Gå til innhold

Stefar blir hevngjerrig når vi sier han imot...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, men jeg leter etter et sted å bo, for jeg orker rett og slett ikke mer.

Jeg bor hjemme med mamma og stefar, og han er det værste som har skjedd meg i mitt liv. Han får deg til å føle deg lite verdt og stygg, og han er så negativ og han trykker deg ned så at du får lyst til å ta selvmord når du er i samme rom som han.

I det siste har jeg sagt min mening og sagt han imot, og det liker han svært dårlig. Han er også flink til å skylde på andre når han har gjort noe dumt eller galt.

Dette irriterer meg veldig, så derfor sier jeg ifra at det ikke er jeg som har gjort det.

Jeg har en katt, og han liker den veldig godt, men i det siste har jeg satt grenser for meg selv og sagt min mening og stått på mitt, og da blir han veldig sur på meg, så da har han blant annet latt være å slippe inn katten .. og han vil ikke kose med katten eller bryr seg noe særlig.

Før, da jeg danset etter hans pipe og gjorde som han sa, da er stefar fornøyd og glad, men om man setter seg på bakbena blir han sur.

Han er også sånn at han tisse her og der på jævelskap. Han drakk seg full her en helg fordi han var sur på mamma som hadde satt han kraftig på plass, også tisset han ned hele trappen inne i gangen ...

Mamma er sliten og lei, og sier han er en sur gammel gubbe som er så sta at det er umulig å prate til han.

Han er ufeilbar og er nærmest som en Gud, virker det som.

Jeg har også en lillesøster, men hun har bodd borte de siste 3 årene hos en venninne, fordi hun ikke orker å være hjemme pga stefar.

Jeg bor hjemme fordi jeg må finne et sted å bo og å spare opp penger.

Måtte bare få ut litt frustrasjon her! Hva tenker dere?



Anonymous poster hash: 2baf6...cd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er voksen og bor der for å spare opp penger så får du bare holde ut. Trenger du å omgås han så mye, da? Kan du ikke jobbe og være med venner og gjøre ting på rommet ditt? Og katten din kan du passe på selv.



Anonymous poster hash: d5821...506
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig tragisk at din mor tillater at mannen hennes lager et slik miljø for døtrene hennes, og hun gjør ikke noe med det. Det skulle faen meg vært straffbart!

Moren din burde hevet han på hue og ræva ut for lenge siden. Tenk å ofre barna sine for noe sånn.

Hvor gamle er dere døtrene?

AB #....506, du er jo helt på jordet. Hun skal da få leve og føle seg avslappet og trygg i eget hjem, og slippe å gjemme seg. Her er det mannen som burde ut av huset.



Anonymous poster hash: 52236...e53
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er voksen og bor der for å spare opp penger så får du bare holde ut. Trenger du å omgås han så mye, da? Kan du ikke jobbe og være med venner og gjøre ting på rommet ditt? Og katten din kan du passe på selv.

Anonymous poster hash: d5821...506

Jeg passer på katten min selv, men da jeg flyttet hjem og hadde med katten ble han helt forelsket i katten min. Jeg ble glad for det er jo koslig at man vet de man bor med er snill mot dyr.

Jeg holder meg mest på rommet mitt, men jeg må på kjøkkenet og spise. Katten går jo inne og ute, så jeg må jo passe på å slippe den inn og ut.

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig tragisk at din mor tillater at mannen hennes lager et slik miljø for døtrene hennes, og hun gjør ikke noe med det. Det skulle faen meg vært straffbart!

Moren din burde hevet han på hue og ræva ut for lenge siden. Tenk å ofre barna sine for noe sånn.

Hvor gamle er dere døtrene?

AB #....506, du er jo helt på jordet. Hun skal da få leve og føle seg avslappet og trygg i eget hjem, og slippe å gjemme seg. Her er det mannen som burde ut av huset.

Anonymous poster hash: 52236...e53

Lillesøster er 19 og jeg er 25.

Mamma prøver å sette han på plass, men han er veldig vanskelig å få på plass...

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster er 19 og jeg er 25.

Mamma prøver å sette han på plass, men han er veldig vanskelig å få på plass...

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Han høres ut som en hustyrran, og moren deres burde få støtte og hjelp til å kvitte seg med han.

Anonymous poster hash: 52236...e53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plassen til denne mannen er strengt utenfor huset deres, helst et par kilometer unna. Altså, den dagen noen tisser på trappen INNE i huset, da er det nok for min del.



