Gå til innhold

Hvilke barnehage hadde du valgt? Hvordan velger du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nr 1

- Varmmat til ca 700 kr i mnd - 5 x i uken. Hjemmelaget rundstykker til frokost, ettermiddagsmat + frukt.

- 160 barn - fordelt i flere avdelinger.

- Opptatt av idrett og helse - bruker hall, uteområde.

- ca 700 meter fra t-bane til barnehage, men må nok bruke bil av og til.

Nr 2

- Ingen varmmat. Større barn er ofte på turer (3x i uken)

- Fantastisk uteplass. Har trehus i treet, båt, lavoo, bålplass, masse gøyale klatregreier i skogen ++++

- Et stort gammelt hus med 4 avdelinger

- 40 barn

- fantastiske personale

- har noen morsomme aktiviteter som f.eks boblefest, har egen grønnsak-hage, ski/ake-karneval etc.

- avhengig av bil men er ca 3 km å kjøre.

Hva hvorfor velger dere? Hva er viktig for dere ved valg av barnehage ellers?



Anonymous poster hash: 34f43...bbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les barnehagens hjemmeside, sjekk årsplan, innhold og info om personalet.

Se om dato og innhold er oppdatert.

Synes 160 barn er mye, derfor hadde den vært utelukket for min del. Valgte en barnehage med dyr, noe barnet husker ennå med glede:)



Anonymous poster hash: f79b2...3e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er tilfelle her, men jeg hadde valgt den barnehagen der barna vil gå på samme skole når de begynner på skolen.



Anonymous poster hash: 360db...86c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 7 avdelinger. Høres mange ut ja....



Anonymous poster hash: 34f43...bbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les barnehagens hjemmeside, sjekk årsplan, innhold og info om personalet.

Se om dato og innhold er oppdatert.

Synes 160 barn er mye, derfor hadde den vært utelukket for min del. Valgte en barnehage med dyr, noe barnet husker ennå med glede:)

Anonymous poster hash: f79b2...3e4

Ja, begge to sine er bra men likte nr 1 (hjemmekoselig)....Utrolige hyggelige personale.

Ja, er det egoistisk å tenke på oss også hva som er praktisk eller for hennes beste?

Anonymous poster hash: 34f43...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ville valgt den med mest stabilt personale. Hvis du kan finne ut det. Og der hvor de har pedagogisk utdanning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge barnehagene har ansatte med pedagogiske utdannelse ;)

De sies å være en av de beste i kommunen ;)

Anonymous poster hash: 34f43...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange barn er det pr avdeling på den første? Veldig greit når du slipper å sende med mat. Koselig for ungene også, tenker jeg. Hørtes veldig kjekk ut den andre også ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville valgt den med mest stabilt personale. Hvis du kan finne ut det. Og der hvor de har pedagogisk utdanning

alle barnehager skal ha førskolelærere med pedagogisk utdannelse.....

Anonymous poster hash: fc7da...c4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange barn er det pr avdeling på den første? Veldig greit når du slipper å sende med mat. Koselig for ungene også, tenker jeg. Hørtes veldig kjekk ut den andre også ☺

Takk ;)

Jo er 3,5 eller 4 pr voksen . Er 4 småbarns avd. De er strenge med regler og sender rapport til kommunen.

Sender enkel rapport

Til foreldrene hver uke. Ta bilder fra turer og oppdaterer hele tiden om aktiviteter Osv ;)

Anonymous poster hash: 34f43...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en hektisk hvedag er kort vei til barnehagen gull verdt.



Anonymous poster hash: f79b2...3e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid en stor barnehage er negativt. Så lenge de er delt inn i avdelinger, merker ikke barna så mye til størrelsen. Jeg ville valgt den nærmeste så lenge alt annet virker bra. Veldig deilig med barnehage i nærheten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også begge høres fine ut, og hadde da gått for den nærmeste. Min erfaring er også at det er gull verdt med korte avstander i en travel hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for den første, i hvert fall om begge også er i "riktig" skolekrets. Vi har datteren vår i en stor barnehage med 140 plasser, det er 13 på hennes avdeling (småbarn), fire faste voksne pluss en og annen vikar fra de andre avdelingene, som de også er mye med både på det store uteområdet og inne av og til. Å få mat servert er også veldig kjekt, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte med at jeg valgte barnehage nr 2 med varmmat og mest praktisk ;) tusen takk dere ;)

Anonymous poster hash: 34f43...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nr 1 mener du? :) Bare husk at det er jo ikke garantert at dere får plass der. Har jobbet i en svær barnehage med 9 avdelinger, husker ikke antall barn, kanskje 180. Er kanskje tilfeldig men det er der jeg trivdes best av de barnehagene jeg har jobbet i. I de små så har alltid arbeidsmiljøet vært dårligere. Men er sikkert små barnehager med supert arbeidsmiljø og. Og arbeidsmiljøet på virker barna. I barnehagen til sønnen vår så er det varmmat og kun hjemmelaget mat hver dag, de får også frokost og frukt. Er veldig kjekt at vi ikke trenger å pakke matpakke og slipper å ordne frokost :)

Anonymous poster hash: cbbed...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 7 avdelinger. Høres mange ut ja.... Anonymous poster hash: 34f43...bbf

bare 7? Det er veldig mange barn per avdeling!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i basebarnehage med 8 baser, nesten 200 unger, og jeg hadde aldri i ville helvete plassert ungene mine i en sånn type barnehage! De kan skryte av flotte lokaler, moderne ditt og datt, flotte planer og fine ord, men tro meg, det er fullstendig uforsvarlig.

Jeg holdt ut 6 måneder i den jobben, og kommer aldri noen gang til å vurdere noe liknende. Store basebarnehager burde vært forbudt, rett og slett. Jeg kunne ikke stå for noe av det som ble gjort på den arbeidsplassen, og tok konsekvensen av det, og sluttet. Ser samme trend i de to store basebarnehagene i byen også, førskolelærerne slutter etter kort tid.

Godt å se at du valgte nr 2, TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...