Gå til innhold

200 kr på 10 dager...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du buffer? Om ikke så spar buffer på egen konto før du sparer mer i BSU. Og har du tjent nok til å få rentefradraget? 17000kr er jo ikke allverden, dersom du ikke får rentefradraget og ikke er for gammel for å fylle BSU hadde jeg heller spart på høyrentekonto eller noe lignende.

Anonymous poster hash: 6756b...816

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å svare på spørsmålet: Det går helt fint å leve på 200,- i ti dager. :) Som du selv sier så sulter du absolutt ikke, og å være sosial trenger absolutt ikke koste penger i det hele tatt.

Anonymous poster hash: d022d...49a

Å si at det går 'fint' er en sterk overdrivelse. Det er mulig det går, men det går absolutt ikke 'fint'

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Hurra for deg. Jeg har 150 kroner på 5-6 dager og syns det blir utfordrende nok :) det blir kreativ tenkning, hadde enda skapene vært fulle og fryseren så skulle jeg vært fornøyd 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte i denne tråden at man for kr 200,- har nok til 4 dobble kaffe latte.

Hvorfor ble det slettet?!

Anonymous poster hash: ea40a...242

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du spart 17000 kr? Etter min mening er studietiden ikke den rette tiden for sparing. Du skal leve på svært lite penger, hvorfor gjøre det enda verre? Når du er ferdig med studiene begynner du å tjene mer, DA kan man spare!

Anonymous poster hash: 441ff...e3b

Det er aldri dumt å spare penger. Det er lov å tenke at det kommer en dag i morgen, også som student.

Og med dagens leiepriser forstår jeg TS godt. Det er så klart mulig å ikke bruke penger på 10 dager, du må bare si nei takk til sosiale ting som kino og cafe. Les pensum i mens.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at det går 'fint' er en sterk overdrivelse. Det er mulig det går, men det går absolutt ikke 'fint'

 

Kan du utdype hva du mener? Man kan få en god del mat for 200,- hvis man tar smarte valg, og når alle regninger er betalt så er det vel strengt tatt ingen andre utgifter enn mat å tenke på.

Anonymous poster hash: d022d...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du råd til 4 store doble kaffe latte.Anonymous poster hash: ea40a...242

  

Jeg svarte i denne tråden at man for kr 200,- har nok til 4 dobble kaffe latte.

Hvorfor ble det slettet?!Anonymous poster hash: ea40a...242

Innlegget ditt er ikke slettet det.

Anonymous poster hash: 780d7...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan du utdype hva du mener? Man kan få en god del mat for 200,- hvis man tar smarte valg, og når alle regninger er betalt så er det vel strengt tatt ingen andre utgifter enn mat å tenke på.

Anonymous poster hash: d022d...49a

 

200 kr. på mat i 10 dager er 20 kr dagen.  Spiser man 4 måltider om dagen er det 5 kr. per måltid. Ja hun har litt tørrvarer, men man skal leve ganske så smalhans for å greie dette. Det GÅR kanskje men å si at "det går helt fint" syntes jeg er en overdirvelse da man virkelig må anstrenge seg, tenke og prioritere beinhardt for at dette skal gå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kr. på mat i 10 dager er 20 kr dagen. Spiser man 4 måltider om dagen er det 5 kr. per måltid. Ja hun har litt tørrvarer, men man skal leve ganske så smalhans for å greie dette. Det GÅR kanskje men å si at "det går helt fint" syntes jeg er en overdirvelse da man virkelig må anstrenge seg, tenke og prioritere beinhardt for at dette skal gå.

Jeg har gjort dette selv mange ganger, og det har faktisk gått helt fint. Men så er jeg både vegetarianer og veldig glad i helt enkel havregrøt og supper, for eksempel. Til vanlig lever jeg på 350,- i uka på mat (og andre husholdningsartikler), og da spiser og lager jeg det jeg føler for.

Det går da forsåvidt an å ha det fint selv om man må tenke, anstrenge seg og prioritere i en liten periode?

Anonymous poster hash: d022d...49a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette selv mange ganger, og det har faktisk gått helt fint. Men så er jeg både vegetarianer og veldig glad i helt enkel havregrøt og supper, for eksempel. Til vanlig lever jeg på 350,- i uka på mat (og andre husholdningsartikler), og da spiser og lager jeg det jeg føler for.

Det går da forsåvidt an å ha det fint selv om man må tenke, anstrenge seg og prioritere i en liten periode?

Anonymous poster hash: d022d...49a

hun var da ikke uenig i at det gikk, men at det er veldig veldig stramt og at det krever hard jobb og planlegging. Å si at det å bruke 5 kr per måltid går kjempefint er jo litt spesielt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heisann. Litt usikker på hvor jeg skulle poste denne..

 

Jeg er student, og ser at alle rundt meg har så god råd. Skjønner virkelig ikke hvorfor? Føler alle vennene mine rundt meg(som forøverig også er studenter) har så god råd :/ Jeg må iallefall leve på 200 kr på ti dager (helt til stipendet kommer). Har litt boksmat, makrell i tomat, tacolomper samt en haug med pærer og litt grønnsaker. Ikke verdens mest luksuriøse mat, men sulter gjør jeg nok ikke:-) Er vel mer det sosiale jeg bekymrer meg for.. Tror dere det er mulig?

 

(Kommer garantert til å skaffe jobb senere, men må fremdeles leve på de 200 kronene til stipendet kommer).

Anonymous poster hash: 2bfce...1f2

 

Syns det er kult gjort av deg. Har selv et matbudsjett (og husholdning) på 500 kroner uken og syns det er veldig vanskelig å holde. Skulle gjerne klart meg på mindre. 