Anonymous poster hash: 63f1b...73f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, men jeg leter etter et sted å bo, for jeg orker rett og slett ikke mer. Jeg bor hjemme med mamma og stefar, og han er det værste som har skjedd meg i mitt liv. Han får deg til å føle deg lite verdt og stygg, og han er så negativ og han trykker deg ned så at du får lyst til å ta selvmord når du er i samme rom som han. I det siste har jeg sagt min mening og sagt han imot, og det liker han svært dårlig. Han er også flink til å skylde på andre når han har gjort noe dumt eller galt.Dette irriterer meg veldig, så derfor sier jeg ifra at det ikke er jeg som har gjort det. Jeg har en katt, og han liker den veldig godt, men i det siste har jeg satt grenser for meg selv og sagt min mening og stått på mitt, og da blir han veldig sur på meg, så da har han blant annet latt være å slippe inn katten .. og han vil ikke kose med katten eller bryr seg noe særlig.Før, da jeg danset etter hans pipe og gjorde som han sa, da er stefar fornøyd og glad, men om man setter seg på bakbena blir han sur. Han er også sånn at han tisse her og der på jævelskap. Han drakk seg full her en helg fordi han var sur på mamma som hadde satt han kraftig på plass, også tisset han ned hele trappen inne i gangen ... Mamma er sliten og lei, og sier han er en sur gammel gubbe som er så sta at det er umulig å prate til han.Han er ufeilbar og er nærmest som en Gud, virker det som. Jeg har også en lillesøster, men hun har bodd borte de siste 3 årene hos en venninne, fordi hun ikke orker å være hjemme pga stefar.Jeg bor hjemme fordi jeg må finne et sted å bo og å spare opp penger. Måtte bare få ut litt frustrasjon her! Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Særiøst? Tisser rundt i huset, gjør virkelig voksne mennesker det. Æsj! Han høres ikke god i huet ut, ikke bra at han får deg til å føle deg lite værd og stygg. Skjønner ikke at moren din lar han bo hos dere. Har du snakket med moren din om hvordan du føler det?

Anonymous poster hash: d97a5...908

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne manne har jeg og søstern min vokst opp med ... og det har ikke vært lett.
Mamma lever i sin egen verden. Skulle tro hun ikke føler seg verdt mer.

Da jeg var yngre og stefar var slem mot meg og tråkket på mine grenser, sa jeg ifra fordi når han fikk meg til å føle meg dårlig eller tråkket over mine grenser, så sier man jo ifra.

Da ble han dødsfornærma, og jeg måtte be om unnskyldning. Han manipulerte mamma hele tiden og mamma kom og kjeftet på meg fordi jeg hadde vært slem mot stefar.

Det var utrolig slitsomt at han manipulerte mamma hele tiden.

Jeg og søstern min holdt oss som regel på rommene våre, og om vi var i stua og stefar om sur og gretten inn i stua, stakk jeg og søstern min inn på rommene våre uten å si et ord. Det var best.

Men da ble stefar sur og fornærma fordi vi unngikk han ... men vi orket ikke sitte i stua å se på at han skulle sitte der å være sur og å se på nyhetene...

Uansett hva vi gjorde var det galt. Jeg kan sikkert ha kommet med 1000 historier. Sikkert skrevet en bok om det.

Han snylter på mamma og sier at siden mamma tjener mest, skal hun forsørge han. Han er uføretrygded, og gjør som han vil.

Jeg husker jeg ble sint på han, men da sa at at mamma klarer seg ikke uten han ...

Husker han pleide å drikke mye før og å komme inn på rommet mitt om natten og vekke meg fra jeg var 16 og en lang periode frem, og det forstyrret jo søvnen min veldig... Jeg sa det til mamma, men det nyttet jo ikke å prate med han. For enten svare han ikke, eller så vrir han om skylden til meg eller søstern min eller mamma.

Om han har gjort noe galt, står han aldri for det og blir sint og sier at vi beskylder han for det ene og det andre... Akkurat som han prøver å få oss til å få dårlig samvittighet for det han har gjort.

Æsj, jeg føler meg alltid så stygg og skitten i nærheten av han.
Itillegg er han sykelig sjalu ...

Husker min lillesøster var så flink i idrett og dans, og var med på dette. Mamma betalte fordi mamma ville det. Men stefaren min ble dritsur fordi mamma brukte penger på henne. Han ødela mye med holdningen sin og surheten sin, så lillesøster sluttet til slutt fordi det ble så vanskelig hjemme.

Mamma er vel svak ... som lar han styre henne.

