Gå til innhold

Gutteklær med logoer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min er nå blitt halvannet år og jeg ser med gru på utvalget av klær til han vi har i vente. På de store kjedebutikkene som H&M,Cubus og lignende er det alt prangende med store figurer og logoer. Gjerne dødningshoder eller biler PSV..Nitrist spør du meg. I dyrere butikker er utvalget litt bedre. Noen andre som irriterer seg over dette? Og hvorfor er alt blått og grønt. Så lei av at de minimale utvalget av gutteklær i rødt,gult osv..

Anonymous poster hash: 0e5cc...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg. Men jeg syns Lindex og innimellom NameIt har mye fint som ikke er en eller annen lisens på. Polarn o Pyret har også mye fint.

Gutten på 2,5 blir veldig glad for alt med Biler på, så etter hvert vil de jo ytre egne preferanser. Min liker oransje godt, men det igjen blir litt vanskeligere å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger da ikke handle på de butikkene? Handler mest på nett jeg, så finner jeg akkurat det jeg vil ha.

Anonymous poster hash: ce15d...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbie-serien til KappAhl går også opp til 98-104 nå, så der har vi funnet masse fint til toåringen vår. Fine farger, og ingen grelle trykk osv. (Men han synes jo selv at klær med biler og fly på er toppen av lykke, så han har noen sånne klær også altså, synes han skal få velge litt selv også!)

Anonymous poster hash: ca7a8...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Har mye fint til gutter, man må bare lete litt. Kjøper mye fra Zara. Ellers har Kappahl mye fint. Og menini! Min sønn får ikke gå med dødnibgshoder på klærne sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg forstår deg godt.

Men har du sett på United Colors of Benneton? Min erfaring er at de gjerne har "renere" klær (ikke så bråkete mønster).

Jeg handler også mye på Kapp Ahl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler klær bl.a. på H&M til gutten min. Det er mange ensfargede og stripete gensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nettopp handla masse på salet til Ellos, og fann mange fine kle (mest gensera/tskjorte/skjorte). Noko med print, men eg syns sjølv det var fine motiv, og nokre reinare plagg. Handla også på HM sitt sal, og likedan der. Eg tykkjer ikkje det er vanskeleg å finne reine, fine kle til den aldersgruppa. Det er sjølvsagt meir til jenter, men slik er det vel ifrå nyfødt til pensjonisttilveret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på HM, Lindex, av og til Cubus og Name it. Bortsett fra et par plagg med dinosaurer på, som ikke er fra noen form for tegneserie, så har vi bare klær uten stygge prints på. Det er mange fæle klær med Cars, Spiderman osv ja, men det er også mye annet, og i mange ulike farger. Har aldri hatt problemer med å finne fine klær til han. Til hverdags bruker vi mye Pierre Robert da, og der er det jo masse flotte farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Sønnen min er nå blitt halvannet år og jeg ser med gru på utvalget av klær til han vi har i vente. På de store kjedebutikkene som H&M,Cubus og lignende er det alt prangende med store figurer og logoer. Gjerne dødningshoder eller biler PSV..Nitrist spør du meg. I dyrere butikker er utvalget litt bedre. Noen andre som irriterer seg over dette? Og hvorfor er alt blått og grønt. Så lei av at de minimale utvalget av gutteklær i rødt,gult osv..

Anonymous poster hash: 0e5cc...700

Enig med deg!

Hva tenker de på de som lager disse klærne?!

Det er lov å lage noe ålreit uten støy SELV om det er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva slags HM-butikker dere er på? De har jo masse klær i ulike farger uten masse stygge prints på. Man må bare lete litt mer, da disse klærne gjerne ikke henger helt framst. Nettopp fordi at klær med prints av en eller annen grunn selger godt. Kanskje fordi det blir et blikkfang for ungene. Løsningen på det er i så fall enkel: Handle uten ungen. ;) Min er tre år gammel, og har helt helt dilla på dinosaurer. Han har likevel ikke en eneste gang "krevd" at han skal ha på seg klær med dinosaurtrykk på. Han er vant til klær uten sånt. Jeg synes det er litt artig med ett og annet plagg med dinosaurer da, for det er ikke sånne skrikende motiv. Hadde det vært noe Disney-opplegg eller annet stygt så hadde det ikke blitt kjøpt inn noe klær med det på, annet enn kanskje nattdrakter.

