Gå til innhold

Barnehageansatt kysset mitt barn på munnen


Batteri

Anbefalte innlegg

Vedkommende er en god og snill dame som barna elsker. Jeg vet at hun bare mente det som kos.

Jeg kjenner likevel på at jeg ikke synes det er greit. Jeg klarer ikke bli enig med meg selv om hvorvidt jeg bør ta det videre med ledelsen.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt det opp. Jeg hadde nok sagt noe der og da også. Ikke hysterisk kjefting, men som en enkel kommentar om at jeg ikke synes det er greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok blitt brydd, og absolutt ikke vært komfortabel med det. Det er selvfølgelig hyggelig når man ser at barna liker og har det fint med barnehageansatte, men sussing på munnen er over grensa.

Endret av Hattifnatten
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

En mannlig ped.leder gjorde det samme på mitt barn og jeg følte det virkelig ikke greit og er sint på meg selv fordi jeg ikke sa i fra der og da.

Jeg skulle hente barnet og ped.lederen kom med barnet, holdt det inntil seg og kysset på henne i ansiktet flere ganger!

Føltes virkelig veldig feil! Jeg ble satt ut og reagerte ikke der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det feil?

Jeg hadde ikke tenkt noe over det.



Anonymous poster hash: 90d44...bfb
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannlig ped.leder gjorde det samme på mitt barn og jeg følte det virkelig ikke greit og er sint på meg selv fordi jeg ikke sa i fra der og da.

Jeg skulle hente barnet og ped.lederen kom med barnet, holdt det inntil seg og kysset på henne i ansiktet flere ganger!

Føltes virkelig veldig feil! Jeg ble satt ut og reagerte ikke der og da.

Kysset han henne i ansiktet eller på munnen? Det er ganske stor forskjell, vil jeg si.

Vet ikke hva jeg ville tenkt om kyssing på munnen. Det tror jeg hadde kommet an på relasjonen til barnet. Som utgangspunkt syns jeg det er positivt med mye kos fra de ansatte i bhg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt forbannet, men jeg synes generelt at dette ikke er greit å gjøre med sine egne barn ei gang. Min stedatter gjør dette med sin mamma, og har prøvd det på meg også. Jeg avviser dette fordi jeg føler at JEG synes dette ikke passer seg, eventuelt bortsett fra en mor.



Anonymous poster hash: cb96a...090
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Var det barnet som tok initiativ? Hvis det vsr det, så tror jeg ikke at jeg hadde gjort noe med det. Selv om de er bare barn, så syns jeg de skal selv velge hvordan de uttrykker sin hengivenhet(innenfor visse grenser selvsagt).

Hvis det er noe den ansatte tok initiativ til så kan du jo si fra at du syns det er ubehagelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært barnehageassistent i mange år nå, og det ville aldri fallt meg inn å kysse barna på hverken kinn eller munnen. Har aldri sett at noen av kollegene mine heller har gjort det.

Anonymous poster hash: b04b0...297

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ansatte ville ha en "hadetsuss" da vi skulle gå i dag, og lagde trutmunn.

Barnet mitt kysset henne da på munnen. Dette er noe vi gjør her hjemme.

Det var vel kanskje litt på initiativ fra mitt barn, men jeg tenkte at her bør den voksne være såpass ansvarlig at hun snur seg slik at kysset treffer på kinnet, ikke munnen.

Men som sagt, dette har aldri skjedd før og jeg er ellers veldig fornøyd med denne personen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å kysse på munnen synes jeg. Men på kinnet syntes jeg ikke er rart.

Anonymous poster hash: d1950...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Hvis du bare har sett det denne ene gangen, så kan det jo hende det ikke har skjedd flere ganger heller. Hadde derfor sett det an litt før jeg eventuelt hadde tatt det videre eller snakket med den ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kysse andre enn sine egne barn (eller mann) på munnen blir for intimit for min del. Mange av barna i bhg til mini kysser og klemmer på meg (nei, jeg er bare mamma, ikke ansatt der). Spesielt en som kysser og klemmer mye på meg. Han prøver å kysse meg på munnen, men kinnet holder.

Jeg hadde nok ikke likt det om andre hadde kysset minien min på munnen... Men dersom mini hadde tatt hele intiativet kunne jeg nok sett mer mellom fingrene av det enn dersom en av de ansatte gjorde trutmunn og initierte sussen...



Anonymous poster hash: 07734...329
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En barnehageansatt har lover og regler å forholde seg til. Kyssing av barn på munn hører ikke hjemme i en jobb!

Jeg ville tatt det opp med ledelsen.



Anonymous poster hash: d3319...7eb
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i BHG og hadde følt det veldig feil å kysse et barn jeg var betalt for å passe på. Spesielt ikke på munnen. Generelt hadde jeg aldri kysset et barn jeg ikke er i slekt med tror jeg. Syntes dette hørtes merkelig ut. Var personen norsk? Kan dette handle om kulturforskjeller?Dette må det da gå an å ta opp med leder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Akkurat kyss på munnen hadde jeg likt meget dårlig- jeg ville absolutt ta det med ledelsen. Da kan ped.leder generelt si fra til ansatte at dette er å trå over en grense og det er både uprofesjonelt og noe foreldre -og noen barn- kan reagere på.

Endret av Gemini7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan det være kulturforskjeller? Uansett syntes jeg det er alt for intimt og personen burde få beskjed om å ikke gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er barnet?

Det er forskjell på om det er barnet eller den voksne som tar initiativ.

Jeg arbeider i barnehage, jeg kysser ikke andre barn enn egne/barn i nær relasjon.

Jeg har dog opplevd å få kyss, både mitt på munnen og på kinnet av barn. De dom kommer midt på munnen kommer så raskt at jeg ikke får snudd meg vekk.

Anonymous poster hash: 47567...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På munnen syns jeg er drøyt. Jeg har opplevd at barna kysser meg på kinnet når jeg holder de. Når de har prøvd å kysse meg på munnen så har jeg smilt og sagt at jeg heller gjerne vil ha et kyss på kinnet eller en klem. Det har skjedd at de har fått et kyss på toppen av hodet når de er lei seg eller noe lignende. Men det er ikke noe som skjer ofte.

Jeg syns også det er litt feil når jeg ser voksne mennesker (ikke foreldrene til barnet) som står og krever en klem før et barn går hjem. Sånt bør være helt opp til barnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet en god del år i barnehage og har ved flere anledninger blitt kysset på munnen av barna, for eksempel når vi sier hade, og da er gjerne foreldrene til stede. Dette er noe jeg synes er svært ubehagelig og noe jeg ikke gjør med vilje, men rekker ikke alltid å snu meg unna.. Har aldri skjønt meg på foreldre og barn som kysser hverandre på munnen.



Anonymous poster hash: a4082...dae
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...