Han er så sjalu så han kan sitte å klage på alle som er flinke til noe eller viser seg på tv-en. Han kan klage over journalister som gjør en viktig jobb, fordi de gjør det kun for å vise seg frem. Om jeg sier at journalister gjør det for å opplyse andre mennesker og at de gjør en viktig jobb, blir han så forbanna så jeg tror han skal fly på meg. Har ofte hatt hjertet i halsen.

Mamma dysse det alltid ned, at det er ikke så ille, og han er bare sånn...

Husker jeg ble sint på mamma en gang og jeg sa "Hvordan kan du la han oppføre seg som han gjør?"

Mamma: "Jeg bryr meg ikke.."

Jeg: "Men hva med meg og lillesøster? Vi bryr oss og dette går veldig inn på oss. Bare se hvordan lillesøster sliter?"

Da ble mamma rasende på meg og sa "Nei, nå orker jeg ikke mer"



Anonymous poster hash: 2baf6...cd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, han er selvfølgelig alltid perfekt. Han oppfører seg som om han er en Gud. Han kan mye og vet mye, men han vet jo ikke alt. Han skal alltid ha rett, og kan ikke ta feil. Sier han noe feil, er det et så stort nederlag at det må å ingen si noe på, for da blir han rasende.

Han rettet mye på lillesøstern min da hun var barn, og det ble gjort på en sur og sint måte, ikke på en barnevennlig måte.

Han oppfører seg fint så lenge vi stryker han med hårene og han får det som han vil, og han får bestemme. Dessverre er han er person som vil gjøre som han vil og tar ikke hensyn, og ser bare seg selv og ser ting kun fra sitt eget ståsted.
Da blir det uutholdelig for oss andre. Mamma har funnet seg i mye, men det har gått utover oss barna også.

Han er ekstremt sta og vanskelig å nå inn til. Husker han satt i stua og var så fornærma fordi jeg hele tid satt på rommet mitt ... jeg måtte be om unnskyldning fordi jeg satt på rommet mitt og ikke satt i stua med han ... men jeg orket jo ikke det når han hele tiden var så sur og negativ og tverr.

Man får jo psykiske problem av sånt. Både jeg og søstern min går til psykolog for tiden, men han har ikke selvinnsikt, og mamma orker ikke ta opp kampen.

Husker mamma ble sint på meg og lillesøster fordi vi begge gikk til psykolog, selv om det er stefar hun burde bli sint på.

Det har ofte skjedd at stefar gjør noe galt eller er slem og dum, også tar mamma seg ut på meg, eller lillesøster tar seg ut på meg, fordi de ikke orker eller tør å ta seg ut på han som egentlig er det skyldige.

Blir så lei ...



Anonymous poster hash: 2baf6...cd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med familievernkontoret i ditt distrikt http://www.bufetat.no/familievernkontor/

Anonymous poster hash: 99be3...e1a

Vet ikke om det går nå ... jeg er jo 25 og søstern min er 19 (ble ferdig på vgs ifjor) så vi er jo voksne og vi er jo ingen familie lenger?

Vi bor i Oslo. Beste vestkant, men det virker vel ikke slik...

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plassen til denne mannen er strengt utenfor huset deres, helst et par kilometer unna. Altså, den dagen noen tisser på trappen INNE i huset, da er det nok for min del.

Anonymous poster hash: 63f1b...73f

Grunnen til at han tisset i trappen var fordi han var sørpe full, og han var så sur fordi det var opptatt på toalettet.. Han sa også, eller snøvlet, at jeg og lillesøster bruker så lang tid på badet, så da hevnet han seg ved å tisse.

Det var midt på natta. Lillesøster var 10 år og jeg var 15 år, og mamma ble så forbanna når hun fant han tissende. Alle våknet jo av lurvelevenet, og mamma måtte tørke opp urinen, for hele trappa var våt, og det kunne jo ikke ligge til neste dag for han var for full til å gjøre noe...

Som regel går det greit, jeg lever mitt liv, men så kommer jo minnene og følelsene frem, og da sitter jeg og gråter og har det vondt og er EKSTREMT forbanna på stefar.

Det er lillesøster også.

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pisser i trappen inne? Fy faen for en jævla gris! Hadde det vært meg skulleh an faen fått skrubbet ned trappa og vaska seg med hageslangen før han fikk sluppet inn igjen!

Flytt. Skulle heller levd på tørt brød og vann enn å bo i samme hus som den neandertaleren der. Gjør det veldig klart at du flytter pga. ham, og at du ikke vil ha noe mer med han å gjøre før du får en oppriktig unnskyldning. Så drar du. Kanskje du og lillesøster kan dele på et sted? Er jo billigere å bo sammen.



