske medarbeidere , fysioteRapeut, 2 støtte medarbeidere, 2 idrettspedagoger, 2 fagmedarbeidere så er nok bra :)

Anonymous poster hash: 34f43...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den barnehagen er ikke base men privat - leste at mange foreldre er veldig fornøyd. Da de barna er mye ute og eksperimentere mange ting - feks ut på tur - skitur , klatre på fjellet , etc . Er en idrettsbarnehage .

Anonymous poster hash: 34f43...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt den minste uten tvil. For meg er tid til barnet og at alle blir sett gull verdt. Fysioterapeut og idrettsbarnehage høres ut som noe stort tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt den minste såfremt den har den har styrt på alt når det kommer til drift og sikkerhet. Har erfart at mange små barnehager som holder til i eldre eneboliger (og ofte har alternativt pedagogisk syn) får mange mangler når det kommer til sikkerhet og renhold, det er urovekkende at de har startet barnehage uten å kjenne til regelverket tenker jeg. Men om disse tingene er dekt så tenker jeg at det er trygt og stabilt i en liten barnehage framfor en stor.

Men mitt hovedkriteriet når jeg velger barnehage er ikke mat eller turmuligheter, det er personalet og stabilitet. Jeg ønsker ikke at min skatt skal være i en barnehage der det er mye utskifting i personalet og det stadig vekk er vikarer inn og ut (motstander av barnehager som har utstrakt bruk av vikarbyråer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i basebarnehage med 8 baser, nesten 200 unger, og jeg hadde aldri i ville helvete plassert ungene mine i en sånn type barnehage! De kan skryte av flotte lokaler, moderne ditt og datt, flotte planer og fine ord, men tro meg, det er fullstendig uforsvarlig.

Jeg holdt ut 6 måneder i den jobben, og kommer aldri noen gang til å vurdere noe liknende. Store basebarnehager burde vært forbudt, rett og slett. Jeg kunne ikke stå for noe av det som ble gjort på den arbeidsplassen, og tok konsekvensen av det, og sluttet. Ser samme trend i de to store basebarnehagene i byen også, førskolelærerne slutter etter kort tid.

Godt å se at du valgte nr 2, TS.

Jeg stortrivdes i en svær barnehage og det var bare 10 barn på avdelingen så null stress. Var et stort uteareal og sjeldent at alle var ute samtidig, dessuten så dro vi på turer ofte. Jeg følte aldri at det var en så stor barnehage som det var. Det var helt normale barnehagebygg, var flere bygg hver for seg og det hjalp så det ikke føltes så stort, var så rolig og fredelig der. Arbeidsmiljøet var supert! De fleste hadde jobbet der i flere år. Barna trivdes og foreldrene var fornøyde. Hadde søkt om barnehageplass der til min sønn om vi ennå bodde der. Så du kan ikke si at svære barnehager burde være forbudt når de faktisk kan fungere veldig bra! :) Jeg har kun dårlig erfaring med de veldig små, skal jeg si at de burde være forbudt? Neida, er nok mange flotte små barnehager og.

Anonymous poster hash: cbbed...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i basebarnehage med 8 baser, nesten 200 unger, og jeg hadde aldri i ville helvete plassert ungene mine i en sånn type barnehage! De kan skryte av flotte lokaler, moderne ditt og datt, flotte planer og fine ord, men tro meg, det er fullstendig uforsvarlig.

Jeg holdt ut 6 måneder i den jobben, og kommer aldri noen gang til å vurdere noe liknende. Store basebarnehager burde vært forbudt, rett og slett. Jeg kunne ikke stå for noe av det som ble gjort på den arbeidsplassen, og tok konsekvensen av det, og sluttet. Ser samme trend i de to store basebarnehagene i byen også, førskolelærerne slutter etter kort tid.

Godt å se at du valgte nr 2, TS.

Det er en vesentlig forskjell på stor basebarnehage og stor avdelingsbarnehage. Forstod det slik at dette var snakk om avdelingsbarnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vesentlig forskjell på stor basebarnehage og stor avdelingsbarnehage. Forstod det slik at dette var snakk om avdelingsbarnehage.

Jeg er fullstendig klar over det. Jeg er likevel veldig skeptisk til veldig store barnehager med veldig mange barn. Min erfaring er at mindre enheter gir bedre arbeidsmiljø for både små og store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Ja, var veldig vanskelig valg !

Begge har fordeler og ulemper. Begge barnehager har faste personale i mange år - fornøyde foreldrene. Mamge mannlige ansatte. Begge så stabilt ut.

