Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

God morgen - god formiddag heter det kanskje nå ;)

Her var også 2-års kontrollen ganske forsinket - var der for 1 mnd siden eller noe. A er 90 cm og 13 kg, helt perfekt. Kan ikke huske at jeg fikk noen tilbakemelding på motorikk og sånn egentlig.... A er jo ganske sjenert og bruker litt tid på å tø opp. Han er jo så flink til å snakke sånn til vanlig, men jeg tror det kom ut maks 1 setning sammenlagt :ler: Han lekte litt med lekene der da.... Jeg syns uansett at det var helt greit at dette var siste helsekontroll på en lang stund :jepp: Syns jeg har hørt nok om d-vitaminer, vann som tørstedrikk, omega 3 og tran nå :roll:

Hun sover når hun sover - jeg kom til et punkt med A hvor jeg var så lei av å analysere hvordan få til sovingen bedre at jeg holdt på å spy! :ler: Så jeg har egentlig konkludert med at man ikke kan forvente skikkelig søvn-netter før etter fylte 2 år :fnise: Det stemmer i hvert fall her. Har du sluttet med dagdupp på F? Vi har ikke slutta ennå, men normen i det siste er at søndagene (for da sover han gjerne litt lenger på søndagsmorgen) da utgår duppen og det går i grunn fint. Men sover fortsatt i barnehagen, ca 40 min frem til kl 1300. Nå som jeg er hjemme har jeg jo ikke noe bråhast med å stå opp, så da sover han gjerne lenger - i dag stod vi ikke opp før 0730 :nigo: skikkelig digg... hehe.. Så spørs om de får han til å sove i barnehagen i dag....

Høres fantastisk ut å være ferdig med oppussing! Lykke til med innflytting på nye rom - det blir bra :tommelopp:

Bursda' fest blir knall! :party:

:klem:

Det var mannen som var med F på kontroll, de hadde visst et skjema som mannen måtte krysse ut på hvilke ord han kan/forstår + at de observert han under lek og så måte han gå fram og tilbake og hoppe og noe greier. Ikke noe alvolrige greier altså, men er jo kjekt å høre at gutten er flink :jepp: Har dere vært på mye kontroller? :klo: Vi var på 1årskontroll, og så 15 måneders (eller var det 18måneders :klo: ), og så nå. Synes egentlig det har vært litt lite kontroller det siste halvannet året jeg..Men de følger han jo opp i bhgen, så han får vel den oppfølginga han trenger :) Ja, du har rett --- analyserte om mulig verre med F og soving, holdt på å bli sprø jeg og :ler: F sover fortsatt på dagtid, så lenge han vil - noe som ofte blir 1,5-2 timer. Meeen, vi skal prøve å kutte ned til maks en time om dagen, og håper at han vil sove litt lengre enn kl 06 om morgenen (er ikke helt ferdig å analysere soving og sånt serru :fnise: ). Så får vi se!

Og hadde jeg vært deg hadde jeg bare nytt å ha tidlig juleferie, iallefall om du får betalt for det! ;)

Kjekt å skravle med deg igjen! :skravle::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :vinke:

Da sover både F og E oppe på loftet, og det gjør jeg også om ikke så lenge! :Gjesp:

Rakk ikke begynne male gjesterommet (gamle Fs rom) i dag, for måtte sprakle, og så må jo det tørke.

Meeen, jeg rakk å begynne å ordne til rommet til F, og det ble så fint :rodmer: Ble en liten tur på kremmerhuset, og kjøpte denne nattbordslampa, og slike til å ha inni Expedithylla. Kjøpte også noe småstæsj på Søstrene Grene. Såå gøy å komme hjem og ta ham med opp og vise han nyrommet! :strix: Og ikke noe problem å legge ham i kveld! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært ekstremt dårlig på søvnfronten/E. Ikke så lett å bare "innfinne seg" med at det er slik det bare er, når jeg føler at jeg holder på å bli gal. Hun kan jo umulig være sulten, hun som spiser 4 måltider med fast føde, i tillegg til å bli ammet x antall ganger.. Kjipt å gru seg til å legge seg om kvelden. Og til å stå opp hver morgen utslitt og irritert.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre humør nå, etter å ha fått sovet i nesten to timer sammen med E på hennes første dupp.

