Gå til innhold

kan vi flytte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nå 2hus.

HusB er kjøpt for 2uker siden. Mens hus A har hatt visning 2ggr på 2uker,men ingen interesse. Vi har bodd her hele tiden,men har flyttet ca hamvparten av tingene til husB,da huset må være nærmest ingenting da fltografen kom,og slik skulle det være når folk kom på visning.vi har kun etterlatt det mest nødvendige,altså sofa,spisestue,tv/tvbord osv.slike nødvendige ting,mens små ting som nattbord og ekstra kleskommode osv flyttet vi til husB. Mange kjøkkenting er flyttet også,da det skal være kun rene overflater på kjøkkenet,og det er lite kjøkken.

Men nå er vi altså lei. Nå har vi flyttet en gang. En gang til da fotografen kom. En gang til da en ville ha privatvisning.to ggr til da det var fellesvisning. Alle gangene måtte vi renske så å si alt,for så å flytte det tilbake.

Kan vi bare flytte ALT til hus B og begynne og leve der?eller må hus A være prikk lik på bilde hvis det skulle være en fellesvisning til?er det noe regler om det? Vi tenker å leie ut husA hvis den 3.visningen ikke slo til. Vet ikke hva banken sier om det,da det er en mellomfinansiering her.men ikke noe vi kan gjøre når huset ikke selges..

Anonymous poster hash: 616ce...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du har misforstått noe. Du kan som eier gjøre akkurat det du vil.



Anonymous poster hash: 84a7c...d22
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når folk kommer på visning,blir det tomt hus,og ikke som på bilde.

Anonymous poster hash: 616ce...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke skal selge inventaret trenger det ikke stå der, uansett om det nå gjorde det på visning eller ikke. 



Anonymous poster hash: 416ee...5b3
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når folk kommer på visning,blir det tomt hus,og ikke som på bilde.

Anonymous poster hash: 616ce...21f

 

Har leilighet til salgs vi også som vi har flyttet ut fra for flere måneder siden. 

Leiligheten står tom, og det kommer den til å fortsette å gjøre. Folk får jo enda mer romfølelse når det ikke er møbler der, og de har jo som du selv sier sett bilder med møbler på. 

Så jeg ser ikke problemet. 

Hvis dere skulle valgt å bytte megler hvis det tar litt tid vet jeg ikke hvordan det bør løses, men ingen kan forvente at dere skal leve umøblert på ubestemt tid! 

Husset vi har kjøpt var overmøblert og virket lite når vi var på visning. Når alle møblene var ute følte vi det som at vi gikk inn i et palass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Megler sa at det skulle virke som om vi fortsatt bodde der. Derfor skal noen ting være igjen,som om vi bodde der. Dette er fordi at vi ikke skal bli presset på pris. Hvis potensiell kjøper visste at vi bodde der,og ikke hastet med å selge,kunne de ikke presse oss på pris. Og om vi hadde et annet hus,så ville det hastet med å selge dette huset. Derfor..

Anonymous poster hash: 616ce...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når folk kommer på visning,blir det tomt hus,og ikke som på bilde.

Anonymous poster hash: 616ce...21f

 

Det har da virkelig ingen ting å si. Mange leiligheter blir også lagt ut i boligavisa og på internett med bilder av alle rom uten møbler! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et eksempel, fra og med bilde 5 til og med bilde 13 ser du innvendige bilder. Alle uten møbler

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=64440275

 

Og her fra bilde 7 til 20.

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=64440275

 

Denne ser du det fra bilde 7 til 28

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=58139276&searchclickthrough=true

 

 

 

Ja det er da virkelig bare å flytte alt. Det er uansett dere som bestemmer for det er dere som eier. Tror kanskje dere har misforstått megler litt hvis dere tror dere ikke kan flytte. Selvsagt kan dere flytte. Boliger blir så absolutt solgt selv om de står helt tomme på visninger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megler sa at det skulle virke som om vi fortsatt bodde der. Derfor skal noen ting være igjen,som om vi bodde der. Dette er fordi at vi ikke skal bli presset på pris. Hvis potensiell kjøper visste at vi bodde der,og ikke hastet med å selge,kunne de ikke presse oss på pris. Og om vi hadde et annet hus,så ville det hastet med å selge dette huset. Derfor..

Anonymous poster hash: 616ce...21f

 

Den logikken ser jeg ikke altså. 

Uansett hva de byr så kan dere avslå budet. Eventuelt komme med et motbud på takst. Da vil de skjønne at dere ikke er desperate og selger på billigsalg. 

Skjønner at dere er usikre på det, men det er bare til å ta det helt med ro. Det er ikke uvanlig å selge tomme boenheter :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når folk kommer på visning,blir det tomt hus,og ikke som på bilde.

