Gå til innhold

"Jeg har aldri"...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest youlookslashy

jeg har aldri vært keen på å få kjæreste.

og har fortsatt ingen interesse av det.

men skjer det så skjer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

Jeg har aldri sett Himmelblå

Jeg har aldri vært spesielt fan av shopping (kun hvis det er noe jeg vet jeg skal ha, som jeg har sett meg ut i forkant)

Jeg liker ikke å gå med smykker (kun til fest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Jeg har aldri klart å spise bare en bamsemums :gjeiper:

Jeg har heller aldri sett en episode av verken Hotel Cæsar eller Paradise Hotel.

Jeg har aldri spilt Playstation eller Xbox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nedfall

Jeg har aldri vært i "syden".

Jeg har aldri sett The Matrix, Star Wars eller Braveheart.

Jeg har heller aldri vært i "Syden".

Jeg har aldri vært i syden.

..hvor ligger egentlig denne "syden"?

..forøvrig har jeg aldri vurdert å gå glipp av The Matrix, eller Star Wars filmene. Men jeg har aldri sett Braveheart (virker ikke helt som min type film).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke?

Ser ikke poenget, synes det er gørrkjedelig med strandferier, vil heller ha kultur/museer/historie/kunst/musikk/byliv, eller eventuelt fjell/turgåing. Så kan godt hende jeg reiser til noen varmere land, men helst ikke til en badeferie.

Jeg kan for så vidt forstå at noen har lyst å reise til et varmt sted på vinterstid, men jeg synes det er direkte merkelig når folk reiser til Syden midt i fellesferien - det forstår jeg rett og slett ikke. Den eneste tiden det er noen lunde fint vær i Norge, og da må man reise til varmere strøk så man kan ha det uutholdelig varmt? Men mulig det er bare meg da ;)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hvor ligger egentlig denne "syden"?

..forøvrig har jeg aldri vurdert å gå glipp av The Matrix, eller Star Wars filmene. Men jeg har aldri sett Braveheart (virker ikke helt som min type film).

Det er nok derfor jeg skrev "syden"!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eventyr3

Ser ikke poenget, synes det er gørrkjedelig med strandferier, vil heller ha kultur/museer/historie/kunst/musikk/byliv, eller eventuelt fjell/turgåing. Så kan godt hende jeg reiser til noen varmere land, men helst ikke til en badeferie.

Jeg kan for så vidt forstå at noen har lyst å reise til et varmt sted på vinterstid, men jeg synes det er direkte merkelig når folk reiser til Syden midt i fellesferien - det forstår jeg rett og slett ikke. Den eneste tiden det er noen lunde fint vær i Norge, og da må man reise til varmere strøk så man kan ha det uutholdelig varmt? Men mulig det er bare meg da ;)

Oja, så syden har ikke kultur,museer,historie,kunst,musikk eller byliv?

italia,hellas, tyrkia og mange andre land eier ikke kultur,musikk,historie eller noe?

du er morsom:)

Si meg hvor mye har du egentlig sett på charterfeber på tv ?:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nedfall

Oja, så syden har ikke kultur,museer,historie,kunst,musikk eller byliv?

italia,hellas, tyrkia og mange andre land eier ikke kultur,musikk,historie eller noe?

du er morsom:)

Si meg hvor mye har du egentlig sett på charterfeber på tv ?:gjeiper:

Tyrkia regnes altså til syden? Ja, da har jeg vært i syden. (Eller "syden")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja, så syden har ikke kultur,museer,historie,kunst,musikk eller byliv?

italia,hellas, tyrkia og mange andre land eier ikke kultur,musikk,historie eller noe?

du er morsom:)

Si meg hvor mye har du egentlig sett på charterfeber på tv ?:gjeiper:

Faktisk, har aldri sett på Charterfeber. Kanskje jeg burde ha skrevet dette ned også, men antok at dette var noe ingen så ;)

Selvfølgelig har også Hellas og Italia kultur og byliv, men med "sydenferie" mente jeg type badeferie der folk mer eller mindre blir på hotellet og stranda og går på lokale barene på kveldene.

Burde nok kanskje ha skrevet "sydenferie/badeferie" i stedet for "syden". Mange (de fleste?) jeg kjenner liker slike ferier, og badeferie er nok også noe jeg mest assosierer med det når folk sier at de skal til "syden".

Jeg har faktisk vært i Venezia, men bare for å besøke Biennal der, men det var jo da annerledes enn å ha en badeferie.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har aldri hatt en kjønnsykdom.

Jeg har aldri likt å shoppe.

Jeg har aldri eid en PC.

Jeg har aldri hatt samboer.

Jeg stusser på de to siste setningene dine, Kate. Du skriver da på PC akkurat nå, har du lånt den da?

Hva mener du med at du ikke har hatt samboer? Er du/har du vært gift med ham du bor sammen med uten forutgående samboerskap, eller lever du i særboerskap?