Nå sover mannen, E og F -- og jeg ligger på sofaen med dataen i fanget OOG en episode Greys på tven :lur:

Er såååå klar for å levere ungene til svigerfar om noen timer, og så nyte kvelden sammen med gode venner. Og øl. Og vin. Og mat! :nigo: For det skal nytes, uansett om jeg sikkert heller burde ha sovet istedenfor å feste :fnise:

Ønsker alle en fin lørdag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mannen som var med F på kontroll, de hadde visst et skjema som mannen måtte krysse ut på hvilke ord han kan/forstår + at de observert han under lek og så måte han gå fram og tilbake og hoppe og noe greier. Ikke noe alvolrige greier altså, men er jo kjekt å høre at gutten er flink :jepp: Har dere vært på mye kontroller? :klo: Vi var på 1årskontroll, og så 15 måneders (eller var det 18måneders :klo: ), og så nå. Synes egentlig det har vært litt lite kontroller det siste halvannet året jeg..Men de følger han jo opp i bhgen, så han får vel den oppfølginga han trenger :) Ja, du har rett --- analyserte om mulig verre med F og soving, holdt på å bli sprø jeg og :ler: F sover fortsatt på dagtid, så lenge han vil - noe som ofte blir 1,5-2 timer. Meeen, vi skal prøve å kutte ned til maks en time om dagen, og håper at han vil sove litt lengre enn kl 06 om morgenen (er ikke helt ferdig å analysere soving og sånt serru :fnise: ). Så får vi se!

Og hadde jeg vært deg hadde jeg bare nytt å ha tidlig juleferie, iallefall om du får betalt for det! ;)

Kjekt å skravle med deg igjen! :skravle::klemmer:

Jøsses - det var ingen skjema å krysse ut når jeg var der.... Mener å huske at forrige kontroll var 16 mnd ja. Det er vel bare naturlig at det blir færre og færre. Greit at vaksinene er over i jaffal ;)

Jeg vil oppfordre deg til å teste F med 1 time soving så fort som mulig - for det tror jeg du vil se kjapt på natta :ler: Helt sikkert :jepp: Her er det soleklare sammenenger på det - i helga har vi ikke sovet dupp i det hele tatt (eller i går fikk han en powernapp på 10 min - sovnet i bilen og nesten umulig å vekke han igjen), og da har vi netter på nærmere 12 timer :nigo: I like!! Så jeg har sagt i barnehagen at han kan godt sove, om de klarer å få han til å sove - men grensa er kl 13. Hvor mange timer sover F totalt? A er kun på 11-12 timer max, Vi hadde en periode her før jeg sluttet i jobben hvor han våkna alt for tidlig - 0530 og sov 45 min i barnehagen = kun 10 t 45 min, men da merka vi godt at han var sliten på ettermiddagen/kvelden.... :dry:

Jeg lurer på om jeg skal begynne med litt gourmet-trening igjen.... :ball::trene:

Jeg har gått opp et par kilo etter at jeg sluttet å amme for 3 mnd siden.... :kjefte: *liker ikke!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må også fylle ut et lengre skjema til kontrollen. Har sett på det for en måned siden, og kunne allerede da krysse av ja på alt unntatt ett punkt som jeg ikke helt husker. Er sånn sett ikke bekymret. :)

Så slitsomt med baby som tuller så mye om natten. Går jo rundt med den illusjonen at barn nummer to alltid har et bedre sovehjerte, men har jo etter hvert skjønt at det ikke stemmer helt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må også fylle ut et lengre skjema til kontrollen. Har sett på det for en måned siden, og kunne allerede da krysse av ja på alt unntatt ett punkt som jeg ikke helt husker. Er sånn sett ikke bekymret.

Så slitsomt med baby som tuller så mye om natten. Går jo rundt med den illusjonen at barn nummer to alltid har et bedre sovehjerte, men har jo etter hvert skjønt at det ikke stemmer helt

Det stemmer nok ikke heeelt nei :fnise: Men jeg synes at å få nr 2 var mye "enklere" enn å få nr. 1 allikvel -- tror omstillingen fra 1 - 2 var mye mindre enn fra 0 - 1. Og så er stressnivået noe helt annet, har jo gjort det en gang før :jepp: Men å klare seg på lite søvn, nei, det blir ikke noe enklere :wink:

:klemmer:

