Gå til innhold

regnskapsfører svarer ikke..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

regnskapsfører har sendt mail til meg ang oppsigelse av oppdraget. jeg har da sendt svar tilbake og spurt om jeg da kan få alle papirene, med tanke på at neste regnskapsfører vil jo ha IB/UB +++ for å starte regnskapet for meg.  men hun har altså ikke svart meg på 2uker. hun pleier å svare innen 2dager. vår kommunikasjon foregår mest på epost,derfor er jeg redd hun ikke er "pliktig" til å svare meg mer på om jeg trenger papirene til neste regnskapsfører,eller er det lagret slik at neste regnskapsfører kan bare gå inn i et sånt fellessystem og hente det? hvordan går jeg videre?



Anonymous poster hash: 24484...fa2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ringe vedkommende?

 

Alternativt ville jeg sendt en høflig purremail, med svarfrist.



Anonymous poster hash: 23f26...01c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Ring nå personen da.

Anonymous poster hash: 0f673...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå så er det momsoppgjør så hun/han har det sikkert litt travelt for tida.

Ta og ring etter helga du.

Anonymous poster hash: fe2df...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring. To uker er ikke en akseptabel svartid i det hele tatt. Det kan hende hun har glemt det, men det må du jo ringe for.

 

Det er utrolig frustrerende når man er avhengig av å jobbe mot personer som svarer tregt eller ikke i det hele tatt, skjer stadig vekk på jobben og det er sykt irriterende, særlig når man har oppgaver som er avhengig av svarene som gis. 



Anonymous poster hash: b44f0...6b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du har krav på å få ut det du ber om og er helt avhengig av det for at neste regnskapsfører skal kunne overta. Er hun gått konkurs eller?

Du må selvsagt ringe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny regnskapsfører er avhengig av papirer/filer fra nåværende regnskapsfører; det er ikke noe "fellessystem" de kan gå inn i. Ingen andre regnskapsførere har tilgang til dine regnskapsdata, kun det firma du har gitt oppdraget.

 

Jeg går ut fra at det er oppsigelsestid i avtalen som går begge veier? Såfremst du ikke har misligholdt betalingen over tid så bør du har noe varsel før oppsigelsen trår i kraft så du får tid å finne ny regnskapsfører.

 

Momsfrist mandag 12.10., har regnskapsføreren din kontroll på det for din del, eller står du i realiteten uten regnskapsfører som rapporterer/betaler inn momsen din?



Anonymous poster hash: 88a88...b2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at oppdraget er sagt opp. Det skal i de fleste tilfeller mye til før er oppdrag blir sagt opp, så da lurer jeg på hva du som regnskapsplikt ikke har gjort av dine oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...