Gå til innhold

Stefar blir hevngjerrig når vi sier han imot...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Storeroren min har tatt han flere ganger, men det er kun det som skjer når broren min er der. Broren min vet ikke hvordan ting er når broren min ikke er der.

Stefaren min er litt redd broren min, men samtidig fornærma og sur fordi han blir satt på plass.

Jeg har sagt til mamma at jeg og lillesøster skal støtte henne om hun bare kaster han ut, men mamma virker så redd alene ... klarer ikke ordne opp i noe selv.

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Da har du jo egentlig løsningen der. Den eneste som klarer å sette han på plass er broren din. Altså ta med deg lillesøster og ta en samtale med broren din. Få han til å forstå at han (stefar) er gift for hjemmet uten han der til å holde kontroll over han, og be han banke vett inn i mora deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel kontakte familievernkontoret for det, og be de om hjelp til å finne løsninger uten at faren din blir involvert. Hva er det du vil ha hjelp med, egentlig? Kanskje du vil bare lufte tankene, og at alt blir som før?



Anonymous poster hash: 99be3...e1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morens kjærlighetsliv er ikke ts sitt ansvar. Moren er det ikke noe å gjøre noe med. Er hun åndssløv, så er hun åndssløv.

Anonymous poster hash: 99be3...e1a

Kjærlighet, ulykkelighet....

Selvfølgelig har man litt ansvar for å hjelpe sine nærmeste. Hadde noen i min familie havnet med en fyr jeg ser manipulerer dem og gjør dem svakere og svakere, så hadde jeg gjort alt i min makt i å få dem til å realisere det for å hjelpe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du god kontakt med broren din? Prat med han, kanskje du kan flytte dit en stund til du finner ditt eget sted?



Anonymous poster hash: 61a4d...326
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo egentlig løsningen der. Den eneste som klarer å sette han på plass er broren din. Altså ta med deg lillesøster og ta en samtale med broren din. Få han til å forstå at han (stefar) er gift for hjemmet uten han der til å holde kontroll over han, og be han banke vett inn i mora deres.

Da tror jeg stefar og mamma blir veldig sinte på meg, for da lager jeg problemer. Bare jeg får spart nok penger nå, så skal jeg komme meg ut.

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel kontakte familievernkontoret for det, og be de om hjelp til å finne løsninger uten at faren din blir involvert. Hva er det du vil ha hjelp med, egentlig? Kanskje du vil bare lufte tankene, og at alt blir som før?

Anonymous poster hash: 99be3...e1a

Mamma ville aldri gå med på det, det blir et nederlag for henne. Hun vil ikke at noe skal vite, og jeg får ikke lov til å si noe til noen.

Broren min vet ikke annet enn småting, som blir bare sett på som en sur, gammel, gubbe.

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjærlighet, ulykkelighet....

Selvfølgelig har man litt ansvar for å hjelpe sine nærmeste. Hadde noen i min familie havnet med en fyr jeg ser manipulerer dem og gjør dem svakere og svakere, så hadde jeg gjort alt i min makt i å få dem til å realisere det for å hjelpe dem.

Er det min eller min søsters skyld at han er sånn?

Han mener jeg og lillesøster ødelegger forholdet til han og mamma, og jeg sliter med stor skyldfølelse.

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du god kontakt med broren din? Prat med han, kanskje du kan flytte dit en stund til du finner ditt eget sted?

Anonymous poster hash: 61a4d...326

Det blir nok vanskelig å flytte dit, og jeg vil ikke la lillsøstern min bo her alene...

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst. Hvis en mann hadde tissete i huset mitt bare fordi han var sur eller full,

da hadde jeg kasta han ut tvert.

Høres ut som du og søsteren din ikke har det så bra TS. Men dere er voksne

mennesker som kan droppe denne personen fra livet deres. Dere behøver ikke

utsette dere for slik oppførsel som stefaren deres tydeligvis har. Det går veldig

tydelig frem av flere av innleggene dine at dette går sterkt inn på deg. Og da er

det beste rådet jeg kan gi deg, flytt ut, dropp denne personen fra livet ditt.

Og du vil garantert bli en lykkeligere person. Hvis din mor ønsker kontakt med

deg og din søster, så får hun komme på besøk til dere uten stefar. Så lenge hun

selv velge å bli hos ham.

Og vær ærlig med din bror, fortell han nøyaktig hvordan din stefar er. Hvorfor beskytte

han for å ikke skape problemer for en stefar som så tydelig ikke respekterer noen av dere.

Han fortjener å bli satt på plass.



Anonymous poster hash: e5e5b...c6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det min eller min søsters skyld at han er sånn?

Han mener jeg og lillesøster ødelegger forholdet til han og mamma, og jeg sliter med stor skyldfølelse.

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Nei, nei, nei, dette er ikke deres skyld eller ansvar! Legg vekk den tanken med en gang. Her er det moren din som har sviktet, ved å utsette dere for denne fryktelige mannen i årevis. Jeg fatter ikke hvordan en mor kan tillate noe sånn å pågå og skade ungene hennes på en slik måte. Hun må jo være særdeles tafatt.

Snakk med broren din, prøv å få med moren deres på familievernkontoret, hva som helst. Dette kan jo ikke fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg stefar og mamma blir veldig sinte på meg, for da lager jeg problemer. Bare jeg får spart nok penger nå, så skal jeg komme meg ut.

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Stefar gir du jo faen i om blir sinna?

Morra di må du jo redde, så hennes utbrudd vil isåfall forsvinne når hun senere forstår hva du ønsket for henne.

Tenk fremtiden. Ønsker du virkelig at dine barn skal oppleve samholdet til din stefar og din mor, samt det å bli utsatt for han?

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det min eller min søsters skyld at han er sånn?

Han mener jeg og lillesøster ødelegger forholdet til han og mamma, og jeg sliter med stor skyldfølelse.

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Sannheten er jo at han er skyldig selv. Hans meninger burde du da for lengst ha forstått at kun handler om manipulering og ansvarsfraskrivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...