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eventyr3

Faktisk, har aldri sett på Charterfeber. Kanskje jeg burde ha skrevet dette ned også, men antok at dette var noe ingen så ;)

Selvfølgelig har også Hellas og Italia kultur og byliv, men med "sydenferie" mente jeg type badeferie der folk mer eller mindre blir på hotellet og stranda og går på lokale barene på kveldene.

Burde nok kanskje ha skrevet "sydenferie/badeferie" i stedet for "syden". Mange (de fleste?) jeg kjenner liker slike ferier, og badeferie er nok også noe jeg mest assosierer med det når folk sier at de skal til "syden".

Jeg har faktisk vært i Venezia, men bare for å besøke Biennal der, men det var jo da annerledes enn å ha en badeferie.

ååh du er så lol. :tongue:

så klart er det mange som ser på charterfeber!

ellers hadde ikke tv3 spilt inn flere sesonger!

Jeg liker ikke programmet selv, men jeg har sett på det før, sånn for å le litt.

Og folk drar til syden for å gjøre andre ting enn å bade også.

På charterfeber så fulgte de jo en seniorgruppe som skulle på natur og fjelltur i hellas. og da dro de til "syden".

det er morsomt at du gir utrykk for at du tar avstand fra det stereotypiske,likevel er det du som har et stereotypisk syn på syden.

Men ja, det er jo tydelig at det hele var en misforståelse.

Du skrev jo bare "jeg har aldri vært i syden og vil aldri heller".

derfor spurte jeg også "hvorfor ikke?"

Jeg kunne bare anta at du ikke hadde et stereotypisk syn på syden, men jeg tokk visst feil. :rolleyes:

Men skal vi følge ditt syn, da forstår jeg hvorfor du ikke vil til syden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh du er så lol. :tongue:

/.../

det er morsomt at du gir utrykk for at du tar avstand fra det stereotypiske,likevel er det du som har et stereotypisk syn på syden.

Angående Charterfeber, jeg har sett reklame og klarer ikke å se dette, jeg blir flau på andres vegne. Sikkert forferdelig å si, men det er jo da Skråblikk nå.. :P

Øhh.. og jeg tar ikke avstant fra Syden fordi det er så innmari stereotypisk, jeg gjør sterotypiske ting hele tiden. Faktisk, tror det er nesten mer stereotypisk å ta avstand fra Syden i visse sammenheng, det å ta avstand fra stereotypene er også stereotypisk. Men altså - jeg synes badeferier er kjedelige og det er sannsynligvis for varmt.

Ok, og for å ikke avspore helt (jeg må jo ha siste ordet khm), hva annet..

Jeg har aldri bodd alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eventyr3

Angående Charterfeber, jeg har sett reklame og klarer ikke å se dette, jeg blir flau på andres vegne. Sikkert forferdelig å si, men det er jo da Skråblikk nå.. :P

Øhh.. og jeg tar ikke avstant fra Syden fordi det er så innmari stereotypisk, jeg gjør sterotypiske ting hele tiden. Faktisk, tror det er nesten mer stereotypisk å ta avstand fra Syden i visse sammenheng, det å ta avstand fra stereotypene er også stereotypisk. Men altså - jeg synes badeferier er kjedelige og det er sannsynligvis for varmt.

Ok, og for å ikke avspore helt (jeg må jo ha siste ordet khm), hva annet..

Jeg har aldri bodd alene.

vel, det var det inntrykket jeg fikk av :

"Jeg har aldri vært i Syden (og har heller ikke lyst å reise)"

"heller aldri lyst til å reise". enten så hater du hele syden eller så assosierer du syden med noe negativt,gjerne noe stereotypisk, som for eksempel å reise til et land bare for å bade på stranda osv og ikke oppleve kultur og slikt.

men ja du skal få lov til å ha siste ord, men en liten ting til også, bare fordi man ikke har stereotypiske interesser så betyr ikke det at man tar avstand fra det stereotypiske. Det betyr rett og slett bare at du ikke interesserer deg for stereotypiske ting.

jeg sikter til:

"det å ta avstand fra stereotypene er også stereotypisk."

men back on-topic ja:

jeg har aldri vært i marokko.(men jeg vil gjerne.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte iallefall hva Bond mente med det hun skrev -jeg også bruker begrepet "syden" eller "sydenferie" om typiske steder (Gjerne Gran Canaria, Tenerifé, Hellas, Mallorca osv.) og typiske hoteller (svære turisthoteller med badeanlegg, guidede turer av skandinaviske 20-åringer og alt det som charterfeber/bartenderskolen forsøker å vise frem). Tror nok det er ganske vanlig at folk tenker på samme måte, på den tida sydenferiene ble "oppfunnet" så var det ikke akkurat 8timers fottur i fjellet og ønsket om å lære mest mulig om en fremmed kultur som var utgangspunktet.

Men jeg må heller spørre deg eventyr3 (og late som om jeg ikke forstår deg) for: "ååh du er så lol"? -det er en setning som ikke har noen betydning what so ever. "Åhh du er så ler høyt" Jaja! ;)

Endret av Colargol
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...