Gå til innhold

Pintrest for dummies


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan gi meg en kort innføring i hvordan Pintrest egentlig funker? Hva er forskjellen på å pin’e noe og å lage det på et board? Hvordan får man en profil med mye innhold? Er det noe sted der man lister opp interesser, eller samler interessene seg opp når man lager seg oversikter? Har man masse interesser samla på samme sted, eller har man et board pr interesse?

Har hørt så mye om at det skal være så smart, men det er bare rotete for meg foreløpig.



Anonymous poster hash: 34663...a1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første (eller andre etter det over): Når du pinner noe, må det havne på et board. Det lager du selv etterhvert. Hvis du vil at andre skal se hva du har pinnet, gir du boardene et engelsk navn, men det kan du endre på senere.

Det kan være lurt å lage store boards først, så flytte pins om du vil senere. Kanskje du får inspirasjon til board-navn og pinner fra min profil? (Med store boards mener jeg bryllup, mens mindre boards vil være f.eks. borddekning og brudekjole)

En kan også følge andre sine board om du finner noen som pinner ting du liker hele tiden. Hvis du liker alle boardene, kan du følge personen.

Ellers begynte jeg (og har fortsattt med det) med å pinne fra gruppen som heter Popular/populær oppe til venstre (tre vannrette streker), der har jeg funnet det meste av det jeg har pinnet, men om du interesserer deg mer for en ting innen et felt, kan du finne mye der.

Jeg bruker Pinterest i grunnen for inspirasjon til fremtidige hus, et fremtidig bryllup, steder jeg vil reise og enkelte artige ting, men du må finne ut hva du vil bruke det til selv.

Spør gjerne om du vil vite mer eller send et pm...

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Og sorry for feilskrivingen, gikk litt fort i svingene. (Og igrunnen ganske pinlig ettersom jeg hadde fanen med Pinterest oppe).

Skal sjekke ut profilen din, og det kan godt hende jeg PM’er deg!!

Men man ramser ikke opp en liste med interesser noe sted? Man bare lager seg interessevegg med å pin’e ting? Jiiz, skulle tro jeg var seksti år, jeg er vanligvis flink med tekniske ting.



Anonymous poster hash: 34663...a1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pinnene og boardsene er interessene dine og så får du dem til å vokse så og si. Tenk på det som gigantiske "mood boards", for i mange tilfeller er det det det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...