Jøsses - det var ingen skjema å krysse ut når jeg var der.... Mener å huske at forrige kontroll var 16 mnd ja. Det er vel bare naturlig at det blir færre og færre. Greit at vaksinene er over i jaffal

Jeg vil oppfordre deg til å teste F med 1 time soving så fort som mulig - for det tror jeg du vil se kjapt på natta . Helt sikkert . Her er det soleklare sammenenger på det - i helga har vi ikke sovet dupp i det hele tatt (eller i går fikk han en powernapp på 10 min - sovnet i bilen og nesten umulig å vekke han igjen), og da har vi netter på nærmere 12 timer .I like!! Så jeg har sagt i barnehagen at han kan godt sove, om de klarer å få han til å sove - men grensa er kl 13. Hvor mange timer sover F totalt? A er kun på 11-12 timer max, Vi hadde en periode her før jeg sluttet i jobben hvor han våkna alt for tidlig - 0530 og sov 45 min i barnehagen = kun 10 t 45 min, men da merka vi godt at han var sliten på ettermiddagen/kvelden.... :dry:

Jeg lurer på om jeg skal begynne med litt gourmet-trening igjen....

Jeg har gått opp et par kilo etter at jeg sluttet å amme for 3 mnd siden.... *liker ikke!!*

:vinke:

Har prøvd det i noen dager nå, og det svinger veldig hvor lenge han sover - i morges var han oppe 05.50 (og det etter å ikke ha sovnet før nærmere 21 i går :daane: ), mens i går morges sov han helt til 0750. Men, det fungerer greit å vekke ham etter en time i bhgen, så da fortsetter vi med det! :) Totalt så har han vel sovet.... hmm... sover stort sett fra 19/20 til kl 06/0630. ? 1,5 - 2 timer på dagtid. Nå max 1 time på dagtid :) Usj, kjedelig når det sniker seg på noen kilo som man ikke ønsker å ha... Lykke til med trenings-oppstart! Husker du var en stor inspirasjon på treningsfronten tidligere! :trene:

:klemmer:

----

Hei hei :vinke:

Hadde en deilig, deilig lørdagskveld :hjerte: Leverte ungene kl 17 hos svigerfar, dro så og handlet masse digg til tapas (for en deilig følelse - å gå sammen på butikken og handle UTEN ungene :fnise: ) -- og jammen rakk vi ikke både å dusje, lage mat oog :sengekos: før gjestene begynte å komme i åttetiden :lur:

I dag har vi vært på foreldresamtale i bhgen --- så kjekt å få en masse skryt og god-ord om gutten vår -- F er visst en skikkelig gledesspreder i bhgen, som gir av seg selv med kropp og sjel både sammen med barn og voksne. Og det er så kjekt å høre :hjerte: Fikk også høre at det med ganske stor sannsynlighet til ordne seg med bhgplass til E fra mai av! :tommelopp: Hun kunne ikke love noe, men såfremt det ikke dukket opp masse barn med "prioritert opptak" på hovedopptaket skulle hun nok få skvist henne inn allerede fra mai av! *håperhåperhåper* Det hadde virkelig løst en hel masse problemer! Får ikke vite noe før hovedopptaket gjøres da, i mars.

Denne uka har vi ikke så mye planer. Jeg og E drar en tur til hjembyen min i morgen, på besøk til søstersen, mens mannen og F blir hjemme. Blir litt rart å dra uten F, han er jo stort sett med dit jeg drar. Men svigermor tilbød seg å hente F i bhgen og ha ham til mannen er hjemme fra jobb, så da gjør vi det slik denne gangen, Drar jo hjem igjen på torsdag.

Håper alle har ei finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :veslejenta:

Sitter og venter på at E skal bli klar for å ta seg en dupp --> her har vi vært våkne siden kl 04. Skjønner ikke hva den dama er lagd av :rolleyes: Kjenner det er helt greit at mannen er hjemme og står opp med F, slik at vi kan legge oss litt snart, skal på fysio kl 0930, og så får jeg besøk av søs + venninne etter det. I tillegg er det "alene-ettermiddag" med ungene. Godt det finnes kaffe.

