Gå til innhold

Ramadan Mubarik 2014 - Muslimenes fastemåned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folkens, jeg ønsker dere alle en riktig god ramadan og håper denne måneden bringer lykke og hell med dere, og må deres alle prøvelser i livet bli forenklet i denne hellige måneden.

Ha riktig god ramadan - fastemåned til alle muslimer verden over !

http://no.wikipedia.org/wiki/Ramadan



Anonymous poster hash: c3802...b60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva vil du at vi skal diskutere? Dette er jo et diskusjonsforum.

Har et par venner som feirer ramadan i disse dager, de sover mye på dagtid siden de er slitne og har lite energi.



Anonymous poster hash: d3b30...565
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Vel, det er for å motivere folk til å begynne å faste :laugh:

Det er ikke riktig å kalle det faste, etter min mening. Muslimer avstår fra mat og drikke og eventuelle andre nytelser på dagtid, men når kvelden kommer, er alt tillatt.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Det er ikke riktig å kalle det faste, etter min mening. Muslimer avstår fra mat og drikke og eventuelle andre nytelser på dagtid, men når kvelden kommer, er alt tillatt.

Det er dette som kalles å faste. Hva mener du det vil si å faste? Er det et minimum av timer eller dager som må til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Det er dette som kalles å faste. Hva mener du det vil si å faste? Er det et minimum av timer eller dager som må til?

Min forståelse av faste er å avholde seg fra fast føde, bare innta flytende, men ingen overdrivelse. Man kan ha saftfaste (sitronsaftkuren for eksempel), drikke urteteer, og selvfølgelig vann.

Denne fastekuren må man begynne smått og pent med, bare noen dager, og etter hvert øke på til opptil en måned. En forutsetning er at man er frisk. Under denne kuren bygger man opp sin selvkontroll og motstandskraft.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er dette som kalles å faste. Hva mener du det vil si å faste? Er det et minimum av timer eller dager som må til?

Sludder! Det kalles å snu døgnet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...