Gå til innhold

Barnehageansatt kysset mitt barn på munnen


Batteri

Anbefalte innlegg

Gjest Kaffelattn

Kysset han henne i ansiktet eller på munnen? Det er ganske stor forskjell, vil jeg si.

Vet ikke hva jeg ville tenkt om kyssing på munnen. Det tror jeg hadde kommet an på relasjonen til barnet. Som utgangspunkt syns jeg det er positivt med mye kos fra de ansatte i bhg.

Flere steder i ansiktet og i grenseland/såvidt ved/på munnen også - men ikke et direkte kyss bare på munnen.

Uansett så likte jeg det ikke og det kjentes i hele kroppen.

Bortsett fra kyssingen så synes jeg det er fint at de ansatte er nær, bærer, gir klem etc.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det feil? Jeg hadde ikke tenkt noe over det. Anonymous poster hash: 90d44...bfb

Smitte av herpes for eks...

Anonymous poster hash: d3c4b...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvorfor i alle dager skal man kysse på munnen? Jeg hadde aldri kysset noens barn på munnen. Jeg kan gi klem eller klapp på skulderen, men kyssing er jo veldig intimt og privat.

Jeg hadde ikke kysset mine egne barn på munnen engang, men jeg har ikke barn så jeg vet ikke. Jeg syns kyssing på munn er noe mellom to parter som liker hverandre ekstra godt, som i kjærster.

Og hva om en av barnehageansatte har sykdom eller munnsår? Det er jo helt idiotisk å kysse på denne måten. Kyssing er faktisk nesten som to kjønnsorgan som er borti, man kan lett smitte med munnsår og annet ...

Man vet heller ikke om vedkommende har en sykdom som plutselig kan smitte gjennom blod. Hva om barnet har en rift i munnen og den ansatte?

Jeg hadde sagt ifra, på tomannshånd, at det ikke er greit. Også hadde jeg sagt til barnet mitt at man kun kysser mamma og pappa, og ingen andre. Bortsett fra om man får seg kjæreste.

Dette!

Anonymous poster hash: d3c4b...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert synes det hadde vært litt merkelig, og hadde kanskje sagt ifra om jeg så det flere ganger. Jeg har ingen barn selv, men kan fint nusse andres barn på hodet, panne, kinn etc, sålenge jeg kjenner dem. Jeg kysset selv min mor, stefar og søster på munnen til jeg var rundt 12.

Anonymous poster hash: 63c48...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg at dette ikke er greit, da de ansatte skal være litt mer profesjonelle og ikke mamma'er og pappa'er til barnet. Men det komme litt ann på om barnet har et godt og trygt forhold til den ansatte, noe annet ville vært helt klart feil.



Anonymous poster hash: 8c003...ee9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvorfor i alle dager skal man kysse på munnen? Jeg hadde aldri kysset noens barn på munnen. Jeg kan gi klem eller klapp på skulderen, men kyssing er jo veldig intimt og privat.

Jeg hadde ikke kysset mine egne barn på munnen engang, men jeg har ikke barn så jeg vet ikke. Jeg syns kyssing på munn er noe mellom to parter som liker hverandre ekstra godt, som i kjærster.

Og hva om en av barnehageansatte har sykdom eller munnsår? Det er jo helt idiotisk å kysse på denne måten. Kyssing er faktisk nesten som to kjønnsorgan som er borti, man kan lett smitte med munnsår og annet ...

Man vet heller ikke om vedkommende har en sykdom som plutselig kan smitte gjennom blod. Hva om barnet har en rift i munnen og den ansatte?

Jeg hadde sagt ifra, på tomannshånd, at det ikke er greit. Også hadde jeg sagt til barnet mitt at man kun kysser mamma og pappa, og ingen andre. Bortsett fra om man får seg kjæreste.

Ja, helt enig. Jeg synes det generelt er alt for mye kroppskontakt. Det gjelder også denne stadige håndhilsingen på fremmede. De kan ha sår i hendene og bakterier kan bli utvekslet. Kanskje de heller ikke vasker seg godt nok.

For ikke å snakke om blikkontakt. Det at kvinner og menn skal se hverandre i øynene bare for at de snakker sammen. Blikkontakt er noe av det mest intime som finnes. Det er få både akseptable og umoralske seksuelle relasjoner som ikke har starte med blikkontakt. Unngår man denne stadige blikkontakten ville mange (kjønns-)sykdommer, ødelagte forhold og ulykke vært unngått.

