Gå til innhold

Sier ifra meg omsorgen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har valgt å si fra meg omsorgen for min sønn til barnevernet. Hvor lang tid tar det før han flytter? Hvor lang tid tar det før man får OK fra fylkesnemda? Skal nevnes at dette er ikke en akutt situasjon, ingen omsorgsvikt. Han bare krever mye mer enn jeg har å gi.

Anonymous poster hash: 02f8e...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har valgt å si fra meg omsorgen for min sønn til barnevernet. Hvor lang tid tar det før han flytter? Hvor lang tid tar det før man får OK fra fylkesnemda? Skal nevnes at dette er ikke en akutt situasjon, ingen omsorgsvikt. Han bare krever mye mer enn jeg har å gi.

Anonymous poster hash: 02f8e...e93

Uff :( Så trist. Jeg vet ikke hvor lang tid dette tar, men på meg så virker det som du vil ha barnet vekk fortest mulig, så da håper jeg de finner en kjapp løsning for barnet!

Anonymous poster hash: b954d...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :( Så trist. Jeg vet ikke hvor lang tid dette tar, men på meg så virker det som du vil ha barnet vekk fortest mulig, så da håper jeg de finner en kjapp løsning for barnet!

Anonymous poster hash: b954d...3a2

Ja jeg ønsket selvsagt ikke dette men det vil skade han å bo med en mor som ikke klarer.

Anonymous poster hash: 02f8e...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ønsket selvsagt ikke dette men det vil skade han å bo med en mor som ikke klarer.

Anonymous poster hash: 02f8e...e93

Er det snakk om en midlertidig omplassering da eller?

Jeg tenker at du uansett bør søke hjelp og med tiden kan du få det bedre med deg selv slik at du klarer å ta deg av barnet igjen.

Er jo ganske drastisk å "si fra seg omsorgen".

Er det fordi barnet er ekstra krevende eller er det fordi du har det vanskelig?

Anonymous poster hash: 3ed9d...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går relativt kjapt slik jeg har erfart det. Er ikke mor eller barnet det har gått ut over, men søsken.



Anonymous poster hash: fd39c...c39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ønsket selvsagt ikke dette men det vil skade han å bo med en mor som ikke klarer.

Anonymous poster hash: 02f8e...e93

Har du uttrykket dette til BV? At du vil at dette skal løses kjapt? Gammel er gutten, hva sier han?

Anonymous poster hash: b954d...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet har bodd hos far som har utsatt han for vold og omsorgssvikt og ble akuttplassert hos meg på fulltid. Han er så skadet og preget av dette og det går utover mine to andre barn. Jeg har fått hjelp, veiledning og avlastning men det hjelper ikke. Jeg klarer ikke å hjelpe han desverre. TS

Anonymous poster hash: 02f8e...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du uttrykket dette til BV? At du vil at dette skal løses kjapt? Gammel er gutten, hva sier han?

Anonymous poster hash: b954d...3a2

Barnevernet skal sette igang prosessen nå. Han er 11 år. Han vet ikke at han ikke skal bo her mer enda. Barnevernet har vært inni bildet siden jeg ba om hjelp for 1 år siden.

Anonymous poster hash: 02f8e...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om permanent omsorgsovertakelse. Til han blir 18 år. TS

Anonymous poster hash: 02f8e...e93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet skal sette igang prosessen nå. Han er 11 år. Han vet ikke at han ikke skal bo her mer enda. Barnevernet har vært inni bildet siden jeg ba om hjelp for 1 år siden.

Anonymous poster hash: 02f8e...e93

Når skal dette fortelles til gutten? han må vel få litt tid på seg, veldig dramatisk å bli flyttet først fra far og så fra mor.

Anonymous poster hash: b954d...3a2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal dette fortelles til gutten? han må vel få litt tid på seg, veldig dramatisk å bli flyttet først fra far og så fra mor.

Anonymous poster hash: b954d...3a2

Barnevernet har bedt meg vente til de har klart hva/hvor/hvem. Han er klar over at dette lenge har vært et alternativ selv om han kanskje ikke tror det.

Anonymous poster hash: 02f8e...e93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men fy faen, for en bagasje dere to foreldre gir denne gutten!

Helt enig! Man gir ikke opp barna sine uansett!!

Anonymous poster hash: 21dd7...3a6

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig! Man gir ikke opp barna sine uansett!!

Anonymous poster hash: 21dd7...3a6

Altså, hvordan kan du si det uten å opplevd det selv? Jeg skjønner jo hva du mener, men det kan jo tenkes at TS faktisk har prøvd alt og det går utover de andre barna.

Føler med deg, TS! Håper det ordner seg. :hug:

Anonymous poster hash: 220e8...44a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men fy faen, for en bagasje dere to foreldre gir denne gutten!

Jeg tenkte det samme.....

Det skal godt gjøres å ha et barn boende med voldelig forelder uten at den andre ikke merker det spor av endringer hos barnet tidlig.

:(

Omsorgssvikt fra begge foreldre.

