Gå til innhold

Dårlige erfaringer med "nettdating" ?


styrkeløft

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om dette er riktig sted å poste, men siden det åpenbart er en overvekt av kvinner på dette forumet tar jeg sjansen, da jeg i dette tilfellet ikke forstår meg på en av dere.. :laugh:

Jeg er en ung mann på 22. Bare lurte på om det er flere enn meg som har hatt dårlige opplevelser med "nettdating" , eller bare det å møte folk fra nettet?

I løpet av de siste årene har jeg møtt en del stk, og har hatt veldig greie erfaringer med dette. I februar skjedde imidlertid det som har vist seg å bli vendepunktet. Møtte en jente jeg hadde snakket med en liten periode. I grunnen viste hun aldri noe overveldende interesse, men det ble et par meldinger frem og tilbake for dagen samt en del "flørting".

Egentlig foretrekker jeg å snakke litt på tlf før et eventuelt møte, da man får et mye bedre inntrykk over tlf enn bare over sms, men det var hun ikke interessert i, og begrunnet dette med at det ville bli kleint osv. Fikk fort inntrykk av at dette var en veldig sjenert jente.

Vi bestemte oss omsider for å møtes, etter kanskje å ha snakket i en måneds tid. Møtet i seg selv syns jeg gikk bra, omstendighetene tatt i betraktning. Praten gikk lett og fra min side var det kjemi, men selvfølgelig litt "kleint" å møte noen i den settingen.

I ettertid ble tonen derimot en annen.. Hun sa at hun syntes møtet ble veldig "kunstig" , og at det var vanskelig å få kontakt. men hun var villig til å møtes igjen, men ikke visste om det ville utgjøre noe forskjell.

men noen dager senere kom vendepunktet; jeg nevnte så vidt noe om exen min og da klikket det fullstendig. Hun kom med uttalelser som at "hvis jeg ikke var over exen, trengte jeg ikke å snakke med henne" og lurte på hvorfor jeg var medlem på den siden vi ble kjent på, osv. før det endte med at hun blokkerte meg uten videre. Da jeg prøvde å sende henne en sms og spørre hvorfor, fikk jeg nedlatende svar tilbake om hvordan jeg ikke var den typen hun så etter, at jeg trengte bekreftelser som hun ikke kunne gi(hva hun lå i det, aner jeg ikke) og at jeg ikke taklet å bli avvist.

Hva som egentlig gikk galt kommer jeg vel aldri til å finne ut what.gif kanskje jeg så veldig annerledes ut på bilder enn i virkeligheten, og hun ble skuffet? :laugh: nei, men uansett; det har definitivt gjort noe med selvtilliten... og ikke minst, skeptisk til å møte flere på denne måten.. Flere som har lignende erfaringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke overtenkt scenario med EN spesifikk jente. Dere klikket ikke, og når hun sier at det var "kunstig" så er det bare et uttrykk for at det ikke var skikkelig kjemi mellom dere.

Hvis du har hatt gode erfaringer generelt så er det vel ikke noe "vendepunkt" at du ikke klikker med EN jente? Og hvis du har hatt gode erfaringer så hadde du hatt et forhold? Du treffer vel nye fordi du ikke finner den rette?



Anonymous poster hash: 46f14...03a
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurer jeg på hvorfor du er på nettdating i det hele tatt. Noen velger det ettersom deres hverdagsliv er såpass hektisk at de ikke har tid til mye sosialt. Når du sier at du har truffet jenter gjennom nett "de siste årene" så betyr det at du startet som tenåring? Blander du nettdating med uteliv, venner av venner og å treffe jenter gjennom studier/jobb eller sjekker du utelukkende gjennom nettet?



