Gå til innhold

Dagpenger- begravelse i utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sykemelding for å dra utenlands i begravelse? Jeg har vel på følelsen av at den vil bli underkjent av NAV, gitt...

Anonymous poster hash: a383e...a98

Sykemelding pga sorg, er ikke uvanlig det.

Anonymous poster hash: 4041e...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykemelding pga sorg, er ikke uvanlig det.

Anonymous poster hash: 4041e...4b2

Sorg er ikke sykemeldingsgrunn. 

Anonymous poster hash: 87df3...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi nordmenn ville nok fått trekk i dagpengene, men du som er utlenning får sikkert ikke trekk. Du får sikkert reise og opphold dekket også. 

Anonymous poster hash: bc48a...105

 

 

Jeg skjems over å være en del av ditt "vi"  når jeg leser det du klarer å spy ut. Jeg blir rett og slett kvalm av slike utsagn!

 

Til  ts: Kondolerer! Jeg håper alt ordner seg til det beste for deg og dine.

Endret av Brunhilde
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sånn her i hvertfall. jfr s*x tråden... DIY.



Anonymous poster hash: c4c49...b5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding pga sorg, er ikke uvanlig det.

Anonymous poster hash: 4041e...4b2

Da hadde jo TS allerede vært til legen. For sorg i slik form at man må sykemeldes kommer ikke plutselig i det man skal reise i begravelse. For det er kun når sorgen gjør en syk at man kan sykemeldes. Sorg i seg selv er ikke sykemeldingsgrunn.

Anonymous poster hash: a383e...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da hadde jo TS allerede vært til legen. For sorg i slik form at man må sykemeldes kommer ikke plutselig i det man skal reise i begravelse. For det er kun når sorgen gjør en syk at man kan sykemeldes. Sorg i seg selv er ikke sykemeldingsgrunn.

Anonymous poster hash: a383e...a98

 

Hva vet vel du om andres sorg? Ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff

Da hadde jo TS allerede vært til legen. For sorg i slik form at man må sykemeldes kommer ikke plutselig i det man skal reise i begravelse. For det er kun når sorgen gjør en syk at man kan sykemeldes. Sorg i seg selv er ikke sykemeldingsgrunn.

Anonymous poster hash: a383e...a98

Du har rett i at sorg ikke er en sykemeldingsgrunn, da må det ha utviklet seg til depresjon eller annet. Z diagnoser gir ikke sykepengerettigheter.

Men.. Å si at TS ville vært hos legen alt er jo feil. Hun går på dagpenger og da medfører summen det samme, eneste grunnen til sykmelding er hvis man er på tiltak og det har jeg ingen opplysninger om. Dermed når TS er hjemme med redusert inntekt og ingen forpliktelser (la oss anta) så er ikke det første man gjør å betale masse penger hos legen med redusert inntekt

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og hold deg i landet.

Aldri reis på ferie!

Ingen ønsker at slike som deg skal representere nordmenn noe annet sted enn evt utenfor en bensinstasjon i utkantnorge.

Den siste kommentaren din kunne du spart deg for.

Anonymous poster hash: f48be...a2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste kommentaren din kunne du spart deg for.

Anonymous poster hash: f48be...a2e

Takk.

Enkelte mener at de kan si og gjøre hva de vil med personer som ikke mener det samme som de eller mot personer som ikke er innvandrings-vennlige. 

Anonymous poster hash: bc48a...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjønner at det har sine fordeler å være svensk i NAV-systemet....

Anonymous poster hash: 0c32f...311

Svensk eller etiopisk spiller ingen rolle: kategorien er "utenlandsk".

Anonymous poster hash: f1eba...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Takk for tilbakemelding. Jeg er da utenlandsk i form av nordisk og har bodd i Norge siden jeg var 5 år. Har jobbet hele mitt voksne liv og betalt skatt siden jeg var 18 år. Føler ikke at jeg må forsvare det at jeg mistet jobben og nå mottar dagpenger en liten periode mens jeg prøver å finne ny jobb.

Snakket med nav selv. Kan reise og bli trekt for de dagene jeg er borte. Sendte meldekort i dag, så jeg reiser i noen dager i neste uke for å delta i begravelsen og ta sorgen sammen med familien min ❤️

Anonymous poster hash: dab5c...b70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...