Kan heller få matboks, bøker, drikkeflaske etc. dersom ungen har dilla. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Jeg skjønner ikke hva slags HM-butikker dere er på? De har jo masse klær i ulike farger uten masse stygge prints på. Man må bare lete litt mer, da disse klærne gjerne ikke henger helt framst. Nettopp fordi at klær med prints av en eller annen grunn selger godt. Kanskje fordi det blir et blikkfang for ungene. Løsningen på det er i så fall enkel: Handle uten ungen. ;) Min er tre år gammel, og har helt helt dilla på dinosaurer. Han har likevel ikke en eneste gang "krevd" at han skal ha på seg klær med dinosaurtrykk på. Han er vant til klær uten sånt. Jeg synes det er litt artig med ett og annet plagg med dinosaurer da, for det er ikke sånne skrikende motiv. Hadde det vært noe Disney-opplegg eller annet stygt så hadde det ikke blitt kjøpt inn noe klær med det på, annet enn kanskje nattdrakter.

Kan heller få matboks, bøker, drikkeflaske etc. dersom ungen har dilla. :)

Vil presisere at jeg for min del ikke har problemer med å finne pene klær eller å handle klær:-)

Jeg ville gi min støtte til TS på at det finnes mye stygt. Det MÅ jo ikke være slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil presisere at jeg for min del ikke har problemer med å finne pene klær eller å handle klær:-)

Jeg ville gi min støtte til TS på at det finnes mye stygt. Det MÅ jo ikke være slik :)

Nei ikke vet jeg hvorfor det er så mye sånne klær, men jeg ser jo at folk kjøper det. Sønnen til svigerinna mi går i mye klær med sånne prints på. Heldigvis er min gutt en høy liten kar, så selv om det er 7 mnd mellom dem, så er det ikke vits å la han arve de lenger. :P Lillebror i magen derimot har "dessverre" allerede fått et par poser med slitte klær med Cars på.. ;)

Men er det ikke litt sånn med jenteklær også, bare på en annen måte? Det er jo sykt mye glitter, tyll, Hello kitty, hester osv. osv. I tillegg til veldig mye veslevoksne klær med skinny jeans osv. Hvis jeg hadde hatt en datter så hadde jeg ønsket å ha litt mer unisex fasong på buksene, samt brukt alle slags farger og ikke bare rosa, lysegult, hvitt med rosa prikker osv. Men igjen så er det vel bare at det er dette som blir blikkfanget. Hvis jeg hadde gått inn for det så hadde jeg vel funnet mye annet også. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teryaki: Du har helt rett i at det er mye Hello Kitty-prints og lignende til jenter. Men føler likevel at utvalget er mye større. Kjøper mye fra Weat og lignende,men det blir jo i en annen prisklasse. Finnes mye uten printer fra H&M,men det er jo så mye som likevel ikke er fint. Handler av og til litt på jenteavdelingen i fargene gult og mintgrønt. Det går jo an:)

Anonymous poster hash: 0e5cc...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teriyaki: Vi hadde en lang periode der det var ganske krise å ikke få på seg klær med traktor på hver dag. Det var jo bare å være streng, men det var ikke helt uten protester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Teriyaki: Vi hadde en lang periode der det var ganske krise å ikke få på seg klær med traktor på hver dag. Det var jo bare å være streng, men det var ikke helt uten protester.

Ja, man kan jo så klart ende opp med "kleshelvete" hvis ungen er ekstra engasjert, og da må man jo bare vurdere om man synes det er verdt det eller ikke. :jepp: Vår gutt har jo ikke hatt så sterke følelser rundt akkurat det. :) Han er mer enn fornøyd når han i helgene får på seg litt mer ordentlige klær, mot de praktiske han har i ukedagene. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme til jenter, men utvalget barnetøy generelt er jo stort, syns ikke vi har noe å klage på, verken gutter eller jenter. Barnas egne ønsker om grelle trykk løser jeg ved å være slepphendt på undertrøyer, underbukser, tøfler, nattøy og sokker.



Anonymous poster hash: c2e16...c1b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser mest det man vil se.

Og ettersom ungene blir større, så hender det de ønsker seg noen plagg med slik trykk også.

Vi har mest uten, men også noe med.

Tenker at så lenge det blir av og til, så tar ikke ungen skade av å ha favorittfigurene på genseren.

Tidligere ble det mest truser og noen T-skjorter som fikk ha motiver. (Pysjer har vi nesten utelukkende brukt Lilleba og Nøstebarn, fordi vi har hatt muligheten til det.)

Ellers liker jeg veldig godt Me&I til små barn. Det er jo en del print, men ikke store motiver på lisens. (Ungene foretrekker gjerne klær der det er mange figurer over hele.)

Lindex har også veldig mye fint, og det finnes masse bra nettbutikker med klær. (Og de har salg innimellom.)



Anonymous poster hash: cff85...5c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...