Anonymous poster hash: 46f14...03a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettdatingsidene er fulle av folk med issues. Ikke ta det personlig. Jeg har ikke drevet med nettdating selv (annet enn å lage en profil av hvert kjønn og se hva det hele går ut på), men har datet jenter som har nettdatet en del, og de virker litt "ødelagte".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har for så vidt rett i det. Jeg har egentlig ikke sett etter et forhold heller, men har ikke utelukket noe. Det er sånn jeg liker det best. Liker jo å bli ordentlig kjent med en person først, og se hva det fører til. Når jeg sier at jeg har hatt gode erfaringer, så er det på den måten at selv om det ikke har blitt noe mer, så har vi i hvert fall vært venner, eller avsluttet det på en sivilisert måte. I motsetning til dette tilfellet.

Ja, jeg begynte vel litt for noen år siden, da en kompis av meg holdt mye på med dette. På dette tidspunktet hadde jeg flyttet til andre siden av landet, og fant fort ut at det var en fin måte å komme i kontakt med folk på, og få nye bekjentskaper i byen.

Også lurer jeg på hvorfor du er på nettdating i det hele tatt. Noen velger det ettersom deres hverdagsliv er såpass hektisk at de ikke har tid til mye sosialt. Når du sier at du har truffet jenter gjennom nett "de siste årene" så betyr det at du startet som tenåring? Blander du nettdating med uteliv, venner av venner og å treffe jenter gjennom studier/jobb eller sjekker du utelukkende gjennom nettet?



Anonymous poster hash: 46f14...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa du om eksen ?

Jeg nevnte vel noe om at eksen min ville ha meg tilbake. Ikke ordrett sånn, men noe i den retningen. Dette var ikke for å gjøre henne sjalu eller noen ting, men når jeg reflekterer over det i ettertid ser jeg at det kanskje ikke var det smarteste å si. Hun nevnte jo også at jeg snakket mye om eksen, noe som selvfølgelig har vært fullstendig ubevisst, da jeg ikke hadde noe interesse for eksen, som jeg for øvrig også fortalte henne på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte kjæresten på Sukker. Et lite tips er å møte hverandre så fort som mulig dersom dere merker litt "nettkjemi". Hvis dere prater for mye på forhånd kan dere lage et urealistisk bilde av hvordan den andre personen er.

Møtte også en som var relativt ustabil på sukker. Uff. Har vel møtt 3-4 stykker derifra totalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare positive erfaringer med det! Luker fort ut de som ikke er aktuelle, og møter mange som virker hyggelige og normale. Er gift med en mann jeg møtte på nettet for sju år siden. Før det hadde jeg en kjæreste i tre år som jeg møtte på nettet.

Anonymous poster hash: 14e36...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte vel noe om at eksen min ville ha meg tilbake. Ikke ordrett sånn, men noe i den retningen. Dette var ikke for å gjøre henne sjalu eller noen ting, men når jeg reflekterer over det i ettertid ser jeg at det kanskje ikke var det smarteste å si. Hun nevnte jo også at jeg snakket mye om eksen, noe som selvfølgelig har vært fullstendig ubevisst, da jeg ikke hadde noe interesse for eksen, som jeg for øvrig også fortalte henne på det tidspunktet.

Det er en regel er å ikke snakke om eksen i det hele tatt, det er vel det eneste konsekvente rådet som er gitt ang. dates uansett hvem du skulle sporre. Det trenger ikke bli en dealbreaker, det er bare ikke lurt. På samme måte som at man ikke snakker om politikk, religion eller slikt ved date nr.1.

I dette tilfelle var det vel en mangel på kjemi totalt, så pratet om eksen komme oppå det hele.

Internett burde ikke bli dine eneste kilde til dating. En ting er at utvalget er et annet, en annen ting er at du ikke får treningen du trenger sosialt/romantisk eller "pushet" til å utvide din sosiale sirkler, sjekke opp jenter på byen osv. Hvis du ikke treffer nok jenter generelt må du endre det, hvis du ikke er selvsikker nok til å spandere en drink på byen, må du endre det. Får du ikke til dating i det "virkelige liv" vil du ikke få det til på nettet heller.