Forskjellen er at idrett ; varmmat og kan gå dit hvis tid. Åpningstid til 5.

Annen : smør matpakke , åpner til halv 5 og må kjøre hver eneste dag - er ca 3 km.

Ja, idretts bhg har 7 avdelinger i 2 etasjer.

Oppe er det bare små barn. 4 avdelinger 1-3 år. 13 barn og 4 voksne da blir det ca 3 barn per voksen . Ja men er litt redd at idrettsbarnehage gjør ikke tradisjonelle ting som samlingstund , teater Osv ;)

Anonymous poster hash: 34f43...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis begge er kjent for å ha stabilt personale ville jeg gått for den nærmeste. Hvis ikke den som er tre kilometer unna ligger på vei til jobb, da. Hvorfor velge en ekstra omvei, to ganger om dagen hver eneste dag hele året, når alternativet ikke er vesentlig dårligere?

Enig i at det aller viktigste er personalet og hvordan de møter barna og legger opp dagene, men det får du ikke full oversikt over før barnet begynner uansett...

Anonymous poster hash: cb1bf...bb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første barnehagen (og den du har valgt å søke på) er en barnehage som har vært populær og hatt høy brukertilfredshet i mange år. Alle barnehagene til Idrettsbarnehage driftes som avdelinger, så selv om det er relativt mange barn så merker man lite til det. Selv om det er en idrettsbarnehage så betyr ikke det at de driver med særidretter. De er opptatt av at barna skal være i aktivitet og at de skal få med seg gode matvaner på veien. Først og fremst er idrettsbarnehage er ordinær barnehage og de følger rammeplanen på lik linje som alle barnehager er forpliktet til å gjøre. Det betyr at det er samlingsstunder, det er markering av tradisjoner, det er forming etc. Vi har vært veldig fornøyde med denne barnehagen i de årene vi har hatt barn der og vi har venner som er like fornøyde med andre barnehager i samme kjede. Så, om dere får plass der så er dere kjempeheldige og jeg er sikker på at dere ikke vil angre på valget deres.



Anonymous poster hash: 991a2...143
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis begge er kjent for å ha stabilt personale ville jeg gått for den nærmeste. Hvis ikke den som er tre kilometer unna ligger på vei til jobb, da. Hvorfor velge en ekstra omvei, to ganger om dagen hver eneste dag hele året, når alternativet ikke er vesentlig dårligere?

Enig i at det aller viktigste er personalet og hvordan de møter barna og legger opp dagene, men det får du ikke full oversikt over før barnet begynner uansett...

Anonymous poster hash: cb1bf...bb1

Du har et poeng der - har nå søkt på idrett bhg :-) fant ut at det er den smarteste måte - og er deilig å slippe å tenke på bilen og :-)

Anonymous poster hash: 34f43...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den første barnehagen (og den du har valgt å søke på) er en barnehage som har vært populær og hatt høy brukertilfredshet i mange år. Alle barnehagene til Idrettsbarnehage driftes som avdelinger, så selv om det er relativt mange barn så merker man lite til det. Selv om det er en idrettsbarnehage så betyr ikke det at de driver med særidretter. De er opptatt av at barna skal være i aktivitet og at de skal få med seg gode matvaner på veien. Først og fremst er idrettsbarnehage er ordinær barnehage og de følger rammeplanen på lik linje som alle barnehager er forpliktet til å gjøre. Det betyr at det er samlingsstunder, det er markering av tradisjoner, det er forming etc. Vi har vært veldig fornøyde med denne barnehagen i de årene vi har hatt barn der og vi har venner som er like fornøyde med andre barnehager i samme kjede. Så, om dere får plass der så er dere kjempeheldige og jeg er sikker på at dere ikke vil angre på valget deres.

Anonymous poster hash: 991a2...143

Åååå tusen takk ! Vi gleder oss å få et brev i posten ! Håper å få plass hos idrett bhg - har sett på en vg bruker medundersøkelse som foreldrene skrev at de er så fornøyde ! Godt å høre fra deg også ! Det steg positive forhåpninger :-) og at det er rette valget !;)

Anonymous poster hash: 34f43...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er tilfelle her, men jeg hadde valgt den barnehagen der barna vil gå på samme skole når de begynner på skolen.

Anonymous poster hash: 360db...86c

Hvorfor det, de er jo ikke garantert å komme i samme klasse...barnet vil jo uansett treffe mange nye.

Anonymous poster hash: 33354...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...