Gå til innhold

Date som aldri spanderer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om det? Er det ikke litt sært når det er snakk om en voksen mann med fast jobb? Kan det være et tegn på generell gjerrighet/kjiphet?

Jeg har to ganger den siste uken vært ute med en fyr jeg har truffet på nett, begge gangene var det han som inviterte. Jeg drakk bare en øl hver gang, han drakk flere. Selv om jeg er selvstendig og helt fint klarer å betale for min egen drikke (og gjerne gjør det også, har mange ganger takket høflig nei når noen har tilbudt seg å betale for meg) er jeg likevel vant til, eller kanskje bortskjemt med?, at daten gir uttrykk for at han vil spandere, særlig når det er han som har bedt meg med ut, og spesielt når det er snakk om såpass lite.

Fyren er hyggelig og oppmerksom ellers altså, og det virker som han er genuint interessert i personligheten min. :)



Anonymous poster hash: 701f1...8a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt dumt da:/

Jeg synes det er litt romantisk når en mann spanderer. Jeg tar det som et tegn på at han er interessert, når han velvillig betaler for maten:). Dette er vertfall jeg bortskjemt med..

Liker gammeldagse menn jeg^^

Anonymous poster hash: 31c37...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er redd for å tråkke deg på tærne ved å betale for deg?

Hehe, ja. Eller kanskje det er fordi han er utdannet samfunnsøkonom og har noen teorier om fordeling av kostnader og goder som jeg ikke forstår. Har aldri datet en økonom før. :P

Anonymous poster hash: 701f1...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Eller kanskje det er fordi han er utdannet samfunnsøkonom og har noen teorier om fordeling av kostnader og goder som jeg ikke forstår. Har aldri datet en økonom før. :P

Anonymous poster hash: 701f1...8a6

Bare pass på at han ikke kommer med noen gode investeringprosjekter til deg.. (fleip :fnise: ) Du kan jo bare ta opp temaet galante menn og se hva han svarer? Men jeg ser ikke noe galt i at han ikke spanderer. Om dere ender opp sammen så blir det jo spanderinger fra begges side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han ikke fikk anledningen til å betale? Jeg synes det er litt kleint å si "jeg betaler" for en øl. Så om bartenderen spurte deg om betaling for ølen så hadde ikke jeg sagt noe.



Anonymous poster hash: c32de...651
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, se. En dame som stusser på at mannen ikke betaler. Hadde håpet det var omvendt.



Anonymous poster hash: 7b5ad...705
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, se. En dame som stusser på at mannen ikke betaler. Hadde håpet det var omvendt.

Anonymous poster hash: 7b5ad...705

Rettelse: Jeg stusser over at han ikke tilbyr seg å betale. Er denslags i ferd med å gå av moten?

Anonymous poster hash: 701f1...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke fikk anledningen til å betale? Jeg synes det er litt kleint å si "jeg betaler" for en øl. Så om bartenderen spurte deg om betaling for ølen så hadde ikke jeg sagt noe.

Anonymous poster hash: c32de...651

Og nei, det var ikke slik. Andre gangen vi var ute sammen står vi ved baren og bestiller, og han sier først hva han vil ha. Bartenderen skjønner at vi er i følge, så han sier "var det alt?" henvendt til daten min mens han samtidig kaster et blikk mot meg. Det ville jo ha vært en perfekt anledning for daten til å snu seg mot meg og spørre hva jeg vil ha, men han gjorde ikke det. Han svarte bare "ja, det var alt" og betalte for sin egen øl.

Og, jeg kom nettopp på at første gangen vi var ute fleipet han faktisk med at vi burde dele regningen i to (selv om jeg hadde drukket en øl og han fem). Vi satt ved samme bordet hele kvelden og servitørene kom bort og tok bestilling også betalte vi til slutt. Da kunne han også tilbudt seg å ta hele regningen, min andel av den var tross alt ikke så stor..

Anonymous poster hash: 701f1...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skulle han det? Jeg for min del forventer å betale for mitt eget drikke de første gangene jeg er på date med noen, så kan vi heller dele litt mer på det når vi har bestemt oss for å møtes videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: Jeg stusser over at han ikke tilbyr seg å betale. Er denslags i ferd med å gå av moten?

Anonymous poster hash: 701f1...8a6

Jeg håper da virkelig at denslags ikke er på moten lenger. Hvorfor skal man bli spandert på, bare fordi man er en kvinne? ( er selv kvinne )

Anonymous poster hash: d188f...265

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper da virkelig at denslags ikke er på moten lenger. Hvorfor skal man bli spandert på, bare fordi man er en kvinne? ( er selv kvinne )

Anonymous poster hash: d188f...265

For min del er det veldig greit å spandere på kvinner på date. Men de siste årene har jeg merket meg at kvinner virker furtne uansett om man spanderer eller ei. Hvis man spanderer, føler kvinnen seg lett "overkjørt" eller indirekte presset til å gi noe tilbake (sex). Hvis man tilbyr å betale for henne, sier hun nei, fordi det er "høflig" selv om hun har lyst å bli spandert på. Og hvis man argumenterer for at "jo jeg skal spandere", så ender det likevel med at man må "tvinge henne", og fremstår derfor sexistisk i et feministisk likestillingslys. Og dersom man ikke betaler, fremstår man som gniten. Dersom man tilbyr seg å betale, men ikke maser mer med det når kvinnen ikke vil bli spandert på, så fremstår man som utspekulert, siden man jo burde vite at kvinnen sier nei til å bli spandert på selv om hun har lyst, men da slipper man utad "unna med" at man spurte jo om å få spandere.