Han "tror det ikke men vet det er en mulighet" sier noe om hvordan forholdene har vært hos mor og, får jeg inntrykk av.

Anonymous poster hash: 2f26b...922

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenkte det samme.....

Det skal godt gjøres å ha et barn boende med voldelig forelder uten at den andre ikke merker det spor av endringer hos barnet tidlig.

:(

Omsorgssvikt fra begge foreldre.

Han "tror det ikke men vet det er en mulighet" sier noe om hvordan forholdene har vært hos mor og, får jeg inntrykk av.Anonymous poster hash: 2f26b...922

Jeg kjenner at jeg sliter litt med å bestemme meg for om jeg blir mest trist eller provosert. Dette er noe av det jeg sliter mest med i jobb også, å se hvordan noen foreldre sørger for å regelrett ødelegge barna sine.

Hvordan skal denne gutten i det hele tatt klare å slå seg til ro og finne en slags trygghet? Komme seg over skadene? Først har han blitt utsatt for vold og omsorgssvikt fra en forelder, og nå blir han sendt vekk av den andre, for å verne "ikke-skada" søsken? Fyttihelvete! Jeg forstår at de andre barna bør vernes, men her virker prisen å være at et barn som allerede har det vanskelig får det verre.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt så er det en fin ting du gjør for barnet ditt. Du gir ham muligheten til en bedre hverdag og du gir ham bedre forutsetninger i livet. Når ting er som de er så er det flott av deg. Du setter barnet foran dine egne interesser.

Jeg vil tro at barneverntjenesten allerede leter etter et fosterhjem og siden det er en frivillig plassering, selv om det blir en 4.12-sak (vil jeg tro, så du ikke kan angre deg og skape mer ustabilitet i livet til barnet), så blir det en forenklet sak dersom både mor og far samtykker, og da kan barnet flytte i midlertidig fosterhjem når hjem et funnet i påvente av fylkesnemndsaken.

Midlertidig fosterhjem er frivillig fra foreldrene sin side og det vedtaket kan fattes lokalt. Etter fylkesnemndsaken vil fosterhjemmet bli omgjort til varig fosterhjem og en omsorgsplan kan lages for barnet.

Som du kanskje skjønner så jobber jeg i barneverntjenesten og det er mange grunner til at foreldre "gir opp" barna sine. Det kan være vanskelig for andre å forstå, men når foreldre "gir opp" så betyr det ofte at de vil gi barna sine mer enn foreldrene kan tilby. De fleste foreldre har vært igjennom mange runder med både hjelpetiltak, råd, veiledning, gråt, frustrasjon og det meste. imellomtiden ser de et barn som bare får det værre og værre i hjemmesituasjonen, på skolen, i nærmiljøet etc.

Det er ikke alle relasjoner som kan repareres. Det står respekt av foreldre som setter barna sine først og som erkjenner at de ikke kan gi barna det de trenger. Det betyr ikke at disse foreldrene ikke elsker barna sine, tvert imot!



Anonymous poster hash: 604ef...a0d
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg sliter litt med å bestemme meg for om jeg blir mest trist eller provosert. Dette er noe av det jeg sliter mest med i jobb også, å se hvordan noen foreldre sørger for å regelrett ødelegge barna sine.

Hvordan skal denne gutten i det hele tatt klare å slå seg til ro og finne en slags trygghet? Komme seg over skadene? Først har han blitt utsatt for vold og omsorgssvikt fra en forelder, og nå blir han sendt vekk av den andre, for å verne "ikke-skada" søsken? Fyttihelvete! Jeg forstår at de andre barna bør vernes, men her virker prisen å være at et barn som allerede har det vanskelig får det verre.

Han kan også bli verre av å bo i samme hus. Enkelte ganger er det beste å la alle få pusterom. Selv om hans pusterom vil komme litt senere, så kan det også bli bedre.

Anonymous poster hash: fd39c...c39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg sliter litt med å bestemme meg for om jeg blir mest trist eller provosert. Dette er noe av det jeg sliter mest med i jobb også, å se hvordan noen foreldre sørger for å regelrett ødelegge barna sine.

Hvordan skal denne gutten i det hele tatt klare å slå seg til ro og finne en slags trygghet? Komme seg over skadene? Først har han blitt utsatt for vold og omsorgssvikt fra en forelder, og nå blir han sendt vekk av den andre, for å verne "ikke-skada" søsken? Fyttihelvete! Jeg forstår at de andre barna bør vernes, men her virker prisen å være at et barn som allerede har det vanskelig får det verre.

Foreldre har plikt til å verne om søsken. Det som kunne skjedd i HI sitt tilfelle er at søsken hadde blitt tatt ut av hjemmet dersom gutten feks. er voldelig og kan skade søsken, kan skade seg selv i påsyn av søsken og lager kaos så søsken sin omsorgssituasjon blir dårlig. Det er neppe ønskelig at 3 barn skal bli skadelidende.

Ja, det er en brutal verden. Men å skjerme søsken er faktisk utrolig viktig.

Anonymous poster hash: 604ef...a0d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...