Gå til innhold

Skal endelig få kjøpt en stor leilighet i Oslo sentrum. Budsjett: 2,5 mill


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg planla og så etter bolig i sentrum for en tid tilbake. Jeg hadde ikke alt helt klart for meg, og fikk en del innspill, men også utrolig mye usakligheter i dette forumet. Den gang hadde jeg bare 2,4 mill i budsjett. Nå har jeg fått et finansieringsbevis på 2,6, men tenker å prøve å ikke bruke hele budsjettet, mtp oppussing osv.

Så, nå som jeg er litt mer forberedt er jeg klar for å få seriøse tips, om noen kjenner til områder, gater eller meglere slik at jeg kan få realisert boligdrømmen.

Kravliste:
- 3 soveplasser. Enten soverom, alkover, hems, boder, osv. Jeg har et mål om å ha barna mine boende hos meg, grunnet sentrumstilknyttingen. Moren deres bor ganske avsides i dag, men det har jeg gjort også, så nå er det på tide å komme seg inn dit jeg vil. Det kan bli 2 dager i uka for eksempel, så om det er en innredet bod/hems/alkove spiller ingen rolle.
- OK kjøkken. Kan gjøre litt selv, men bør være grei standard.
- Sentrum/ring 1 helst. Bør være i nærheten av sentrums-banen, og der det er bra liv osv.

Bortsett fra det har jeg utrolig få krav, og er klar for å kjøpe typisk smarte objekter. Har tittet litt nå, og fått enda mer erfaring, snakket med bank, meglere osv.

Fyr løs om noen har gode tips til meg. Er utrolig avhengig av å gjøre en bra deal her, men jeg kan de fleste triksene, så jeg er veldig forberedt.



Anonymous poster hash: 1a9bf...80f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær så snill å ikke plasser ungene dine i en bod. Er du klar over hva som kan skje hvis det begynner å brenne og de ikke har en rømningsvei eller vindu?

Disse leilighetene har tre soverom:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=64181887&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=64270854&searchclickthrough=true

 



Anonymous poster hash: 7d224...21b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vær så snill å ikke plasser ungene dine i en bod. Er du klar over hva som kan skje hvis det begynner å brenne og de ikke har en rømningsvei eller vindu?

Disse leilighetene har tre soverom:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=64181887&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=64270854&searchclickthrough=true

 

Anonymous poster hash: 7d224...21b

 

Hei!

Jeg er mest innteressert i å bo i sentrum.

Jeg har spart til dette ganske lenge, og nå som finansieringsbeviset og alt er klart, så tenker jeg å realisere det. Har bodd lenge nok i utkanten, og det er jeg lei av

Anonymous poster hash: 1a9bf...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke plasser barna i boder, i hvert fall. Hvis du har to barn så kan de vel dele soverom? Eller du kan sove på stua på sovesofa og gi barna hvert sitt rom, det gjorde jeg en periode hvor vi bare hadde ett soverom (har bare ett barn da, og hadde ikke samboer). Det går helt fint.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke plasser barna i boder, i hvert fall. Hvis du har to barn så kan de vel dele soverom? Eller du kan sove på stua på sovesofa og gi barna hvert sitt rom, det gjorde jeg en periode hvor vi bare hadde ett soverom (har bare ett barn da, og hadde ikke samboer). Det går helt fint.

Ja, hvis vi får tak i en 3-roms, så kan jeg vurdere å sove på sofaen. Men husk at de ikke skal bo der hele tiden, så jeg vil virkelig bo på rom, i det minste når de ikke er der. Drømmen er et rom med balkong ut mot sentrum, men balkong er dyrt dessverre. Man kan kanskje få bygd det på, enkelte steder?

Dessuten sover man jo bare i boden, og boden blir innredet som et vanlig soverom. På dagtid er man jo i stue osv.

Anonymous poster hash: 1a9bf...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke plasser barna i boder, i hvert fall. Hvis du har to barn så kan de vel dele soverom? Eller du kan sove på stua på sovesofa og gi barna hvert sitt rom, det gjorde jeg en periode hvor vi bare hadde ett soverom (har bare ett barn da, og hadde ikke samboer). Det går helt fint.

Enig.

 

Det er mange måter å innrede på som gjør at ingen trenger å sove i noen bod. Da ville jeg heller bodd i en ettroms og sovet på stua alle sammen altså. 

Anonymous poster hash: 4a0ea...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis vi får tak i en 3-roms, så kan jeg vurdere å sove på sofaen. Men husk at de ikke skal bo der hele tiden, så jeg vil virkelig bo på rom, i det minste når de ikke er der. Drømmen er et rom med balkong ut mot sentrum, men balkong er dyrt dessverre. Man kan kanskje få bygd det på, enkelte steder?

Dessuten sover man jo bare i boden, og boden blir innredet som et vanlig soverom. På dagtid er man jo i stue osv.

Anonymous poster hash: 1a9bf...80f

Man sover bare i boden ja.. men det kan brenne om natta og. Dårlig luft er det og..

Hva med en familiekøye på det ene rommet? Så kan du sove der de nettene du ikke har barna.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, hvis vi får tak i en 3-roms, så kan jeg vurdere å sove på sofaen. Men husk at de ikke skal bo der hele tiden, så jeg vil virkelig bo på rom, i det minste når de ikke er der. Drømmen er et rom med balkong ut mot sentrum, men balkong er dyrt dessverre. Man kan kanskje få bygd det på, enkelte steder?

