Gå til innhold

Hvor lang per vei fra hjem - barnehage ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fant en barnehage som er både 500-650 meter pr vei og tilbake. Vi er to. En henter og en leverer. Høres mye ut når man går frem og tilbake til t bane for videre til jobb. Hvordan er deres ?

Anonymous poster hash: 95952...eb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker, on 22 Feb 2015 - 16:40, said:

Vi fant en barnehage som er både 500-650 meter pr vei og tilbake. Vi er to. En henter og en leverer. Høres mye ut når man går frem og tilbake til t bane for videre til jobb. Hvordan er deres ?

Anonymous poster hash: 95952...eb5

Hvis du skal finne noe nærmere så tror jeg du må søke om å få bygge i hagen der. Vi har ca tre mil (!) hver vei til barnehagen. Anonymous poster hash: d2e39...650
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg syns vi er kjempeheldige med veien til barnehagen, bare ca 1 km fra oss. 5-600 meter er jo "ingenting".



Anonymous poster hash: 0033b...52e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall meter aner jeg ikke, men når jeg som voksen går alene dit bruker jeg mindre enn et kvarter på hele veien frem til vår barnehage.



Anonymous poster hash: abb8c...c0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mil til den nærmeste barnehagen. Vi har mulighet til å flexe slik at en kjører seint på jobb (og leverer), og en kjører tidlig hjem (og henter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh. Lurer også litt på hvor mye (lite) man er vant med å gå hvis man opplever 5-600 meter som mye.

Vi har en drøy kilometer til barnehagen nå, det er helt uproblematisk. Bruker 15-20 minutter på å gå den strekningen med to barn. Så ca en halv kilometer fra bhg til t-banen. Det er klart vi gleder oss til barnehagen er tilbake på sin egentlige tomt og vi får 100 meter vei igjen, men det sammenfaller med at det eldste barnet begynner på skolen og skal ca 500 meter i motsatt retning.

Hjemmefra, via barnehage, t-bane og til jobb går jeg til sammen ca 3 km, så til totalt går jeg vel en 5 km daglig tur/retur jobb, når jeg enten henter eller leverer. Det opplever jeg nesten utelukkende som en bonus, gratis hverdagsbevegelse som jeg vanskelig får presset inn ellers i døgnet.



Anonymous poster hash: 2e6e5...770
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som synes 5-600 meter er mye, må være et fleskeberg som hater å være i bevegelse. Er ca 2 km til vår bhg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaKillie

Vi har 4 km til bhg hver vei. Vi velger jo da å kjøre dit, ikke gå. Hadde jeg bare hatt 500m ville jeg ikke tvilt på å gå å ikke sutre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi bodde før hadde vi 1 km til barnehagen, og sønnen min gikk til og fra selv fra han var 18 mnd. gammel. Jeg bar ham på ryggen i bæresele de dagene vi hadde dårlig tid eller det var ekstra kaldt. 5-600 meter må da være å anse som veldig kort vei til barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meter aner jeg ikke, men det tar 4 min å gå. Veldig nære, men så bor vi i sentrum også da, så alt vi trenger er nærme :)

Anonymous poster hash: aac41...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

650 meter her, det anser jeg som kort vei, og barnet går selv begge veier. Men jeg tar buss videre til jobb 50 meter fra bhg, så det er perfekt for oss.

Anonymous poster hash: 65a84...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500meter er jo ingenting. Her så må jeg og mini gå 3km hver vei. Pluss 1km til toget etter jeg har levert for å komme meg på jobb.

Anonymous poster hash: cab5e...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker et kvarter med bil, eller et kvarter med buss og et kvarters gange, en vei. Så det der høres virkelig ut som luksus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! 500 meter?

da jeg gikk i barnehagen var det ca 4 km å mamma gikk med meg i vogn fordi det ikke gikk buss fordi oss å mamma ikke hadde lappen. så måtte hun ta bussen fra barnehagen å til jobb (etter hvert skole) for så å ta bussen til barnehagen, hente meg å trille hjem igjen. jeg beundrer pågangsmotet til mamma :P da var hun 23 år! :)



Anonymous poster hash: 97f2d...66b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1,2 kilometer hver vei, tar meg ca 20 min å gå en vei med en i vogn og en på brett. Syns ikke det er langt, men når jeg jobber så vil det ta for lang tid, dessverre. Det er så koselig å gå til /fra barnehagen. Da har vi fine samtaler da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også ca 400-500 meter avstand til bhg og jeg synes vi er veldig heldige som fikk plass i den bhg med så kort vei. Tar jo ikke mange minuttene å gå den lille turen akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har barnehagen ca 6 km unna (en vei) så 12 km totalt. Vi må kjøre/ta buss ettersom det ikke er gangvei på hele strekningen, hvis ikke hadde jeg syklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...