Anonymous poster hash: 616ce...21f

Det er ingen fordel å ha visning i tomt hus.

 

Jeg ville flyttet det mest nødvendige til det nye huset, og latt en litt enklere møblering enn ved bildetakingen være igjen i huset som skal selges. Møbler har utrolig mye å si for hvordan potensielle kjøpere klarer å visualisere huset. Er det virkelig plass til dobbeltseng og to nattbord? Får vi inn hjørnesofa og spisestue uten at det blir trangt eller at noe blir i veien for dører? Fungerer de små soverommene som barnerom, med plass til enkeltseng, garderobeskap og skrivepult, samt litt gulvplass?Etc...

 

Blir det for snaut med møbler i det nye huset, så hør med venner og familie om noen har noe å låne bort. En to-seter sofa her, en lenestol der, et salongbord et tredje sted. Det er også veldig billige møbler på Fretex, og det gis bort veldig mye gratis på finn.no.

Anonymous poster hash: fdf47...e3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megler sa at det skulle virke som om vi fortsatt bodde der. Derfor skal noen ting være igjen,som om vi bodde der. Dette er fordi at vi ikke skal bli presset på pris. Hvis potensiell kjøper visste at vi bodde der,og ikke hastet med å selge,kunne de ikke presse oss på pris. Og om vi hadde et annet hus,så ville det hastet med å selge dette huset. Derfor..

Anonymous poster hash: 616ce...21f

Det er også et svært godt argument...

Anonymous poster hash: fdf47...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologisk sett kan det være enklere å selge, og få god pris, på en bolig der møblene er på plass. Det er nettopp derfor enkelte bruker (masse) penger på å style boligen når den skal selges. 

 

En tom bolig viser også at dere allerede har flyttet og kjøpere kan da spekulere i at dere begynner å få dårlig tid på å få solgt, fordi det er dyrt å sitte på to boliger. De tenker at siden dere har flyttet og hvis vi venter 1 måned eller 2 blir dere nødt til å selge til første og beste pris. 

 

Bortsett fra dette gjør dere selvfølgelig det dere ønsker. Ingen kan nekte dere å flytte.



Anonymous poster hash: 2afe3...5b3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok enklere å oppnå en god pris for en smakfullt møblert leilighet. Er ikke møblene noe særlig, kan det ha negativ effekt. Med fine møbler drømmer man seg lettere bort i leiligheten, og det er rett og slett ikke slik at alle boligkjøpere er drevne, rasjonelle kjøpere som klarer å se forbi alt og bare på selve leiligheten.

 

Er leiligheten derimot helt tom, ser man også mye lettere alle skjønnhetsfeil på overflatene. Da jeg kjøpte min første leilighet gikk jeg rundt og studerte overalt, krabbet ned på gulvet og kikket bak møblene, men jammen var det mye jeg ikke så likevel. Altså, jeg var strålende fornøyd med kjøpet, men det var mye småplukk jeg rett og slett ikke fikk med meg på visning på grunn av nettopp møblering og selvsagt det faktum at det er en spesiell og spent situasjon å være i.

 

Jeg synes dere skal flytte, og så kan dere enten la det stå igjen litt, ellers kan dere tømme den helt. Et tredje alternativ er å bruke 20-30 tusen på styling, dersom dere tror det vil hjelpe. For øvrig tror jeg nok det er viktigere med styling hvis man skal selge en leilighet i en av landets største byer. Et hus, kanskje i distriktene, blir noe annet.



Anonymous poster hash: 00e10...cd4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut "leilighet" med "bolig" de fleste stedene i innlegget mitt over. ;)



Anonymous poster hash: 00e10...cd4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den logikken ser jeg ikke altså. 

Uansett hva de byr så kan dere avslå budet. Eventuelt komme med et motbud på takst. Da vil de skjønne at dere ikke er desperate og selger på billigsalg. 

Skjønner at dere er usikre på det, men det er bare til å ta det helt med ro. Det er ikke uvanlig å selge tomme boenheter :)

Da vi kjøpte leilighet var det flere ting som avgjorde hvor høyt bud vi la inn. En av tingene var hvor interessert vi fikk inntrykk av at selger var i et raskt salg, og derfor ville prioritere rask overtakelse over høy pris (innen rimelighetens grenser). Ting vi mente tydet på at det hastet var hvis selger hadde flyttet ut (tom leilighet) eller den hadde vært til salgs lenge.

 

Selvfølgelig kan dere avslå bud og komme med et motbud, men da risikerer dere at en potensiell kjøper sier nei. Og som jeg forstår det haster det faktisk litt med å få solgt, og det er ikke en fordel for dere at mulige kjøpere vet det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...