Gå til innhold

Kan voksne som prøver å stoppe mobbing får bråk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si at du går forbi barn som angriper et annet barn. Så da går du i mellom og prøver å beskytte offeret, men de andre barna gir seg ikke, kan du få bråk? Du kan jo ikke bruke vold mot mindreårige. Hva skulle man gjort for å beskytte offeret?

Det er en scenario jeg har ofte tenkt meg. Hva om man prøver å stoppe mobbing og ender opp å bli anmeldt selv.

Jeg ville jo selvfølgelig prøv å stanse mobbing. Jeg har heldigvis aldri sett noe slikt selv.



Anonymous poster hash: 44b22...331
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt offeret med meg mens vi løp i dekning, også ville jeg ringt etter hjelp. Vet ikke hvem jeg ville ringt til, men om det ble veldig ille så hadde jeg ringt 112.

Når de er offentlig bråk er det lurt å ringe politiet, for det er de som vet best hvordan man løser sånne konflikter.

Men om jeg visste hvem foreldrene var hadde jeg ringt foreldrene. Men herregud, da måtte det ha vært ille da, om det ble sånne tilstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg visste hvem foreldrene var hadde jeg ringt foreldrene. Men herregud, da måtte det ha vært ille da, om det ble sånne tilstander.

Jeg ble inspirert av den video fra Belgia hvor noen 13 år gamle jenter sparker en 12 år gammel jente flere i ansiktet på trikkestasjonen, mens folk bare står det og ikke griper inn.

Anonymous poster hash: 44b22...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble inspirert av den video fra Belgia hvor noen 13 år gamle jenter sparker en 12 år gammel jente flere i ansiktet på trikkestasjonen, mens folk bare står det og ikke griper inn.

Anonymous poster hash: 44b22...331

Disse 13 år gamle jentene måtte jammen meg ha sett skumle ut om de voksne ikke turte å gripe inn. Ja, selv om man er voksen kan 13 år gamle jenter være større og sterkere enn de voksne ...

I en sånn situasjon hadde jeg vært redd for å gripe inn, for voksne blir jo også redde, men om flere voksne gikk sammen og grep inn ville det vært enklere.

Jeg skjønner godt at folk ikke tør å gripe inn i sånne sitasjoner, fordi man skjønner at man ikke kan kjempe, spesielt om tenåringen virker litt koko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble inspirert av den video fra Belgia hvor noen 13 år gamle jenter sparker en 12 år gammel jente flere i ansiktet på trikkestasjonen, mens folk bare står det og ikke griper inn.

Anonymous poster hash: 44b22...331

Har du link til videoen, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy f***... Hadde slengt drittungen i bakken. Når unger holder på slik blir det for dumt å ikke kunne gjøre noe fysisk selv.

Endret av Vevila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tv2.no/a/6617333

Jeg har ikke sett den selv. Jeg ville ikke. :(

Anonymous poster hash: 44b22...331

Jeg så den. Det er ikke så ille som jeg så for meg at det skulle være, men det er ille nok.

13-åringen drar 12-åringen i håret så hun bli tvunget til å knele, også sparker hun henne i ansiktet, men hun har ikke så mye kraft i foten, men hun treffer jo ...

Jeg er glad for at de filmet det, så har man bevis. Jeg skjønner ikke hva som går gjennom hodene på de som mobber ... virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde knust mammahjertet mitt om mitt barn hadde gjort slikt mot et annet. :(



Anonymous poster hash: 44b22...331
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f***... Hadde slengt drittungen i bakken. Når unger holder på slik blir det for dumt å ikke kunne gjøre noe fysisk selv.

Men kunne ikke du fått bråk da? Eller tror du at du hadde kommet unna med det siden du prøvde å hjelpe noen som ble banka opp?

Anonymous poster hash: 44b22...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tenker vel ikke på sitt eget ve og vel når det er barn som blir tydelig mobbet. Da griper man inn og prøver å løse situasjonen. Snakker med offeret, og tilbyr å følge det hjem eller til noen nære. Dette har jeg selv gjort før, og jeg tenkte aldri på meg selv i en slik situasjon. Barn er viktigere enn mitt eget ego.



Anonymous poster hash: 63a6b...6e4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tenker vel ikke på sitt eget ve og vel når det er barn som blir tydelig mobbet. Da griper man inn og prøver å løse situasjonen. Snakker med offeret, og tilbyr å følge det hjem eller til noen nære. Dette har jeg selv gjort før, og jeg tenkte aldri på meg selv i en slik situasjon. Barn er viktigere enn mitt eget ego. Anonymous poster hash: 63a6b...6e4

Enig i dette. Hva skulle man blitt anmeldt for?

Å beskytte noen, ved feks å fysisk løfte/dytte et annet barn er å handle i nødverge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kunne ikke du fått bråk da? Eller tror du at du hadde kommet unna med det siden du prøvde å hjelpe noen som ble banka opp?

Anonymous poster hash: 44b22...331

Spørs hvor fysisk du går til verks. Om du banker mobberen helseløs , knuser tenna til vedkommende å slår de til blodet siler så vil nok dommeren mene at du har brukt unødvendig makt for å stoppe en konflikt.

Om du derimot dytter noen vekk eller legger de i bakken så er nok det helt innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen, jeg kjenner jeg blir rasende!! Også står folk bare der? Hva faen?!

Nå så jeg på den og... :sukk:

Stakkars jente. Hun prøvde jo å gå vekk. Hun gjorde jo ingenting... og de bare var kjempe slem!

Jeg er litt glad at folk går etter mobberne. Det er deres egen feil.

Anonymous poster hash: 44b22...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Jeg ville tatt offeret med meg mens vi løp i dekning, også ville jeg ringt etter hjelp. Vet ikke hvem jeg ville ringt til, men om det ble veldig ille så hadde jeg ringt 112.

Når de er offentlig bråk er det lurt å ringe politiet, for det er de som vet best hvordan man løser sånne konflikter.

Men om jeg visste hvem foreldrene var hadde jeg ringt foreldrene. Men herregud, da måtte det ha vært ille da, om det ble sånne tilstander.

Anbefaler filmen Play...der de voksne til slutt grep inn og ordnet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fysøren at det er mulig! Hadde jeg sett noe sånt vet jeg faktisk ikke om jeg hadde klart å styrt meg selv..

Vanskelig å si hva jeg faktisk hadde gjort hvis jeg hadde sett det med egene øyne

Anonymous poster hash: 52d2e...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...