Bortsett fra grus i øya har vi det bra da -- hatt ei fin helg der vi har fått gjort mye hjemme, nå er Fs rom helt ferdig innredet, med alt av møbler og diverse, det ble veldig veldig fint :jepp: Vi har også fått gjort mye på kontoret (vårt gamle soverom), endte med å kjøpe en lang benkeplate, og sette opp pult på den lengste veggen. Nå er både jeg og mannen strålende fornøyd ---> han har fått god plass til alt av musikkutstyr/dataer/div, og jeg har fått en lang hobbypult :hoppe: Mangler egentlig bare en bokhylle, evt. lite skap der inne nå, til permer og diverse, så er rommet ferdig! :tommelopp: ....og så går jeg og drømmer om å kjøpe denne å ha som kontorstol (når jeg engang vinner i lotto :wink: )

Gjesterommet er også helt ferdig, det eneste som gjenstår er å skru opp gardinstang! Ble veldig fornøyd med fargene der inne, valgte å male to av veggene i en farge som heter "pilasterblå", og de to andre i "sommersnø" :)

Nå er det bare Es rom som gjenstår, det er neeesten ferdig ryddet ut av, håper jeg får malt iløpet av denne uka, eller neste :jepp:

.....Artig med prosjekter her hjemme, men skal bli litt godt å bli ferdig og ;)

Åh, ei som gjesper her nå --- løpe i seng! :arrow: :arrow: :arrow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, morgen kl 04 var jo litt i tidligste laget da :hakeslepp::daane:

Håper du har fått deg en bra morgen-lur :)

Ja, det synes jeg og :haar: ....ble knappe 40 minutters morgen-lur. Og da må du trekke fra de minuttene jeg brukte på å sovne etter at E sovna :rolleyes:

---------

Fin, men slitsom dag. Etter en (altfor) liten lur i morges har det gått i ett med fysio - besøk - prøve å få E til å sove - holde meg i aktivtet med diverse husarbeid/sortering/vasking siden E ikke ville sove - trilletur - 10 minutter i sofaen før E våkna igjen - hente F i bhgen - ettermiddagen alene med begge barna - ungene i seng 19/19.30 :bond:

Til fysioen i dag satte hun akupunktur på meg. Pittelitt ubehagelig idet hun stakk nålene inn, men kjente ingenting mens de var inni. Meen, har vært veldig øm i korsryggen/bekkenet etterpå, så helt "harmløst" er det nok ikke :P

I morgen kommer mamma på besøk, hun blir til ons elller tors! :) Har ikke sett henne på nesten en måned (De har vært på ferie), så det blir kjekt å ha henne her! Og F gleder seg helt vilt til "mommo" kommer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt motløs av at sove-styret. Blir innmari irritert. Og sliten. Og sur.

I dag har hun sovet 1x50 min + 1x40 min. Det etter håpløs natt. I kveld La hun seg for kvelden 18.20 , og våkna når jeg gikk opp å la meg like før kl 22. Og nå sitter vi i mørket på stua. Hun sprell våken. Jeg drit-trøtt. Stod bare opp, for jeg holdt på å bli gal av å stå opp av senga/putte i smokk/legge henne ned/legge meg selv ned/stå opp.

Jenta er straks 8 måneder. Og hun sover dårligere enn noen gang.

:sukk:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utviklingssprang Monthe - utviklingssprang, det går over :)

Men skjønner godt du blir sliten.... og irritert... og sur.... Jeg skal ikke blande meg så mye - men for A var i hvert fall natta-tid allerede 1820 aaaaalt for tidlig - da var det dømt med x antall timer våken før den ordentlige natta'en kom. (men jeg husker også hvordan dette varierer og forandrer seg fra dag til dag altså.... :sjenert: )

Hvordan var natta da? ser du skrev midt i all frustrasjonen der ;)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utviklingssprang Monthe - utviklingssprang, det går over :)

Men skjønner godt du blir sliten.... og irritert... og sur.... Jeg skal ikke blande meg så mye - men for A var i hvert fall natta-tid allerede 1820 aaaaalt for tidlig - da var det dømt med x antall timer våken før den ordentlige natta'en kom. (men jeg husker også hvordan dette varierer og forandrer seg fra dag til dag altså.... :sjenert: )

Hvordan var natta da? ser du skrev midt i all frustrasjonen der ;)

:hug:

Jaaa - jeg veeeeeet det går over. Er bare så slitsomt når det står på :sjenert: ...og så føles det ut som om det aaaldri går over!