Anonymous poster hash: 46f14...03a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en regel er å ikke snakke om eksen i det hele tatt, det er vel det eneste konsekvente rådet som er gitt ang. dates uansett hvem du skulle sporre. Det trenger ikke bli en dealbreaker, det er bare ikke lurt. På samme måte som at man ikke snakker om politikk, religion eller slikt ved date nr.1.

I dette tilfelle var det vel en mangel på kjemi totalt, så pratet om eksen komme oppå det hele.

Internett burde ikke bli dine eneste kilde til dating. En ting er at utvalget er et annet, en annen ting er at du ikke får treningen du trenger sosialt/romantisk eller "pushet" til å utvide din sosiale sirkler, sjekke opp jenter på byen osv. Hvis du ikke treffer nok jenter generelt må du endre det, hvis du ikke er selvsikker nok til å spandere en drink på byen, må du endre det. Får du ikke til dating i det "virkelige liv" vil du ikke få det til på nettet heller.

Anonymous poster hash: 46f14...03a

Du har nok rett i mye av det du sier. Er bare rart hvordan vi kan ha så ulike opplevelser av det hele, da det for meg virket som kjemien var der. Det var også i ettertid at jeg nevnte dette om eksen min, men noe sjakktrekk var det nok likevel ikke.

Skal sies at jeg faktisk har hatt vellykkede møter også. Har vært sammen med 2 stk jeg ble kjent med på nettet. Ellers pleier jeg jo for det meste å bli kjent med folk på helt andre måter, på fester og gjennom venner. Men skal ta til meg det du sier her. Har nok fremdeles en del å trene meg på :-) Ikke minst, å få opp selvtilliten noen hakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en fra sukker som ga meg en dårlig unnskyldning etter 5 minutter om at han måtte gå.
SYKT SMELL PÅ SELVTILLITTEN!

derimot neste kar jeg møtte (selv om jeg lovte meg selv aldri mer nettdating) sa at han mente jeg var for pen til å være interessert i han, og trodde han ikke hadde sjans..

Alt i alt har jeg hatt flere gode enn dårlige erfaringer med nettdating, men det trengs jo bare en dårlig opplevelse til å miste troen på å finne en normal person. Og hun jenta du møtte var litt crazy :P

Derimot om jeg møtte en som snakket mye om eksen på første date ville jeg blitt skeptisk til om han var over henne, og om jeg isåfall da er en rebound.

Endret av Froz1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møtte en fra sukker som ga meg en dårlig unnskyldning etter 5 minutter om at han måtte gå.

SYKT SMELL PÅ SELVTILLITTEN!

derimot neste kar jeg møtte (selv om jeg lovte meg selv aldri mer nettdating) sa at han mente jeg var for pen til å være interessert i han, og trodde han ikke hadde sjans..

Alt i alt har jeg hatt flere gode enn dårlige erfaringer med nettdating, men det trengs jo bare en dårlig opplevelse til å miste troen på å finne en normal person. Og hun jenta du møtte var litt crazy :P

Derimot om jeg møtte en som snakket mye om eksen på første date ville jeg blitt skeptisk til om han var over henne, og om jeg isåfall da er en rebound.

Huff! Å gå etter bare 5 min. er jo bare skikkelig dårlig. Sier mer om han, enn om deg! Men skjønner det var en kjip opplevelse..

Ja, det er mulig hun tenkte sånn. Det jeg ikke helt fatter er hvorfor hun hengte seg så mye opp i det, hvis hun ikke hadde noe interesse i det hele tatt? Da er jo ikke det noe grunn til å bryte all kontakt utelukkende fordi jeg nevnte eksen min i en samtale? :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var grei nok til å ofre 2 timer av tiden sin da i hvert fall. Men da jeg tilbudte meg å følge henne tilbake til skolen (hun gikk på fhs) , virket hun ikke helt komfortabel med det.. Tanken var bare at jenter ikke burde gå alene sent på kveldstid midt i en by, samt at jeg kunne få litt mer tid med henne. Fulgte henne halve veien til skolen da, siden hun var redd for at hvis de andre så henne med en gutt, så ville det bli en "snakkis" på skolen..?

