Gå til innhold

Mac - hva nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hvit macbook jeg har hatt ganske lenge. Dvs. i hvert fall tre år, så "eldgammel" i Apple forstand.

For en tid tilbake bare sjekket den ut. Skjermen ble sort en gang iblant, deretter gikk det bare minutter mellom hver gang den sortnet. Nå er den permanent sort og kan ikke skrus på.

Jeg tok den med til Apple og fikk beskjed om at det enten var selve maskinen som hadde gitt opp eller skjermen som var i stykker - ettersom jeg noen ganger kunne så vidt se desktopen min gjennom den sorte skjermen, går jeg utifra sistnevnte.

Uansett så ville en helt ny skjerm eller nytt "motherboard" koste såpass mye at det ikke er noe poeng i å reparere den, og at det ville koste omtrent like mye som en ny (som uansett er gunstig, da den er så gammel).

Men jeg har fortsatt bilder og filer liggende på den som jeg ikke får tak i. Jeg glemte å sjekke dette da jeg var der, og lurer på om det er noen som har erfaring med å hente ut ting fra en mac? Iom. at det antakelig bare er skjermen som er "sluknet" er det vel en mulighet?

Også - hvis jeg evt. får ut filene mine fra den, er den etterpå da bare skrap og skal kastes?



Anonymous poster hash: 750bd...a93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den letteste måten er å bruke en annen MAC eller Linux. med en annen Mac er det bare å koble til den gamle harddisken gjennom USB og overføre til ny harddisk, evt minnepenn. har du ikke en annen mac kan du kjøre linux på en Windows maskin og gjøre akkurat det samme siden Linux kan lese filsystemet som MAC bruker. Windows kan ikke lese innholdet på en MAC harddisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...