Hmm...Hun har lagt seg mellom 18-19 hele tiden. Hun vålner fra den siste duppen sin rundt 14.30-15.30 (vekker henne senest 15.30 om hun ikke har våkna av seg selv, for å hente F i bhgen). Og da er hun helt skutt når klokka nærmer seg 18 (type vanskelig å få i kvelds-grøt for hun bare sutrer og skriker). Vet ikke hva annet å gjøre enn å legge henne i den tiden, men er åpen for forslag altså! ;) Og vil absolutt at du blander deg, er jo for å få innspill og råd (og en klem) at jeg skriver her inne :jepp:

Resten av natta ble ikke så aaaaller verst --- hun sovna igjen like over kl 01, og da sov vi fram til kl 0730, avbrutt av ei amming. Må nevnes at vi sov på gjesterommet da, i samme seng.

-------

Tror vi prøver ei natt med E på eget rom i natt. Rommet er ikke ferdig, men hun bryr seg vel ikke om hvilken farge gulvet har, eller hvilken tapet det er der inne :sjenert: Står ei vanlig seng der inne, så om det blir bare styr så kan jeg bare legge med der inne sammen med henne, så flytter vi tilbake senga hennes på vårt rom i morgen :wink: *ikke så veeeldig optimistisk, men vi prøver*

I dag har vi hatt barselstreff, det var kjekt! :jepp: ....og litt kjekt å høre at andre også sliter med soving :fnise: Nå sover E sin andre dupp, og jeg skal ligge litt på sofaen. Svigerfar henter F i bhgen i dag, så her blir det en rolig ettermiddag fram til mannen og F kommer hjem i 18tiden! :hjerte: Og i morgen skal begge ungene på overnatting til mamma, mens jeg og mannen skal på hytta sammen med søs og kjæresten -- da blir det lammelår og boblebad, gleeder meg! :hoppendeglad:

God helg :vinke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder hun på med tennene kanskje? Eller bare hatt veldig utviklingssprang i det siste? Husker vi hadde mye roting da i hvert fall. Hardt med lite søvn...kan liksom tåle hva som helst bare man er uthvilt, mens når man er trett tåler man meeeeget lite :sjenert:

Her hadde vi toårskontrollen en mnd etter bursdagen. Da var snuppa hele 94 cm og 13,5 kg ;) Lang som sin pappa ;) Vi hadde heller ikke noe skjema, bare tittet såvidt på henne på kontrollen....HS vi har er mer opptatt av å prate om sine egne barnebarn enn å gjøre det hun skal føler jeg :sjenert:
Heldigvis har vi fått en annen HS nå på mini :nigo:
Men søsteren min som bor i nabokommunen hadde fått skjema. Lang liste over ting de kunne tenke over om barnet kunne/gjorde. Husker f.eks hun sa at det sto om barnet forstod at om man dytter en stol bort til noe, så kan man klatre opp og nå høyere opp, og diverse slike ting. Skulle ønske sånt var likt overalt jeg :)

Nå knirker mini her :) Ha en god helg :klemmer:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder hun på med tennene kanskje? Eller bare hatt veldig utviklingssprang i det siste? Husker vi hadde mye roting da i hvert fall. Hardt med lite søvn...kan liksom tåle hva som helst bare man er uthvilt, mens når man er trett tåler man meeeeget lite :sjenert:

Her hadde vi toårskontrollen en mnd etter bursdagen. Da var snuppa hele 94 cm og 13,5 kg ;) Lang som sin pappa ;) Vi hadde heller ikke noe skjema, bare tittet såvidt på henne på kontrollen....HS vi har er mer opptatt av å prate om sine egne barnebarn enn å gjøre det hun skal føler jeg :sjenert:

Heldigvis har vi fått en annen HS nå på mini :nigo:

Men søsteren min som bor i nabokommunen hadde fått skjema. Lang liste over ting de kunne tenke over om barnet kunne/gjorde. Husker f.eks hun sa at det sto om barnet forstod at om man dytter en stol bort til noe, så kan man klatre opp og nå høyere opp, og diverse slike ting. Skulle ønske sånt var likt overalt jeg :)

Nå knirker mini her :) Ha en god helg :klemmer:

Hei :vinke:

Så koselig at du stopper innom meg! :skravle: Ja, det kan nok være et iiiiinnmari langt utviklingssprang (har tullet om nettene siden rundt dåpen, som var i slutten av august :sjenert: ) Trooor ikke det er tenner, for det virker ikke som det er noe som plager henne egentlig :vetikke:

JA, rart det er sås tor forskjell på hvordan kontrollene fungerer -- skulle tro det var en mal som alle helsestasjoner skulle følge. Håper det er bra med dere, og at mini vokser og trives :klemmer:

-----

Første natta på eget rom overstått -- hun sov helt til kl 00 før hun våkna, sovna etter amming, våkna igjen 02.30, og da var det påàn med hopping i senga/roping/mammatamegoppjegvilikkesoooove. Endte med at jeg la meg der inne sammen med henne, og hun sovna faktisk etterhvert, og sov til 07.30 Så alt i alt - en ok natt :tommelopp:

Verre med storebror -- han har fått vannkopper :haar: Oppdaga 14 røde prikker på han i går kveld når han bada, og vannkopper har florert i bhgen den siste måneden så det er nok det. Han har vært mye våken i natt, vært litt varm og grinete. Spent på hvordna dagen i dag blir. Og de neste dagene. Håper han ikke blir så hardt rammet :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :vinke:

Innom med en trøsteklem til F, med vannkopper og til deg pga dårlig nattesøvn i det siste.. :klem:

Jeg har ikke så mye bidrag annet enn at det også her har vært for tidlig med "kvelden" kl 18-18.20, meeeen det er jo så individuelt :sjenert: Tipper det går seg til etterhvert, men skjønner at det er slitsomt i lengden :sjenert:

Vedr vannkopper hadde vi dette når S var akkurat 6 mnd. Masse prikker og feber. Vi brukte hvitvask og smurte på. Siden han var så liten tror jeg ikke han reagerte så på kløen, men det er jo også individuelt. Håper F ikke får det så hardt og så spørs det vel om ikke lillesøster får det i samme slengen? :sjenert:

Ønsker dere ei fin helg til tross for vannkopper i huset :klem:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Innom med en trøsteklem til F, med vannkopper og til deg pga dårlig nattesøvn i det siste.. :klem:

Jeg har ikke så mye bidrag annet enn at det også her har vært for tidlig med "kvelden" kl 18-18.20, meeeen det er jo så individuelt :sjenert: Tipper det går seg til etterhvert, men skjønner at det er slitsomt i lengden :sjenert:

Vedr vannkopper hadde vi dette når S var akkurat 6 mnd. Masse prikker og feber. Vi brukte hvitvask og smurte på. Siden han var så liten tror jeg ikke han reagerte så på kløen, men det er jo også individuelt. Håper F ikke får det så hardt og så spørs det vel om ikke lillesøster får det i samme slengen? :sjenert:

Ønsker dere ei fin helg til tross for vannkopper i huset :klem:

Hei :vinke: Det går seg nok til -- håper det hjelper litt på å ha henne på eget rom! Det er helt greit å nattamme 2-3 ganger om natta, det er "våkenperiodene" som tærer på. Liker nemlig å sove om natta jeg :wink: God helg til dere også :klemmer:

---------

So far - so good! F er i fin form i dag, det har kommet mange nye prikker, og noen har begynt å "blemme seg", men han er feberfri, har god matlyst og er i godt humør! :tommelopp:

Ang. den planlagte lammelår-kvelden på hytta så blir det (selvfølgelig) litt endring i planene -- jeg og E drar, mens F og pappaen blir hjemme. Da får guttene slappe av litt hjemme, og jeg får forhåpentligvis lada opp litt til noen dager her hjemme med begge to alene på dagtid. For er vel mange dager til F kan i bhgen. Noe som forsåvidt er greit, sålenge han er i ok form (da kan vi om ikke annet være ute på plena/i lekeparken og trøye oss litt ) :)

Ønsker alle en fin lørdag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ting er så strevsomt for tiden.

Selv om vi egentlig har det bra, sånn til daglig, så skal det bare skal en liten ting (som f.eks at jeg må holde på i 30 minutter for å få lagt E) før jeg føler at alt "går feil vei", før jeg blir irritert osv. Tenker tanker som at jeg aldri skal ha flere barn. Tenker at jeg ikke klaarer mer.

Og så får jeg så innmari dårlig samvittighet av å ha det sånn. De er jo bare barn Som trenger mammaen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne tanker er helt vanlig! Husk at du bare er et menneske du også, det er naturlig at sånne tanker kommer snikende når man er sliten, trøtt og lei. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...