Gå til innhold

Date som aldri spanderer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet tenker jeg at den som inviterer spanderer, men det kommer an på hvordan det gjøres. Sier man "kan jeg få invitere deg ut på middag?" og vedkommende velger restaurant, har det i min omgangskrets vært vanlig at den som inviterer betaler. Er det mer "casual" som "skal vi ta en drink etter jobb?" derimot betaler man for seg selv.

Jeg betaler i utgangspunktet alltid for meg selv, tilbyr daten å betale lar jeg han gjøre det, og sier selvfølgelig tusen takk. Jeg spanderer ofte på andre selv, og det hadde ikke ramlet meg inn å forvente at mannen skal betale hver gang man er ute. I ts' sitt tilfelle hvor han bestilte drikke og ikke spurte om ts ville ha noe, synes jeg dette er veldig merkelig. Jeg hadde glatt spurt den jeg var sammen med om de ville ha noe hvis jeg var i samme situasjon, neste runde kunne eventuelt den andre betale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leo Nardo

Det er bra. Nå er jeg muligens litt eldre enn deg, så det har nok også litt å si.

Jeg er nærmere 30 enn 25. Møter stort sett jenter mellom 22 og 28.

Trodde du var en unggutt?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som spanderer er hyggelig det :Nikke:

Har merket meg at utenlandske menn jeg har datet (f.eks.engelskmenn og tyskere) alltid spanderer når vi er ute, så det er godt mulig at den norske likestillingen er skyld i at mange menn her til lands vegrer seg for å spandere.

Er klar over at mange jenter ikke liker å bli spandert på heller, men det finnes også en god del av oss som synes dette er en romantisk og fin gest. Jeg liker også andre gentleman-manerer som at han åpner døren for meg,hjelper meg på med jakken osv...Det er bare sååå romantisk :rodmer:

Men generelt sett er slik oppførsel mye vanligere blandt utenlandske enn norske menn. Det er synd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som står i The Game som fungerer imot gutter. De mest attraktive mennene spanderer så og si alltid. Det har antakeligvis sammenheng med at mennene med best suksess blant kvinner gjerne ofte har penger og derfor kan betale for en middag uten å se på det som noe tap.

Anonymous poster hash: a9d3b...852

You don't say :P Har gått ut med enkelte som har tatt det som står i den boken for seriøst. De er ikke spesielt gøy å gå ut med.

De mest attraktivite mennene har flere muligheter, derfor gjør det heller ingenting om han ikke får akkurat den damen. Jeg tror ikke det er noe sterk korellasjon mellom penger og suksess med damer.. Har hatt flere damer etter meg og jeg er en fattig student. Jeg mener det har mer med holdning og innstilling å gjøre.

Jeg sier ikke at The Game utelukkende er tull. Rundt 10-15% av det er ting som mange kunne dra nytte av, men veldig mye må forkastes. Det er knapt noe verre enn menn som driver med "negging" - dvs. gi negativt ladede komplimenter eller på andre vis trekker en kvinne ned (på sitt nivå, antakeligvis).

Anonymous poster hash: a9d3b...852

Har aldri vært spesielt fan av metodene som ble brukt i the game, men det er noen gode konsepter å ta med seg fra boken.

Har en litt vittig historie. Snakket med en kompis og konen for ikke lenge siden. Hun spurte meg om jeg hadde lest boken, og sa at mannen hadde fått hun interessert med å bruke "triksene". Så jeg spurte han når vi 3 satt sammen hva han gjorde. "Jeg gamet henne hardt for å få henne til å like meg" "Lurte henne trill rundt" :fnise: Sykt tidig. Hun likte at han gjorde en skikkelig innsats for å få henne. De er søte.

Problemet med Game er at de mennene som har sosiale antenner og kan hente det som er nyttig og klarer å filtrere det ut som regel ikke trenger å plukke opp boken i det hele tatt. Mens de som sluker alt rått og ikke klarer å bruke triksene er de som er mest tilboyelige til å lese boken i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: a9d3b...852

Heh, sant.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ble mange svar her til slutt.

Takk til dere som har svart konstruktivt og saklig:)

Innleggene hvor jeg nærmest blir sammenlignet med en prostituert og generelle innlegg hvor folk har klaget over hvor turn-off det er med damer som forventer å bli spandert på velger jeg derimot glatt å overse.- de har ingen relevans for min situasjon og forfatterne av dette oppgulpet kan ikke ha fått med seg hva jeg egentlig skriver.

TS.



Anonymous poster hash: 701f1...8a6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Innleggene hvor jeg nærmest blir sammenlignet med en prostituert og generelle innlegg hvor folk har klaget over hvor turn-off det er med damer som forventer å bli spandert på velger jeg derimot glatt å overse.

Anonymous poster hash: 701f1...8a6

Ja, man overser jo det man ikke vil høre. Ganske vanlig.

Endret av Lincoln
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man overser jo det man ikke vil høre. Ganske vanlig.

Det er vel ikke noe prostituert over at den som inviterer spanderer. Jenter inviterer også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, det var ikke slik. Andre gangen vi var ute sammen står vi ved baren og bestiller, og han sier først hva han vil ha. Bartenderen skjønner at vi er i følge, så han sier "var det alt?" henvendt til daten min mens han samtidig kaster et blikk mot meg. Det ville jo ha vært en perfekt anledning for daten til å snu seg mot meg og spørre hva jeg vil ha, men han gjorde ikke det. Han svarte bare "ja, det var alt" og betalte for sin egen øl.

Og, jeg kom nettopp på at første gangen vi var ute fleipet han faktisk med at vi burde dele regningen i to (selv om jeg hadde drukket en øl og han fem). Vi satt ved samme bordet hele kvelden og servitørene kom bort og tok bestilling også betalte vi til slutt. Da kunne han også tilbudt seg å ta hele regningen, min andel av den var tross alt ikke så stor..

Anonymous poster hash: 701f1...8a6

Som mann synes jeg dette senarioet virket litt rart ja.

I tillegg synes jeg det er spess at han drikker fem og du én øl :P

Kan være et gjerrigknarkgen der.

Når det kommer til middag etc så synes jeg det er normalt at man deler (hvertfall min aldersgruppe: midten av 20-årene og student.)

Når det kommer til spanderer foretrekker jeg en 60-40 fordeling. Både mens jeg datet dama, og i forholdet vi har hatt nå har vi kjørt denne. Vi deler det mest likt, men jeg spanderer en middag i ny og ne, øl på byen av og til etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man overser jo det man ikke vil høre. Ganske vanlig.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt blander inn sex og seksuelle tjenester når det fremkommer tydelig av hovedinnlegget at dette er en fyr jeg kun har møtt to ganger, og begge gangene på offentlige steder.

Anonymous poster hash: 701f1...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...