Gå til innhold

Zarabi er nødt til å starte et nytt liv..


Zarabi

Anbefalte innlegg

Hei hei.. jeg har vært en veldig av og på bruker, men er nå tilbake etter neste ett års opphold.

Vel tidligere har jeg vært opptatt av å få til ulike rutiner hjemme i forhold til husarbeid, mat og måltider og ikke minst trening. Jeg føler på mage måter at jeg ikke helt får til dette, noe som har følt til at jeg lenge har følt meg mislykket. Deprimerende ord, er det ikke..

Vel, som et resultat av dette har jeg lagt på meg enda mer, og ser nå på ca 15 kilo som jeg bør bli kvitt. Jeg har lenge ønsket meg ned i vekt og forøkt lavkarbo og Kalloritelling uten at jeg har lagt sjela mi i det. Alltid gjort ting halvveis.

Nå har ting endret seg for meg. Jeg har kjøpt leilighet med sambo og utgiftene som følger med må vi ta høyde for. Enten vi vil eller ikke er vi nå nødt til å tenke mer på hva vi handler ol. Handlelister blir nok mye brukt fremover..Det som er så flott med handlelister er at da kan vi jo på forhånd, før hungeren tar oss, bestemme hva som skal gå inn i kroppene våre.

Vel, har ikke spist så reelmessig i dag, og det har vært noen godterirester fra helgen, men har vært å gått en 30 min. tur og skal snart på spinning og styrketrening.

Ellers trener jeg kickboxing to gager i uka, så tror treningen er i boks :)

Kom gjerne med forslag til hvordan man kan holde motivasjonen oppe o ikke gi etter for press og behov som popper opp når det minst passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser du veier 64 kg og skal ned til 50 kg, er dermed litt nysgjerrig på hvor høy du er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tropic. Er ikke høy..157 cm.. :)Så er mange kilo fordelt på en liten kropp..

Vel dagen er over og jeg har trent følgenede idag:

- En time spinning

- en time bodypump- styrketrening

- en halvtimes gåtur på formiddagen

Matinntaket idag har tatt seg opp.

Håper jeg klarer å fortsette denne gode trenden i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tropic. Er ikke høy..157 cm.. :)Så er mange kilo fordelt på en liten kropp..

Vel dagen er over og jeg har trent følgenede idag:

- En time spinning

- en time bodypump- styrketrening

- en halvtimes gåtur på formiddagen

Matinntaket idag har tatt seg opp.

Håper jeg klarer å fortsette denne gode trenden i morgen også.

good luck ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag to snart over. Matinntaket har gått overraskende bra. Det ble servert gjærbakst på et møte på jobben idag, noe jeg elsker over alt på jord, så var vanskelig å motstå. Det er forsåvidt ikke noe jeg ønsker heller. Dersom jeg skal kutte ut alt jeg fyser på, ville jeg aldri klare å holde meg til et nogenlunde sundt kosthold. Jeg ville ha sprukket gang på gang....men tilbake til opprinnelig tema...klarte å la være å spise så mye som jeg helst skulle ha gjort, noe jeg er meget fornøyd med :)

Ble forresten litt mer bernaisesaus enn jeg hadde trengt også..

nå er jeg snart kalr for litt kampsport-trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en smell idag, det måtte jo komme.

Var på besøk hs ei venninne og der ble det servert is. Is klarer jeg virkelig ikke å motstå, så her gikk det med endel kalorier ja. Men ikke noe jeg ikke kan rette opp i morgen.

Ikke trening idag, men i morgen er det full action igjen på den fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiksa dagen i dag relativt bra også synes nå jeg. Holdt meg til kallorinivået jeg bør, har hatt fire måltider, burde kanskje vært fler, men er fornøyd. Fikk trent både spinning og styrke også, så forbrant noe fett på det :)

Snakka med ei venninne igår og hun fortalte meg om en blogg hvor flere har en femukers utfordring, og måler så sine resulater. Utfordringen er selvfølgelig innen slanking. Tenkte å utforde meg selv på samme måte og begynner på lørdag. Greit å starte opp en dag som i utgangspunktet innebærer mye kallorier, da må man liksom stoppe opp. Dessuten er motivasjonen alltid størst til å begynne med.

Det vil si jeg starter opp lørdag 12 Mars og avslutter fredag 15 April. Gleder meg til å se resultatene. skal prøve å oppdatere på både midjemål og kg. Minstemål for vektnedgang er ned til 60 kg.

Da må jeg gå igang å skrive en kontrakt med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig 2ne2 :)

helgen har gått så utrolig mye bedre enn forventet. ejg har fullt og helt holdt meg til måltidene mine og det selvom forkjølelsen har stått sterkt på. Fant også ut at det knapt noek finnes kcal i magerkesam og holiday dip, så er bare å knaske gulrøtter, agurk ol som en gal. er svært lite i sjokoladepudding også..dvs ca 100 per 100g en gang i helgen må det kunne være greit å droppe kveldsmat for en posjon sjokoladepudding, bare for å få littr smak på søtsaker.

Jeg hadde heller ingen vanskeligheter med å avstå fra kaker i brsdagsselskapet i helgen. Jeg liker i utgangspunktet ikke kaker, men det ble servert gjærbakst...tok kune et bitte lite stykke og det var det :)

Helgen har gått så strålende at jeg ser virkelig ikke noen utfordringer neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...