Kan til en viss grad forstå det, men likevel noe som skurrer litt. Men må vel bare forsone meg med at jeg aldri kommer til å finne ut hva som gikk så galt. Det ironiske er jo at det faktisk var hun som var redd for at jeg ikke kom til å like henne når vi møttes :laugh: får bare prøve å ikke ta så personlig, selv om det er lettere sagt enn gjort! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte mannen min på nettdatingside og når jeg leste innlegget ditt så minnet det faktisk om da vi begynte å snakke sammen. Han ville ringe meg etter at vi hadde chattet veldig kort tid (samme dag vi begynte å chatte). Jeg var skeptisk og redd det skulle bli stille og "kleint" (liker ikke det ordet), men det ble det ikke. Utrolig god kjemi fra første ord og jeg angrer ikke på at jeg lot han ringe meg.

Vi møttes allerede etter 3dager og han falt pladask for meg (nå høres jeg skikkelig selvgod ut, ikke meningen), men jeg hadde blitt brent mange ganger før og var derfor litt tilbakeholden. Jeg fortalte han etter å ha møttes noen ganger at jeg ikke var helt sikker på mine følelser og han sa han ikke ville miste meg så han ville iallefall at vi skulle være venner. Det betød mye for meg for forrige fyren jeg møtte på nettdating ble sint da jeg sa jeg ikke følte det samme som han og nektet å være venn med meg om jeg ikke lova at det ville bli noe mer (slik jeg tenker kan vennskap være starten på noe mer, da er det ikke så mye press).

Vi snakket 3-4timer i telefonen hver eneste dag, møttes så ofte vi kunne og hadde det kjempe fint sammen. Jeg klarte å slappe av sammen med han og følte virkelig at han respekterte meg. Etter 1mnd sa det *pang* og følelser jeg ikke trodde jeg kunne ha kom strømmende på. Vi ble sammen og derfra gikk ting veldig fort, vi kjøpte hus og flyttet sammen etter 3mnd, forlovet etter et år og et år etter det giftet vi oss.

Vi har vært sammen i 3år og gift i 1år nå og har det kjempe fint sammen. Mange tenkte sitt om at det ikke kom til å vare, men hva kan jeg si? Føles det rett så føles det rett.

Jeg hadde et barn fra tidligere forhold som var baby da vi møttes og er nå i gang med stebarnsadopsjon (biologisk far er ikke og har aldri vært inni bildet).

Det er mye rare folk på nettdatingsider, men innimellom kan man være heldig og finne drømmepartneren for det finnes ordentlige folk der og :)

Jeg anbefaler også å møtes kjapt om du føler kjemi når dere prater på nett, da slipper man å bruke masse tid på noe som kanskje ikke er ekte :) lykke til videre

Anonymous poster hash: 32c4e...384

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er mulig hun tenkte sånn. Det jeg ikke helt fatter er hvorfor hun hengte seg så mye opp i det, hvis hun ikke hadde noe interesse i det hele tatt? Da er jo ikke det noe grunn til å bryte all kontakt utelukkende fordi jeg nevnte eksen min i en samtale? :vetikke:

Hun sa i utgangspunktet - etter 1. date - at hun ikke hadde helt kjemien, så du kunne kuttet det av der.

Det er godt mulig at det ble mer åpenbart for henne etter date 2 at det ikke stemte, og at hun blåste dette med exen litt opp som en unnskyldning. Var jeg deg ville jeg ikke tatt initiativ til en 2. date når hun tydelig ikke merket noen tiltrekning i starten.

Jeg tror du henger deg for mye opp i dette. Det virker som en ganske standard situasjon - en av dere er ikke interesert. Det skal tross alt mye til for at det klaffer mellom to mennesker. Og menn som faktisk har draget på alle damene de vil ha blir avvist ofte - de bare takler det bedre. Avvsining er endel av livet og hvis du vil ha en attraktiv dame er det bare å bli vant til å ta sjanser.

