Gå til innhold

"Han i magen er ikke så viktig.."


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"..det er det jeg som er!"

Sagt av stebarn, 8 år.

Trenger ingen videre forklaring om at jeg er gravid, vel.

Men hva skal man tenke om dette?



Anonymous poster hash: f7c07...d36
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usikkerhet, tenker jeg. Naturlig at barnet har mange tanker om hvordan det kommer til å bli å få et nytt søsken. "Vil de fortsatt ha tid til meg, vil de fortsatt være glad i meg."

Gi barnet en klem.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"..det er det jeg som er!"

Sagt av stebarn, 8 år.

Trenger ingen videre forklaring om at jeg er gravid, vel.

Men hva skal man tenke om dette?

Anonymous poster hash: f7c07...d36

Er det noe å lage drama over?

Anonymous poster hash: 09034...085

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normal søskensjalusi. Mange barn på den alderen klarer ikke å knytte seg til en baby i magen som bare blir noe sånn absteakt som man ikke kjenner enda. Og så er nok barnet redd for å bli forbigått, og det bør dere kok ta tak i. Redd for å miste pappaen sin kanskje? Den nye bedre familien skal komme nå liksom

Anonymous poster hash: e5d94...5b0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han minner deg nok på at han også er viktig, han er stor nok til å skjønne at det blir mindre oppmerksomhet på han framover

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ganske normalt. men dere bør prøve å forsikre ungen om at dere fortsatt vil være glad i han og ha tid til han.



Anonymous poster hash: 703bd...17b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får lære stebarn at baby er like viktig som han er. Han må også lære seg at alt ikke handler om han lengre.

Anonymous poster hash: 4ef81...abd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et klart tegn på at 8-åringen føler seg oversett. Dere har kanskje vært altfor opptatt av graviditeten til å bry dere om ham/henne. Gi 8-åringen mer inkludering, kjærlighet og omsorg. La han/hun forstå at dere ikke vil glemme henne når det nye barnet kommer til verden.



Anonymous poster hash: db228...b24
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er det bare vanskelig for en unge på 8 år å forholde seg til at det i magen faktisk er et menneske. Denne 8-åringen har ikke konsekvenstenkning som at inni der er det en baby og den babyen kommer til å ta fra meg pappa'n min og da blir jeg holdt utenfor.

For han så er det ikke et menneske enda. Han er for liten til å se det. Selv om han skjønner det med tankene sine at det er en baby der så føler han det ikke enda. Og derfor er det enkelt for han å si at det er han som er viktig og ikke babyen inni magen, som bare er et ord for han.

Tror jeg.



Anonymous poster hash: b3f17...c71
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et klart tegn på at 8-åringen føler seg oversett. Dere har kanskje vært altfor opptatt av graviditeten til å bry dere om ham/henne. Gi 8-åringen mer inkludering, kjærlighet og omsorg. La han/hun forstå at dere ikke vil glemme henne når det nye barnet kommer til verden.

Anonymous poster hash: db228...b24

Vi har ikke vært opptatt av graviditeten i det hele tatt egentlig, når barnet har vært her. Barnet har jo ikke fått annet enn omsorg og kjærlighet når det har vært her. Faren distanserer seg en del fra baby når barnet er her, og da blir det jo til at jeg heller ikke snakker så mye om det/er opptatt av det.. Pusler heller for meg selv.

ts

Anonymous poster hash: 3e720...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får lære stebarn at baby er like viktig som han er. Han må også lære seg at alt ikke handler om han lengre.

Anonymous poster hash: 4ef81...abd

Kjempegodt råd for å trygge et barn som allerede føler seg usikker på hvordan livet skal bli framover :sarkasme:

Jeg bare lurer...har folk som gir sånne svar barn selv, eller noen som helst erfaring med barn?

TS: Han er 8 år, et lite barn som føler sin tilværelse truet av noe nytt og ukjent. Du og far har en jobb å gjøre på å forsikre han om at han er akkurat like viktig som før. Noe jeg muligens lurer på om du føler, som oppretter en tråd med en sånn tone overfor et barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får lære stebarn at baby er like viktig som han er. Han må også lære seg at alt ikke handler om han lengre.

Anonymous poster hash: 4ef81...abd

Svarte at her i huset er alle like viktige, til og med katta. Ingen som er mer viktige enn andre her.

Synes ikke noe om det om barnet skal gå med den holdningen heller.

Ts

Anonymous poster hash: 3e720...cf6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det en gutt så hater jeg ham. Da vil jeg ikke leve mer.

-Sagt av en helsøster på 7 år.

...som elsker lillebroren sin over alt på jord, men hadde forelska seg i ideen om en ferdig lekeklar søster...

De skjønner det ikke helt ennå. Det går seg til og er emosjonelt for ungene også.

Anonymous poster hash: 5cf1b...c33

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegodt råd for å trygge et barn som allerede føler seg usikker på hvordan livet skal bli framover :sarkasme:

Jeg bare lurer...har folk som gir sånne svar barn selv, eller noen som helst erfaring med barn?

TS: Han er 8 år, et lite barn som føler sin tilværelse truet av noe nytt og ukjent. Du og far har en jobb å gjøre på å forsikre han om at han er akkurat like viktig som før. Noe jeg muligens lurer på om du føler, som oppretter en tråd med en sånn tone overfor et barn?

Skulle vel hatt med ironiflagget bak...

Anonymous poster hash: 4ef81...abd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som barnet er ute etter en bekreftelse på at barnet betyr like mye selv om det kommer et søsken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det en gutt så hater jeg ham. Da vil jeg ikke leve mer.

-Sagt av en helsøster på 7 år.

...som elsker lillebroren sin over alt på jord, men hadde forelska seg i ideen om en ferdig lekeklar søster...

De skjønner det ikke helt ennå. Det går seg til og er emosjonelt for ungene også.

Anonymous poster hash: 5cf1b...c33

Verdens yngste helsesøster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegodt råd for å trygge et barn som allerede føler seg usikker på hvordan livet skal bli framover :sarkasme:

Jeg bare lurer...har folk som gir sånne svar barn selv, eller noen som helst erfaring med barn?

TS: Han er 8 år, et lite barn som føler sin tilværelse truet av noe nytt og ukjent. Du og far har en jobb å gjøre på å forsikre han om at han er akkurat like viktig som før. Noe jeg muligens lurer på om du føler, som oppretter en tråd med en sånn tone overfor et barn?

Jeg og barnet har snakket noe rundt baby, og hva h*n føler og tenker om det hele. Barnet forteller da hva h*n tenker, og så snakker vi om det. Helt ærlig så tror jeg ikke far er like flink til å snakke med barnet på den måten, og det er jo litt synd.

Sier til barnet at det er fint at h*n er såpass stor, for da kan h*n være med å hjelpe til om h*n ønsker det, og at h*n har erfaring fra sin mor som også har 1 barn til.

Og som sagt, så har jeg sagt at alle her i huset er like viktige.

ts

Anonymous poster hash: 3e720...cf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og barnet har snakket noe rundt baby, og hva h*n føler og tenker om det hele. Barnet forteller da hva h*n tenker, og så snakker vi om det. Helt ærlig så tror jeg ikke far er like flink til å snakke med barnet på den måten, og det er jo litt synd.

Sier til barnet at det er fint at h*n er såpass stor, for da kan h*n være med å hjelpe til om h*n ønsker det, og at h*n har erfaring fra sin mor som også har 1 barn til.

Og som sagt, så har jeg sagt at alle her i huset er like viktige.

ts

Anonymous poster hash: 3e720...cf6

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...