Anonymous poster hash: 79364...e44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisser i trappen inne? Fy faen for en jævla gris! Hadde det vært meg skulleh an faen fått skrubbet ned trappa og vaska seg med hageslangen før han fikk sluppet inn igjen!

Flytt. Skulle heller levd på tørt brød og vann enn å bo i samme hus som den neandertaleren der. Gjør det veldig klart at du flytter pga. ham, og at du ikke vil ha noe mer med han å gjøre før du får en oppriktig unnskyldning. Så drar du. Kanskje du og lillesøster kan dele på et sted? Er jo billigere å bo sammen.

Anonymous poster hash: 79364...e44

Vi har mistet mye kontakt med familie og slekt også. Stefar er så utrolig flink til å fremstille seg selv på en positiv måte så alle sier jo til meg og lillesøster at vi har en så utrolig snill og hyggelig stefar, og jeg og lillesøster bare ... de skulle bare visst hva som egentlig har skjedd bak husets 4 vegger.

Samtidig er stefar flink til å prate drit om lillesøstern min og fremstille henne dårlig.

Han er også flink til å fiske etter sympati. At folk skal synes synd på han på en måte ... han setter andre i dårlig lys for å komme i bedre lys selv.

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der hadde jeg hatt det mye moro med om jeg havnet med ei jente som har en slik stefar.

Malt han opp i et hjørne og tatt han for alt det usaklige han gjør og meninger han har. Han skulle følt det samme ubehaget han har gitt dere mot hans nye ste-stesønn gitt. ^^

Du får melde mor inn på en dating side i skjul. Få folk til å svare og vise hun at hun faktisk har andre muligheter. Hun trenger ikke være der hun er, og hun kan finne et mye bedre liv et annet sted.

Få det inn at hun faktisk vil miste deg og søsteren din mer og mer jo mer han er til stedet i livene deres. Du mister mer og mer respekt for din egen mor som bare har gitt opp og lar det foregå, lar han tråkke over dere og hun samtidig.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke om det går nå ... jeg er jo 25 og søstern min er 19 (ble ferdig på vgs ifjor) så vi er jo voksne og vi er jo ingen familie lenger?

Vi bor i Oslo. Beste vestkant, men det virker vel ikke slik...

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Dere er fremdeles en familie.

Om de kan hjelpe eller ei, vet du ikke før du har prøvd.

Gi det en sjanse iallefall.

Anonymous poster hash: 99be3...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der hadde jeg hatt det mye moro med om jeg havnet med ei jente som har en slik stefar.

Malt han opp i et hjørne og tatt han for alt det usaklige han gjør og meninger han har. Han skulle følt det samme ubehaget han har gitt dere mot hans nye ste-stesønn gitt. ^^

Du får melde mor inn på en dating side i skjul. Få folk til å svare og vise hun at hun faktisk har andre muligheter. Hun trenger ikke være der hun er, og hun kan finne et mye bedre liv et annet sted.

Storeroren min har tatt han flere ganger, men det er kun det som skjer når broren min er der. Broren min vet ikke hvordan ting er når broren min ikke er der.

Stefaren min er litt redd broren min, men samtidig fornærma og sur fordi han blir satt på plass.

Jeg har sagt til mamma at jeg og lillesøster skal støtte henne om hun bare kaster han ut, men mamma virker så redd alene ... klarer ikke ordne opp i noe selv.

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er fremdeles en familie.

Om de kan hjelpe eller ei, vet du ikke før du har prøvd.

Gi det en sjanse iallefall.

Anonymous poster hash: 99be3...e1a

Det vesentlige er jo at stefar blir med, men det kommer aldri til å skje ...

Anonymous poster hash: 2baf6...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der hadde jeg hatt det mye moro med om jeg havnet med ei jente som har en slik stefar.

Malt han opp i et hjørne og tatt han for alt det usaklige han gjør og meninger han har. Han skulle følt det samme ubehaget han har gitt dere mot hans nye ste-stesønn gitt. ^^

Du får melde mor inn på en dating side i skjul. Få folk til å svare og vise hun at hun faktisk har andre muligheter. Hun trenger ikke være der hun er, og hun kan finne et mye bedre liv et annet sted.

Morens kjærlighetsliv er ikke ts sitt ansvar. Moren er det ikke noe å gjøre noe med. Er hun åndssløv, så er hun åndssløv.

Anonymous poster hash: 99be3...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...