Dessuten sover man jo bare i boden, og boden blir innredet som et vanlig soverom. På dagtid er man jo i stue osv.

Anonymous poster hash: 1a9bf...80f

 

Hvis du får tak i en treroms, kan jo de få det ene rommet og du det andre. I en toroms kan barna få rommet og du sove på stua osv.

Anonymous poster hash: 4a0ea...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis du får tak i en treroms, kan jo de få det ene rommet og du det andre. I en toroms kan barna få rommet og du sove på stua osv.

Anonymous poster hash: 4a0ea...421

 

Er forsåvidt enig med deg, det er ikke det. Men jeg ser for meg at rommene blir av moderat størrelse, selv om jeg skulle ønske de var store. Det er trangt i sentrum. 

Barna har nok ikke lyst til å sove sammen, men jeg får se ann akkurat det.

Anonymous poster hash: 1a9bf...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sover bare i boden ja.. men det kan brenne om natta og. Dårlig luft er det og..

Hva med en familiekøye på det ene rommet? Så kan du sove der de nettene du ikke har barna.

Det tviler jeg på. Man kan innrede bodene ganske koslig, og man får gjerne med seg en til to boder på disse sentrumsleilighetene.

Hvordan fungerer det med familiekøye? Spennende forslag.

Anonymous poster hash: 1a9bf...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

De leilighetene der blir litt for langt unna gryta for meg.

Jeg vil helst ha det nærmere Karl Johan / stortinget.

Anonymous poster hash: 1a9bf...80f

 

 

I disse områdene finnes det nesten bare foretningsbygg. 

Anonymous poster hash: 9226b...ce5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg på. Man kan innrede bodene ganske koslig, og man får gjerne med seg en til to boder på disse sentrumsleilighetene.

Hvordan fungerer det med familiekøye? Spennende forslag.

Anonymous poster hash: 1a9bf...80f

Familiekøye er som en køyeseng bare at den nederste delen er bredere (dvs 120 cm bred som regel tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiekøye er som en køyeseng bare at den nederste delen er bredere (dvs 120 cm bred som regel tror jeg).

Høres smart ut, men en alkove/hems/bod er nok å foretrekke. Takk for innspill uansett :)

Anonymous poster hash: 1a9bf...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

I disse områdene finnes det nesten bare foretningsbygg. 

Anonymous poster hash: 9226b...ce5

 

Selvfølgelig en del forretninger i sentrum. 

Det er attraktivt og prisene stiger der. Det er mye av grunnen til at jeg ønsker å bo der.

Anonymous poster hash: 1a9bf...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvorfor du ikke har fått kjøpt deg noe ennå siden du har så mange fantastiske triks i ermet. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange leiligheter til den prisen i sentrumsområdet, men noen små leiligheter (rundt 30-40 m2), evt. med mezzanin, legges ut til rundt 2,5 mill - går nok for noen 100 000 over. Du kan evt. satse på en slik, og bygge inn mezzaninen på en måte for å lage soverom. Bare sørg for at det blir i henhold til brannforskriftene. Å plassere ungene i boder fordi du vil bo midt i smørøyet, synes jeg er en merkelig prioritering.

 

Hvis du orker å bo såpass usentralt som Grønland/Tøyen, har du større sjanse for å få noe som faktisk er behagelig å leve i med et slikt budsjett.



Anonymous poster hash: 0adf3...c3f
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

Jeg planla og så etter bolig i sentrum for en tid tilbake. Jeg hadde ikke alt helt klart for meg, og fikk en del innspill, men også utrolig mye usakligheter i dette forumet. Den gang hadde jeg bare 2,4 mill i budsjett. Nå har jeg fått et finansieringsbevis på 2,6, men tenker å prøve å ikke bruke hele budsjettet, mtp oppussing osv.

Så, nå som jeg er litt mer forberedt er jeg klar for å få seriøse tips, om noen kjenner til områder, gater eller meglere slik at jeg kan få realisert boligdrømmen.

Kravliste:

- 3 soveplasser. Enten soverom, alkover, hems, boder, osv. Jeg har et mål om å ha barna mine boende hos meg, grunnet sentrumstilknyttingen. Moren deres bor ganske avsides i dag, men det har jeg gjort også, så nå er det på tide å komme seg inn dit jeg vil. Det kan bli 2 dager i uka for eksempel, så om det er en innredet bod/hems/alkove spiller ingen rolle.

- OK kjøkken. Kan gjøre litt selv, men bør være grei standard.

- Sentrum/ring 1 helst. Bør være i nærheten av sentrums-banen, og der det er bra liv osv.

Bortsett fra det har jeg utrolig få krav, og er klar for å kjøpe typisk smarte objekter. Har tittet litt nå, og fått enda mer erfaring, snakket med bank, meglere osv.

Fyr løs om noen har gode tips til meg. Er utrolig avhengig av å gjøre en bra deal her, men jeg kan de fleste triksene, så jeg er veldig forberedt.

Anonymous poster hash: 1a9bf...80f

 

Du har faktisk ikke lov til å plassere barna i en bod. Det skal, i henhold til loven, være vinduer store nok til komme seg ut hvis det skulle begynne å brenne

Anonymous poster hash: 9f996...32e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...