Anbefaler deg å sjekke opp i andre tråder som ligger her, er mange gode tips til billig mat der. Du kan jo også lete på kiwi etter utgåtte varer.

Endret av IglePigle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn. Koster vel 13 kr for 1,1 kg med Bjørns? 

 

Prisen har gått opp, koster ca det dobbelte nå. 

Anonymous poster hash: d237e...af3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun var da ikke uenig i at det gikk, men at det er veldig veldig stramt og at det krever hard jobb og planlegging. Å si at det å bruke 5 kr per måltid går kjempefint er jo litt spesielt?

 

"Kjempefint" har jeg da ikke skrevet, hvorfor sier du at jeg har det? Å legge ord i munnen på andre er jo litt spesielt?

 

Jeg sa heller ikke at hun var uenig i at det ikke gikk? Det var hun jo ikke. Hun var uenig i at det kunne gå fint, mens jeg nevnte at for meg har det gått fint. Tror egentlig ikke du leste innlegget mitt? Uansett er det vel egentlig ganske meningsløst å diskutere semantikk på denne måten. Hva som går fint for noen kan sikkert være et helvete for andre, litt basert på hva man er vant til, det er jo ganske logisk. :)

 

Å legge en matplan for ti dager for en enkelt person er egentlig ikke hardcore logistikk heller, som du får det til å høres ut som.

 

Poenget mitt var uansett at jeg tror dette går fint for TS. Hun sier jo også selv at hun ikke er bekymret for å sulte, men at det var det sosiale hun var bekymret for. Så derfor tror jeg det går helt fint for henne å leve på 200 kroner i ti dager når det gjelder mat.

Anonymous poster hash: d022d...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kjempefint" har jeg da ikke skrevet, hvorfor sier du at jeg har det? Å legge ord i munnen på andre er jo litt spesielt?

Jeg sa heller ikke at hun var uenig i at det ikke gikk? Det var hun jo ikke. Hun var uenig i at det kunne gå fint, mens jeg nevnte at for meg har det gått fint. Tror egentlig ikke du leste innlegget mitt? Uansett er det vel egentlig ganske meningsløst å diskutere semantikk på denne måten. Hva som går fint for noen kan sikkert være et helvete for andre, litt basert på hva man er vant til, det er jo ganske logisk. :)

Å legge en matplan for ti dager for en enkelt person er egentlig ikke hardcore logistikk heller, som du får det til å høres ut som.

Poenget mitt var uansett at jeg tror dette går fint for TS. Hun sier jo også selv at hun ikke er bekymret for å sulte, men at det var det sosiale hun var bekymret for. Så derfor tror jeg det går helt fint for henne å leve på 200 kroner i ti dager når det gjelder mat.

Anonymous poster hash: d022d...49a

Du sa ikke at hun var uenig men beskrev hvordan man kunne gjøre det ( som om noen mente deg ikke kunne gjennomføres) Det er jo ikke det å legge EN plan som er vanskelig, men det å legge en så til de grader streng plan. Å leve for 5 kroner per måltid er beinhardt uansett hvem du spør. Jeg tror ikke det går 'helt fint' jeg tror det blir hard og vil oppleves som hardt selv uten å ta med det sosiale.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forslag til de som sier at det ikke går fint:

 

Frokost: Havregryn kr 1,5

Lunsj: En boks firt price makrell boks (110) kr 5 og to husmann knekkebrød kr 1 = kr 6

Middag: To FP egg kr 3, to skiver kneip kr 1, frosne grønnsaker kr 3 = kr 7

Kvelds: En boks tunfisk kr 4

Mellom: En jordbæryoghurt kr 2,5

 

Dette tilsvarer totalt kr 20 per dag. Tilbehør kan varieres med bønner, pasta og ris :)

 



Anonymous poster hash: 26f4f...26f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er forslag til de som sier at det ikke går fint:

 

Frokost: Havregryn kr 1,5

Lunsj: En boks firt price makrell boks (110) kr 5 og to husmann knekkebrød kr 1 = kr 6

Middag: To FP egg kr 3, to skiver kneip kr 1, frosne grønnsaker kr 3 = kr 7

Kvelds: En boks tunfisk kr 4

Mellom: En jordbæryoghurt kr 2,5

 

Dette tilsvarer totalt kr 20 per dag. Tilbehør kan varieres med bønner, pasta og ris  :)

 

Anonymous poster hash: 26f4f...26f

 

I verstefall om nøden er STOR kan en leve på denne menyen en måned til kr 560.

Anonymous poster hash: 26f4f...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_frisk

Prisen har gått opp, koster ca det dobbelte nå. Anonymous poster hash: d237e...af3

Hvor? Kjøpte sist på Rema 1000 for to uker siden for rundt 13.

Kjøper dog alltid lettkokte, hvis det er billigere kanskje?

Endret av frisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor? Kjøpte sist på Rema 1000 for to uker siden for rundt 13.

Kjøper dog alltid lettkokte, hvis det er billigere kanskje?

Det lurer jeg og på?

Lettkokte koster rundt 11-13, stor rundt 16-19 og økologiske (lettkokte 900g) koster ca 25-30. Man handler vel ikke i den dyreste butikken om man lever på stramt budsjett. Er innom meny nå og da og de koster heller ikke så mye som AB innlegg #52 hevder. 

Anonymous poster hash: b225c...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Wanda Maximoff

Hvor? Kjøpte sist på Rema 1000 for to uker siden for rundt 13.

Kjøper dog alltid lettkokte, hvis det er billigere kanskje?

Det koster 26 kroner hos oss på Rema så dette er nok variabelt, Kiwi tar 16 eller 17 kroner. Pleid å betale alt fra 12-14 før. Snakk om helt vanlige havregryn, økologiske koster selvfølgelig mer. Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...