Gå til innhold

Dette tok kaka!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går kveld var jeg hos en venninne.

På forhånd spurte jeg samboer om jeg skulle be min mor om å komme å passe vårt felles barn slik at han fikk hente stebarna på håndball og dansetrening.. "Neida, det ordner seg nok med skyss" sier samboeren og sender meg avgårde..

I dag tidlig ploppet det ut fra jenta hans på ti: "*navnet på barnet mitt* var faktisk hjemme alene i går hun".

Da hadde far kjørt for å hente barna mens treåringen lå hjemme og sov..

Jeg prøvde å holde fatningen så godt det gikk å ringte rasende på samboeren med en gang! "Hun sover jo hele natten når hun har sovnet uansett" sier han, før han legger på..

Nå er jeg fortvilet.. Dette har vi snakket om før, og han mener at jeg er hysterisk som ikke kan kjøre tre km om natta for å hente han når han har drukket, selv om jenta vår sover i senga si..

Men hva om noe hadde skjedd med bilen, eller noe hadde gjort at vi ikke kom hjem.. Eller hva om noe hadde skjedd med barnet de få minuttene vi var borte, tenker jeg..

Er jeg hysterisk og vanskelig??

Hadde jeg visst om andre som gjorde det samme, så hadde jeg lurt på om jeg skulle ringe barnevernet.

Anonymous poster hash: 1ff31...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke greit å la så små barn være hjemme alene, uansett om de sover.



Anonymous poster hash: 2c2b0...3c6
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Nei det er forståelig at du ikke liker dette. Det jeg ikke forstår er hvorfor han ikke kan skjønne det? Det er jo så mange barn som blir bortført, og det skjer jo på et blunk! Er kanskje litt hysterisk jeg også da, men. Heller det enn å gå rundt å tenke at dette skjer ikke meg!

Så jeg ville tatt en skikkelig prat med ham og virkelig fått han til å tenke på at det egentlig ikke er så greit. :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Ser ikke problemet, mine foreldre gjorde dette ofte da jeg var på den alderen.

Er virkelig foreldre idag så hysteriske?

Ikke rart dagens ungdom er som den er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Nei det er forståelig at du ikke liker dette. Det jeg ikke forstår er hvorfor han ikke kan skjønne det? Det er jo så mange barn som blir bortført, og det skjer jo på et blunk! Er kanskje litt hysterisk jeg også da, men. Heller det enn å gå rundt å tenke at dette skjer ikke meg!

Så jeg ville tatt en skikkelig prat med ham og virkelig fått han til å tenke på at det egentlig ikke er så greit. :vetikke:

Ville vært mer redd for brann, at barnet skal våkne å gå ut av huset eller at mannen havner i en bilulykke og ikke kommer hjem enn at ungen skulle blitt bortført.... Det er ikke så mange barn som blir bortført.

Anonymous poster hash: 31867...d02

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært mer redd for brann, at barnet skal våkne å gå ut av huset eller at mannen havner i en bilulykke og ikke kommer hjem enn at ungen skulle blitt bortført.... Det er ikke så mange barn som blir bortført.

Anonymous poster hash: 31867...d02

Jaja, det og går jo, jeg kom bare med et eksempel i farten :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri dratt fra en sovende treåring alene hjemme!!

(jeg hadde ikke dratt fra en våken treåring alene hjemme heller).

Du har all grunn til å reagere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Ungen kan våkne, mens faren er vekke. Tenk deg den skrekken barnet må føle, når det våkner, ingen kommer når det roper, ingen er i huset når det leter, forestill deg den panikken barne kan utsettes for. Husk at ett minutt er myye lengre tid for et lite barn enn en voksen. Og kanskje går barnet ut av huset for å lete. Det der er alvorlig drøyt...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dine følelser godt her!! Dette hadde jeg aldri godtatt at skulle skje. Man forlater ikke barnet, det finnes en logisk 《tenk hvis》 som fint støtter opp under din uroligheter over hendelsen.

Anonymous poster hash: 30c07...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Jeg har ikke barn selv, men i henhold til mine foreldre var jeg ram på å stå opp etter leggetid for så å gå i besøk til naboene. Og det i en alder av tre år. Mamma og pappa satt i andre enden av huset og nøt litt alenetid, mens jeg våknet opp, kasta dyne og pute ned på gulvet og klatret over sengehesten. I pysjen tasset jeg over til naboene på kveldsbesøk. Og selv om jeg var blid og fornøyd og nøt friheten, så fikk min kjære mor panikk da hun oppdaget at hennes datter var forsvunnet. Etter tre avstikkelser, hengte foreldrene mine ei bjelle på soveromsdøra mi slik at jeg ikke kunne snike meg upåaktet ut av huset.

