Gå til innhold

200 kr på 10 dager...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Litt usikker på hvor jeg skulle poste denne..

 

Jeg er student, og ser at alle rundt meg har så god råd. Skjønner virkelig ikke hvorfor? Føler alle vennene mine rundt meg(som forøverig også er studenter) har så god råd :/ Jeg må iallefall leve på 200 kr på ti dager (helt til stipendet kommer). Har litt boksmat, makrell i tomat, tacolomper samt en haug med pærer og litt grønnsaker. Ikke verdens mest luksuriøse mat, men sulter gjør jeg nok ikke:-) Er vel mer det sosiale jeg bekymrer meg for.. Tror dere det er mulig?

 

(Kommer garantert til å skaffe jobb senere, men må fremdeles leve på de 200 kronene til stipendet kommer).



Anonymous poster hash: 2bfce...1f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil også legge til at jeg ikke har noen spesielle regninger disse 10 dagene.:-)



Anonymous poster hash: 2bfce...1f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skaff deg en deltidsjobb. De færreste studenter har "god råd" uten en jobb ved siden av.

Anonymous poster hash: be81a...57d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si det som det er når det kommer til det sosiale i disse 10 dagene ?

"Jeg har ikke råd nå før stipendet kommer".

Anonymous poster hash: 780d7...415

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var student (før jeg fikk barn) jobbet jeg mest mulig hele sommeren, også porsjonerte jeg pengene utover året for å ha litt ekstra. Å skulle overleve på stipendet var umulig med boligprisene der jeg bodde. 

Du kan forresten være sosial uten å ha penger :) Inviter til brettspillkveld, gå fjellturer (eller andre turer) med venner osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var student (før jeg fikk barn) jobbet jeg mest mulig hele sommeren, også porsjonerte jeg pengene utover året for å ha litt ekstra. Å skulle overleve på stipendet var umulig med boligprisene der jeg bodde.