Gå til innhold

Barn skal ikke lenger være barn, de skal være småbarn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger lurer jeg på hva som skjer med verden eller om det er bare er masse troll som surrer tundt med små untak i den virkelig verden.

Har sett rundt på masse forskjellige forum, både norske og utenlandske og jeg ser til stadig hvor overbeskyttet foreldre vil at barna skal være. Foreldre som blir hysterisk fordi 10-åringen er for stor for SFO (noen vil ha sfo for 13-åringer har jeg hørt), barnevakt til 15-åringer, ja til og med 16-åringer har jeg lest om må ha barnevakt, spesielt i USA. Hysterisk for at unger opp til 11-12 år skal høre ordet sex eller vite noe om seksualitet. Overhysterisk for ditt og overhysterisk for datt, får ikke lov til noe, ekstrem på aldergrenser på film uten å bry seg med innholdet. Selv kan jeg si det rett ut, jeg lar heller 12-åringen se Terminator enn saw, begge har så vidt jeg vet 18 årsgrense.

Ser ut som overhysteri fra USA, som stadig kommer til Norge. Er det slikt eller er det kun trolling på forum, men kanskje noen små untak? Har to på jobben som er slik og de er de eneste i virkeligheten jeg har vært borti som har disse holdingene.

Hvordan skal det egentlig gå med dagens unge i fremtiden om de skal bli beskyttet for alt og ikke få lov til noe? Det kan vel ikke være sundt og vokse opp med foreldre som er så hysteriske og bekymrer seg for alt.

Fikk jo så klart ikke lov til alt selv, men så jeg f.eks en film jeg egentlig ikke burde se så ble det jo ikke husarrest og foreldre som meldte seg til politiet og skrek hysterisk av den grunn. Siste der var en overdrivelse da, men...



Anonymous poster hash: 290ec...5b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har ganske laidback foreldre og har ikke tatt noe skade. De jeg tror tar skade er barna til de foreldrene du beskriver, de som er overbeskyttende og ikke lar barna prøve og feile. Jeg er regelrett redd for hvordan de kommer til å takle det når de blir eldre og ikke blir skjermet for alt lengre.

Endret av bobler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...