:(

Endret av straamann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er datingscenario? Er det du som ber ham ut eller omvendt? Hvem foreslår hva/hvor dere skal?

Hvis man "tar et glass vin" er det ikke unaturlig at enhver betaler for seg. Men hvis han ber deg ut, bestemmer sted osv. er det mer naturlig at han tilbyr i det minste.



Anonymous poster hash: a9d3b...852
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det veldig greit å spandere på kvinner på date. Men de siste årene har jeg merket meg at kvinner virker furtne uansett om man spanderer eller ei. Hvis man spanderer, føler kvinnen seg lett "overkjørt" eller indirekte presset til å gi noe tilbake (sex). Hvis man tilbyr å betale for henne, sier hun nei, fordi det er "høflig" selv om hun har lyst å bli spandert på. Og hvis man argumenterer for at "jo jeg skal spandere", så ender det likevel med at man må "tvinge henne", og fremstår derfor sexistisk i et feministisk likestillingslys. Og dersom man ikke betaler, fremstår man som gniten. Dersom man tilbyr seg å betale, men ikke maser mer med det når kvinnen ikke vil bli spandert på, så fremstår man som utspekulert, siden man jo burde vite at kvinnen sier nei til å bli spandert på selv om hun har lyst, men da slipper man utad "unna med" at man spurte jo om å få spandere.

:(

Tror du har datet veldig vanskelige kvinner, eller kanskje noen med mindre gode sosiale antenner.

Hvis en fyr ber meg ut på middag og han velger en restaurant så antar jeg at han betaler. Spesielt et par ganger når en fyr har valgt en dyr restaurant (som jeg ikke hadde valgt selv) så ville det jo bli feil om man forventer at den man inviterer skal betale.

Jeg tilbyr meg alltid, men insisterer aldri. Og jeg har aldri blitt sur eller furten ene veien eller andre. Jeg kjenner heller ingen kvinner som har det.

Det er hyggelig å bli påspandert uansett, og de fleste synes det. Du skal ikke la unntaksscenario ha så mye å si.

Anonymous poster hash: a9d3b...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og nei, det var ikke slik. Andre gangen vi var ute sammen står vi ved baren og bestiller, og han sier først hva han vil ha. Bartenderen skjønner at vi er i følge, så han sier "var det alt?" henvendt til daten min mens han samtidig kaster et blikk mot meg. Det ville jo ha vært en perfekt anledning for daten til å snu seg mot meg og spørre hva jeg vil ha, men han gjorde ikke det. Han svarte bare "ja, det var alt" og betalte for sin egen øl.

Og, jeg kom nettopp på at første gangen vi var ute fleipet han faktisk med at vi burde dele regningen i to (selv om jeg hadde drukket en øl og han fem). Vi satt ved samme bordet hele kvelden og servitørene kom bort og tok bestilling også betalte vi til slutt. Da kunne han også tilbudt seg å ta hele regningen, min andel av den var tross alt ikke så stor..

Anonymous poster hash: 701f1...8a6

Oi, det var ikke en bra oppførsel. Tross alt. Han kunne ha vært høflig og spurt i det minste i denne situasjonen. Og det at han fleipet om å dele regningen i to, dvs at du måtte betale for hans øl, den var drøy. Og.. fem øl..?

Jeg hadde nok takket for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det veldig greit å spandere på kvinner på date. Men de siste årene har jeg merket meg at kvinner virker furtne uansett om man spanderer eller ei. Hvis man spanderer, føler kvinnen seg lett "overkjørt" eller indirekte presset til å gi noe tilbake (sex). Hvis man tilbyr å betale for henne, sier hun nei, fordi det er "høflig" selv om hun har lyst å bli spandert på. Og hvis man argumenterer for at "jo jeg skal spandere", så ender det likevel med at man må "tvinge henne", og fremstår derfor sexistisk i et feministisk likestillingslys. Og dersom man ikke betaler, fremstår man som gniten. Dersom man tilbyr seg å betale, men ikke maser mer med det når kvinnen ikke vil bli spandert på, så fremstår man som utspekulert, siden man jo burde vite at kvinnen sier nei til å bli spandert på selv om hun har lyst, men da slipper man utad "unna med" at man spurte jo om å få spandere.

:(

:fnise: Det har jeg opplevd selv, i en mildere variant. Det ble ikke flere treff der fordi han var veldig fokusert på penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har datet veldig vanskelige kvinner, eller kanskje noen med mindre gode sosiale antenner.

Hvis en fyr ber meg ut på middag og han velger en restaurant så antar jeg at han betaler. Spesielt et par ganger når en fyr har valgt en dyr restaurant (som jeg ikke hadde valgt selv) så ville det jo bli feil om man forventer at den man inviterer skal betale.

Jeg tilbyr meg alltid, men insisterer aldri. Og jeg har aldri blitt sur eller furten ene veien eller andre. Jeg kjenner heller ingen kvinner som har det.

Det er hyggelig å bli påspandert uansett, og de fleste synes det. Du skal ikke la unntaksscenario ha så mye å si.

Anonymous poster hash: a9d3b...852

Kommer an på alder og sosialt lag også tenker eg. Jeg er student. Det er kanskje lettere for kvinner i 30-årene å bli påspandert av en mann som har så mye penger at man ikke trenger å være bekymret for at han ser på det som en "investering"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...