Gå til innhold

Gutter vs. menn, jenter vs. kvinner! Hva avgjør det, og hva er det dere tiltrekkes mot?


niccoline

Anbefalte innlegg

Jeg er litt nysgjerrig på dette:

HVA er avgjørende forskjell på gutt og mann, og hva med jente og kvinne?

Også: Merker dere forskjell i tiltrekning på en "gutt" i forhold til en "mann"?

Og dere menn, forskjell i tiltrekning mot "jenter" vs "kvinner"?

Det er vel slett ikke bare alder og oppførsel som avgjør?

Er det en annen fysisk tiltrekning? Er det en mental tiltrekning?

Som sagt litt nysgjerrig på hva andre tenker om dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som skiller en mann fra en gutt er hår på armene. Neida, hahaha. Men seriøst: det er veldig mandig med hår på armene. Ellers er det jo mørk stemme (noen menn har jo relativt lys stemme og, men generelt), store hender, skjeggstubber og selvtillitt. Ikke å være høy på seg selv, men trygg på seg selv. Trygg på seg selv slik at han kan ta kontroll og ikke være usikker. Så bør han jo komme med litt glupe ting for å skille seg fra guttestempelet, ordforrådet er viktig.

Og det som skiller jente fra kvinne er jo så mangt... Skulle til å skrive former, men det finnes jo flere kvinner som ser ut som en trettenåring i kroppen. Her spiller også ordforrådet en stor faktor. En kvinne må kunne snakke for seg, være trygg på seg selv og hvem hun er og vite hva hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn høvler gjerne over både jenter og kvinner.

Men for serøst forhold -ekteskap er det heeeelt andre regler. Da må hun oftest ha rukket å bli en kvinne og mye annet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på gutt og mann for meg er: Menn er trygge på seg selv, de søker ikke etter bekreftelse fra andre jenter, de er ikke nødt til å være festens midtpunkt og få oppmerksomhet hele tiden. De har selvinnsikt, rømmer ikke fra problemene sine, er stabile og står for egne meninger (ikke minst HAR egne meninger). DET er tiltrekkende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann for meg er at man har blitt voksen, blitt tryggere på seg selv, funnet sine mål og ambisjoner og funnet ut hvem man er, rett og slett. Det å bli voksen handler for meg mye om å ta ansvar. En umoden holdning om at alt er alle andre/eksens/samfunnet/det motsatte kjonns feil er det som ofte skiller menn fra gutter (eller kvinner fra jenter).

Så er det selvsagt fysiske ting, men det er ikke det som kjennetegner en mann. Jeg foretrekker tredagsskjegg, hår på brystet og som tar en whiskey fremfor en paraplydrink. Det betyr ikke at det er definisjonen på en "mann" - det er jo helt individuelt hvorvidt noen har typiske maskuline trekk eller ei - men hvis jeg avskriver en fyr som for "guttete" i utseende handler det bare om at han har trekk som minner om en tenåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...