Men uansett. Selv om min lille epistel kan få enkelte til å trekke litt på smilebåndene, så viser den bare at barn ikke nødvendigvis sover gjennom natta bare fordi de pleier å gjøre det. Det kan faktisk skje ting. Hvis barnefar absolutt vil ta seg en fest, så får han også ordne seg skyss hjem - taxi, spark, sykkel, eller sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en i roman for noen år siden, foreldrene til babyen skulle ut å reise. Barnevakten ringte og meldte om at hun var forsinket, hadde forsovet seg. Det ville bli ca 5 minutter hvor babyen måtte ligge alene. Barnevakten kom aldri, hun kolliderte på vei til babyen å døde. Foreldrene kom hjem til et stille hus......

Jeg tenker alltid på den historien når jeg hører om barn som er alene.

Jeg synes ikke du er hysterisk, men heller ansvarlig :)



Anonymous poster hash: 812f7...d65
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en i roman for noen år siden, foreldrene til babyen skulle ut å reise. Barnevakten ringte og meldte om at hun var forsinket, hadde forsovet seg. Det ville bli ca 5 minutter hvor babyen måtte ligge alene. Barnevakten kom aldri, hun kolliderte på vei til babyen å døde. Foreldrene kom hjem til et stille hus......

Jeg tenker alltid på den historien når jeg hører om barn som er alene.

Jeg synes ikke du er hysterisk, men heller ansvarlig :)

Anonymous poster hash: 812f7...d65

Liten avsporing, men boka heter "Men tankene mine får du aldri", veldig bra og veldig grusom bok.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er du sammen med fordi? Herregud han er en vandrende risiko, du må jo ta affære! Han kan jo ikke stoles på!

Ansvarsløst av deg å la han HA ansvar når du vet han ikke er i stand til å ta det!

Anonymous poster hash: 0c407...bfa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er du sammen med fordi? Herregud han er en vandrende risiko, du må jo ta affære! Han kan jo ikke stoles på!

Ansvarsløst av deg å la han HA ansvar når du vet han ikke er i stand til å ta det!

Anonymous poster hash: 0c407...bfa

Jeg stolte jo på han.. Helt til i går..

Kommer aldri til å la han være alene med barnet vårt igjen så lenge han ikke skjønner at barnet ikke kan være alene..

Jeg kan jo ikke flytte fra han heller.. Risikerer ikke å få delt omsorg for så å ligge våken hver natt når barnet er hos han,...

Anonymous poster hash: 2621c...0a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ok. Og det som er mest skremmende er rett og slett at når han får tenkt seg om og blir presentert med gode argumenter for at det er uakseptabelt, så nekter han å se det. Det betyr at han har ingen betenkligheter med å gjøre det igjen.

Jeg hadde tatt kontakt med barnevernet, og forklart de saken. Du er glad i din mann, han er en god far, men han trenger en 3.part med litt autoritet for å forklare han livets harde realiteter av å ikke være en god nok omsorgsperson. Da tenker jeg på alt det om brann, kvelning, vokning, redsel, noe kan skje med han eller bilen eller hva det nå ska være.

Om deres lokale barnevernskontor har kapasitet kan de nok komme hjem til dere og ta seg en prat med "dere".

Er redd at en rusletur ned til helsesøster kanskje ikke gjør så stort inntrykk på han dessverre.



Anonymous poster hash: caa1c...e6e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke hysterisk, men viser at du skjønner at dette kunne fått store konsekvenser.
Det kunne oppstått brann i huset med en sovende treåring, det kunne vært innbrudd, treåringen kunne våknet og gått ut, eller bare vært livredd fordi hun var alene.
Jeg jobber i Barnevernet, og hadde vi fått melding om dette, så hadde det fått oppfølging. Her viser far rett og slett manglende evne til omsorg. Til og med tiråringen reagerte på at treåringen var alene hjemme.
Huff, ja skjønner godt bekymringen din angående at barnet ditt skal være alene hjemme med far. Dsv er det ikke barnets beste rettsvesentet tar hensyn til. Du får holde ut noen år til. Slik er det dsv i mange hjem her i Norge.



Anonymous poster hash: eb0a5...e19
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...