Det virker litt som om du ikke helt takler den avvisende biten. Du vil snakke lenge med henne for et mote, ha en telefonsamtale for å sjekke at det stemmer - deretter presse henne til en annen date selv om hun ikke er helt keen og deretter stille spm. ved det hele to mnd. etterpå da det ikke fungerte. Som regel må du ta en sjanse, hoppe i det og kutte tvert av dersom jenta ikke er interessert for deretter å glemme det. Hvis ikke vil du overtenke det hele, bli demotivert - og i verste fall noe bitter over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa i utgangspunktet - etter 1. date - at hun ikke hadde helt kjemien, så du kunne kuttet det av der.

Det er godt mulig at det ble mer åpenbart for henne etter date 2 at det ikke stemte, og at hun blåste dette med exen litt opp som en unnskyldning. Var jeg deg ville jeg ikke tatt initiativ til en 2. date når hun tydelig ikke merket noen tiltrekning i starten.

Jeg tror du henger deg for mye opp i dette. Det virker som en ganske standard situasjon - en av dere er ikke interesert. Det skal tross alt mye til for at det klaffer mellom to mennesker. Og menn som faktisk har draget på alle damene de vil ha blir avvist ofte - de bare takler det bedre. Avvsining er endel av livet og hvis du vil ha en attraktiv dame er det bare å bli vant til å ta sjanser.

Det virker litt som om du ikke helt takler den avvisende biten. Du vil snakke lenge med henne for et mote, ha en telefonsamtale for å sjekke at det stemmer - deretter presse henne til en annen date selv om hun ikke er helt keen og deretter stille spm. ved det hele to mnd. etterpå da det ikke fungerte. Som regel må du ta en sjanse, hoppe i det og kutte tvert av dersom jenta ikke er interessert for deretter å glemme det. Hvis ikke vil du overtenke det hele, bli demotivert - og i verste fall noe bitter over tid.

Takk for godt svar.

Vet ikke om jeg formulerte meg litt utydelig, men det har i hvert fall bare vært 1 "date". Hun var åpen for en ny "date", men grunnet min uheldige uttalelse om eksen min (som resulterte i en overreaksjon uten sidestykke) , ble det derfor ikke noe av.

Vil også understreke at vedkommende aldri ble presset til noen ting. Den telefonsamtalen var bare noe jeg tenkte kunne være ok for begge parter før første date, da jeg opplever at man får bedre inntrykk av noen over telefon enn bare ved å skrive over SMS.

Du har imidlertid rett i at jeg kunne håndtert avvisning på en bedre måte. Dette kommer nok kanskje som følger av dårlig selvtillit over lang tid. Det er greit å ikke ha interesse, og jeg har vært der selv - hvor jeg har vært den som ikke har vært interessert, men det er vel ikke noe grunn til å bli ufin av den grunn? Vi hadde en helt ok dialog i dagene etter (så hun kunne jo bare avsluttet det da, på en sivilisert måte?)- riktig nok før jeg nevnte dette med eksen.

Men ja, er nok på tide å slutte å overtenke - trengte bare å få litt andre synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Å snakke om eksen er et sikkert tegn på at jeg ikke orker å tilbringe mer tid med fyren.

Iallefall om det ikke kommer naturlih opp, med barn , forhold osv..

Når det er sagt har jeg bare positive møter med nettgutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min nå (som jeg møtte over nettdating) og jeg sendte mange "snapper" til hverandre før vi møttes fysisk. Det likte jeg. Fordi hvert bilde jeg mottok var da som regel av han og jeg ble mer trygg på hvordan han så ut til alle døgnets tider med en flørtende setning eller hyggelig spørsmål til :)

Nå høres jeg overflatisk ut som vil se bilder, men bilder på nettsider kan variere fra virkeligheten. Og etter titalls snapchat frem og tilbake ble jeg mer og mer trygg på utseende hans samt personligheten, fordi man så personen mens man fikk melding :)

*tips*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...