Gå til innhold

La barnet satse på idretten sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnefaren og jeg er litt uenige om en sak. Vårt eldste barn (12 år)ønsker å satse på idretten sin og ønsker å bytte over til et bedre lag som trener en gang mer i uken enn hennes nåværende lag og som blir regnet som et av topplagene i fylket vårt.

Hun er en av de beste på sitt nåværende lag, kanskje den beste, og jeg som selv drev med samme idrett, ser at treneren har begrensninger når det gjelder det å kunne utvikle henne noe særlig mer. Han er middels flink og det fungerer fint opp til der ungene er nå. Laget gjør det middels bra.

Hun har fått tilbud om å bytte over til en ny klubb, et lag i en aldersklasse over hennes egen. Hun vil som sagt selv bytte. Jeg synes vi skal kjøre på så lenge hun selv vil. Jeg har også snakket mye med henne om at hun sannsynligvis vil måtte regne med å spille for andrelaget til å begynne med, for å spille på førstelaget må man bevise at man virkelig ønsker å satse, så jeg tror hun er mentalt forberedt.

Faren er i mot å bytte, litt fordi han mener at laget hun nå spiller på må være bra nok og han synes treneren er topp.. Han synes dessuten det vil være litt kleint å fortsette å følge de andre barna våre til den samme klubben vi ikke mener er bra nok for den eldste.

Jeg mener at datteren vår må få velge dette selv. Og jeg ser absolutt at treneren på det gode laget er en "ordentlig" trener. Det skal også sies at datteren vår har kost seg på prøvetreninger med det gode laget, hun synes det er gøy at alle på laget er gode, i motsetning på hennes nåværende lag. Og hun synes det har vært supert å få veiledning fra den gode treneren på ting hun kan gjøre bedre.

Hva tenker dere?



Anonymous poster hash: f96bb...1e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste idrettsklubber har (eller burde hvertfall ha) forståelse for at man bytter lag/klubb for å utvikle seg som spiller. Det er bare sundt.

Laget man spiller på trenger jo ikke være dårlig heller, det handler ofte om å skifte miljø og få nye input med ny trener og nye lagkamerater.

Mange trenere burde faktisk foreslå det selv for de spillerne som trenger det.

Jeg har selv vært håndballtrener for j15, og har opplevd at et par spillere byttet klubb, hun ene for en periode og hun andre ble i den nye klubben.

Tenker ikke noe over det i det hele tatt, og har en god tone med begge jentene og foreldrene deres når vi treffes på kamper og slikt. Så det synes jeg ikke du skal tenke noe på. Og du kan si til mannen din at det er helt normalt 😉

Anonymous poster hash: 6b14b...de3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes, som deg; at hun bør få satse der hun føler hun får noe igjen. Hvis dere går for mannen din sin løsning, tror jeg dere risikerer å drepe hennes egen motivasjon fordi hun ikke føler trivsel, lærdom eller fremgang. I verste fall så mister hun dermed lysten, dropper ut og føler seg mislykket.

Stå på ditt og støtt datteren deres!

Anonymous poster hash: 55ad7...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde da egentlig datteren deres få velge, da det er tross alt hun som skal drive på med idretten. Hun viser motivasjon, stor interesse og har glede av idtretten. Barnefaren kan selvfølgelig få komme med sitt syn på tingene, men valget burde være helt opp til deres datter.

Her i gården så får barna lov til å bestemme 100% selv når det gjelder idretter på fritiden, så lenge det er innenfor rimelighetens grenser og lar seg gjøre. I denne situasjonen synes jeg barnefaren burde høre på datteren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...