Gå til innhold

Jobben til en 3 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det jobben til en treåring å si nei til alle beskjeder hun får? Er det jobben til en treåring å svare halvfrekt? Er det jobben til en treåring å måtte få beskjed tusen ganger før noe skjer? Er det jobben til en treåring å protestere på alt? Er det jobben til treåringen å ikke spise grønnsaker og si æsj til maten? Et det jobben til en treåring å gjøre det stikk motsatte av hva beskjeden er? Er det jobben til en treåring å tøye grenser for å se om konsekvensene foreldrene kommer med blir gjennomført?

Som dere skjønner har vi hatt en tøff dag i dag, treåringen og jeg 😧

Anonymous poster hash: dc766...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

velkommen i trassalderen, det vil bli bedre etterhvert. Mulig ferdig ved 18-20 års-alderen ;)



Anonymous poster hash: 44499...17c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det står utførlig beskrevet i arbeidsinstruksen, som selvsagt hemmeligholdes for å opprettholde en viss mystikk og for å unngå forutsigbarhet.



Anonymous poster hash: 662d7...9e1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen i trassalderen, det vil bli bedre etterhvert. Mulig ferdig ved 18-20 års-alderen ;)

Anonymous poster hash: 44499...17c

Neinei, 40 år :P

Anonymous poster hash: d396e...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se det er normalt, men du så slitsomt! Føler man feiler som mor til stadighet :/

Anonymous poster hash: dc766...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skal heller lære deg å le og smile litt inni deg av trassungen. Jeg må ofte ta meg sammen for å ikke le når 3 åringen min begynner å trasse med meg. Sier alltid klart ifra, men jeg er ikke firkantet. Det er helt naturlig at disse små skal lære å få sin egen vilje. Dette er kjempe positivt, for det betyr at de er friske :)



Anonymous poster hash: bb8c3...40e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal heller lære deg å le og smile litt inni deg av trassungen. Jeg må ofte ta meg sammen for å ikke le når 3 åringen min begynner å trasse med meg. Sier alltid klart ifra, men jeg er ikke firkantet. Det er helt naturlig at disse små skal lære å få sin egen vilje. Dette er kjempe positivt, for det betyr at de er friske :)

Anonymous poster hash: bb8c3...40e

Jada jada.

Det ER til tider så man kan få lyst til å rive seg i håret av disse treåringene. I alle fall dersom man har en som er litt ekstra sta. Noen barn tester grenser og tøyer strikken mer enn andre, og de har også det med å velge dager hvor man selv kanskje er ekstra sliten. Visse dager kjenner man på at man teller ned minuttene og timene til leggetid, og nærmest leser i boken dobbelt så fort for man vil egenltig bare ut av rommet! ;)

Og det må være helt lov å si, og helt greit å føle på. Å få barn er ingen dans på roser, det vil alltid komme utfordringer som kan få det til å boble i blodet.

Så klart er det visse ting man kan le litt av inni seg, men det er da virkelig ikke bare tilfeller hvor ungen av og til slenger seg på gulvet og lager drama ut av at det var hull i osten. Av og til er det intet annet enn grusomt slitsomt når hver minste lille ting skal bli en kamp. Og så klart er ikke HELE dagen, hver eneste dag preget av grensetesting. Man har jo mange positive og gode glimt også, men i perioder blir det rett og slett litt mye.

Jeg holdt på å bli gal i høst da min testet oss sånn til de grader. Så utrolig deilig når vi innimellom da hadde dager hvor alt gikk på skinner, og så klart utrolig deilig når det begynte å roe seg litt. Nå har vi dager innimellom hvor det er grensetesting dagen lang, men det er ikke like ofte som det var i høst, så nå har vi jo følgelig også mer tålmodighet. Ikke minst er det verdens beste følelse med en treåring som dikter opp sanger og synger "mammaen miiin, mammaen min e goood". Da kribler det i hjertet. :) Men nei, det kribler ikke særlig når det tar 20 min å få ungen til å kle på seg strømpebuksa en dag man fra før av er sliten etterfulgt av x andre kamper den dagen. ;)

Synes det må være lov til å være litt frustrert, og dessuten så synes jeg ts skrev det hele på en humoristisk måte, og traff midt i blinken når det kommer til hvordan disse herlige skapningene til tider kan være. :)

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...