Anonymous poster hash: b1007...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sinte mange av dere, kanskje et kyss faktisk vil mye dere opp litt :hjerte:



Anonymous poster hash: 4b60b...d86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om kyssing på munn verken av egne eller andres barn. Er en sånn amerikansk rar greie verken jeg eller mannen helt forstår.

Hadde sagt i fra at kyssing på munnen ikke er ok.

Amerikansk greie? Jeg tviler på at min mor var veldig påvirket av Amerika da jeg var lita. Samme med hennes mor. Bare fordi det ikke er naturlig for dere så betyr det ikke at det er en greie fra Amerika.

Helt forståelig at ikke alle synes noe om at man kysser barn på munnen. Jeg gjorde det da jeg var liten, og synes "tantenuss" er helt naturlig. Men vet om mange som ikke synes noe om det. Hadde nok stusset fælt om barnehageansatte skulle gjort det da. Det er mer en familie og eventuelt nære venner(tanter)-greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig. Jeg synes det generelt er alt for mye kroppskontakt. Det gjelder også denne stadige håndhilsingen på fremmede. De kan ha sår i hendene og bakterier kan bli utvekslet. Kanskje de heller ikke vasker seg godt nok.

For ikke å snakke om blikkontakt. Det at kvinner og menn skal se hverandre i øynene bare for at de snakker sammen. Blikkontakt er noe av det mest intime som finnes. Det er få både akseptable og umoralske seksuelle relasjoner som ikke har starte med blikkontakt. Unngår man denne stadige blikkontakten ville mange (kjønns-)sykdommer, ødelagte forhold og ulykke vært unngått.

Anonymous poster hash: b1007...0e8

Du ... drar du den ikke litt vel langt, nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinte mange av dere, kanskje et kyss faktisk vil mye dere opp litt :hjerte:

Anonymous poster hash: 4b60b...d86

Jo, et kyss fra min kjære, men ingen andre... Ellers så får barn kysse mamma og pappa på munnen om de har en sånn greie i familien.

Hadde jeg jobbet i barnehage og et barn ville kysse meg på munnen, ville jeg snudd det om til en klem og sagt at man bare kysser kjæresten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs på kultur. I USA der deler av vår familie bor er det helt normalt å kysse barn på munnen. Husker min mors kusine kysset oss på munnen da vi møtte henne første gangen. I Norge derimot er nok kulturen en smule annerledes på dette. Her må du ts, finne ut hva som er ok for deg og trekke grensene. :)

Endret av Vind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang skjedd og det var barnet som bussen. Synes de fleste her er hysteriske. Ikke sikkert den ansatte rakk å reagere slik at hun fikk snudd kinnet til.

Om du ikke liker det, så si til barnet at hun kun skal bussen dere på munnen alternativt ingen.

Og så kan du eventuelt nevne det kort til den aktuelle ansatte på tomannshånd. Men å lage noe stort ut av dette synes jeg blir drøyt.

Anonymous poster hash: 86166...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker vi kysset mye på munnen i familien da jeg var liten, så jeg ser ikke bort i fra at jeg gav en barnehageansatt eller to en smask i ny og ne :P

Senere har jeg selv jobbet i barnehage, og det ville aldri falt meg inn å kysse noen andres barn, men de er raskere enn man skulle tro, og det hender seg jo at jeg ikke rekker å snu kinnet til. Da er det jo ikke annet å gjøre enn å le og si takk, iallefall ikke gjøre noe stort ut av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang skjedd og det var barnet som bussen. Synes de fleste her er hysteriske. Ikke sikkert den ansatte rakk å reagere slik at hun fikk snudd kinnet til.

Om du ikke liker det, så si til barnet at hun kun skal bussen dere på munnen alternativt ingen.

Og så kan du eventuelt nevne det kort til den aktuelle ansatte på tomannshånd. Men å lage noe stort ut av dette synes jeg blir drøyt.

Anonymous poster hash: 86166...c75

Ikke bussen, kysset 😘

Anonymous poster hash: 86166...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har problemer med det så ta det opp med personen det gjelder neste gang du ser personen. ikke gå til ledelsen med en gang. kan bare være en enkelt misforståelse og det er så kjedelig å involvere så mange parter når det kanskje bare var nok å snakke sammen .. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så rart. Jeg har aldri vokst opp med at familiemedlemmer gjør det engang. Og jeg ville ikke kysset mine egne barn på munnen heller.

Der er det kun kjekke gutter, langt utenfor familiebånd, som får kysse!



Anonymous poster hash: bbf5a...788
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...