Gå til innhold

Pokémon-tråden


Stueloff

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som bare elsker disse herlige små monstrene? I såfall, her er stedet for å diskutere det! :)

Jeg fikk Pokémon Y og en 3ds xl i posten på lørdag, og i natt ble jeg pokémon-mester nok en gang :D Nå er jeg på vill jakt etter shinies (jeg har aldri aktivt prøvd på dette før), og jeg lovte meg selv at den første shinyen jeg kapret skulle jeg brodere som et minne. Skuffelsen var stor når jeg (med kjedefisking) klarte å lande en shiny Basculin. For det første er den stygg som fy, og for det andre så var ikke fargeforskjellen så veldig mye å skryte av.

Normal:Spr_5b_550.pngShiny: Spr_5b_550_s.png

Blir med andre ord ikke noe broderi av denne karen her, men kanskje neste. Prøvde i utgangspunktet på en rosa Dratini, så jeg krysser fingrene for det neste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaaa!! Men liker bare de første 150 :P Etter det klarer jeg ikke holde orden på dem :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første generasjon er min favoritt også! Har kommet så mye tull etter det :fnise: Men er samtidig en utrolig artig følelse å møte på en pokémon man aldri har sett før, for så å prøve den ut og lære så mye som mulig om den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her! Har spilt alle generasjonene (bortsett bra b2/w2) :fnise: , synes x/y er mye morsommere enn b/w og d/p. Startet det nettopp på nytt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg sitter for øyeblikket og spille FireRed på VBA på pc'n!
Hadde ikke fått med med det med shinies, så jeg lot både en, to og tre stykker fainte før jeg skjønte at det ikke var noe feil med fargene i spillet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her! Har spilt alle generasjonene (bortsett bra b2/w2) :fnise: , synes x/y er mye morsommere enn b/w og d/p. Startet det nettopp på nytt igjen!

Har heller ikke prøvd b2/w2, da b/w skuffet veldig, men må si at de virkelig klarte å dra den i land med x/y! Klarte knapt å legge fra meg nintendoen! :biggrin:

Haha, jeg sitter for øyeblikket og spille FireRed på VBA på pc'n!

Hadde ikke fått med med det med shinies, så jeg lot både en, to og tre stykker fainte før jeg skjønte at det ikke var noe feil med fargene i spillet..

Huff, den er sur! Det er jo ikke noe spesielt med disse shinyene annet enn at de har annen farge og glinser litt, men når sjansen for å få en er 1/8000-og noe, så blir det jo litt spesielt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller ikke prøvd b2/w2, da b/w skuffet veldig, men må si at de virkelig klarte å dra den i land med x/y! Klarte knapt å legge fra meg nintendoen! :biggrin:

Huff, den er sur! Det er jo ikke noe spesielt med disse shinyene annet enn at de har annen farge og glinser litt, men når sjansen for å få en er 1/8000-og noe, så blir det jo litt spesielt likevel.

Jaa, selv om det ikke er noe "mer" med dem, er det jo greit å ha et mål!

Men er det noen forskjell på x/y og firered, annet en pokemonene? Eller er det samme gangen i spillet, om du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, selv om det ikke er noe "mer" med dem, er det jo greit å ha et mål!

Men er det noen forskjell på x/y og firered, annet en pokemonene? Eller er det samme gangen i spillet, om du skjønner?

Det meste er nytt! Helt ny region, nye mennesker, gymmene bruker andre typer pokémon, nye banditter du må bekjempe, helt ny utforming og mye av det er i 3d. Men selve historien er veldig lik, du skal trene opp monstrene på samme måte (du kan fange mange av pokémonene som er fra de tidligere generasjonene også), bekjempe åtte gymmer for så å bli pokémon-mester ved å slå "the elite four" samt den nåværende mesteren, samtidig som bandittene er i helene på deg hele veien.

De har klart å skape noe nytt samtidig som de holder seg til historien de fleste er vant med fra tidligere. Anbefales!

Endret av Stueloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det kom en 3ds emulator :( har spilt absolutt alle spillene opp igjennom, de nyeste på emulator. Vil ikke kjøpe en 3ds kun for å spille pokemon, og det er bare det jeg vil spille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det kom en 3ds emulator :( har spilt absolutt alle spillene opp igjennom, de nyeste på emulator. Vil ikke kjøpe en 3ds kun for å spille pokemon, og det er bare det jeg vil spille!

Har du sjekket om det kan finnes en 2ds-emulator? Hvis det ikke gjør det, så er jo en 2ds et billigere alternativ. På den kan du spille 3ds-spill bare uten 3d-effektene. Jeg er veldig fornøyd med 3ds'en, men jeg har alltid 3d-effektene avslått fordi det er veldig tungt for øynene og man må holde skjermen i en bestemt vinkel for at bildet ikke skal bli rart.

Min første shiny var en Zubat... :(

Jeg hadde blitt overlykkelig om jeg fikk en shiny Zubat! Makan til irriterende pokémon skal man lete lenge etter, men han er stilig som grønn og blir enda mer stilig som shiny Golbat og Crobat :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om det kan finnes en 2ds-emulator? Hvis det ikke gjør det, så er jo en 2ds et billigere alternativ. På den kan du spille 3ds-spill bare uten 3d-effektene. Jeg er veldig fornøyd med 3ds'en, men jeg har alltid 3d-effektene avslått fordi det er veldig tungt for øynene og man må holde skjermen i en bestemt vinkel for at bildet ikke skal bli rart.

Jeg hadde blitt overlykkelig om jeg fikk en shiny Zubat! Makan til irriterende pokémon skal man lete lenge etter, men han er stilig som grønn og blir enda mer stilig som shiny Golbat og Crobat :biggrin:

Har forstått det slik at det ikke er mulig enda å spille x og y på emulator i det hele tatt :/ håper noen smarte hjerner kan ordne det slik at jeg får min pokemon fix snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER pokemon i en alder av 22 hehe, skammer meg ikke. :nigo: GOTTA CATCH EM ALL!! ok. Jeg har pokemon Y, runna det på 3 dager… :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker pokémon!! Jeg har pokémon Y, det var også fullført på 3 dager... Men det er jo så utrolig gøy! Favorittgenerasjonen min er gen 2, eller gold/silver-generasjonen :lol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å se at jeg ikke er alene om å like pokémon her inne! :biggrin: Hva er topp tre favorittstarterne til dere alle?

Har forstått det slik at det ikke er mulig enda å spille x og y på emulator i det hele tatt :/ håper noen smarte hjerner kan ordne det slik at jeg får min pokemon fix snart!

Det er sikkert ikke lenge til det dukker opp :) Jeg liker best å ha konsollen i hendene, men spiller LeafGreen og FireRed på emulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Her om dagen fant jeg igjen mine aller første broderi og tenkte det var passende å poste her. Disse ble vel laget for fire-fem år siden.

charmander%2520faen.jpg?gl=NO

Nå skal jeg begynne på en shiny horsea, siden jeg i natt endelig klarte å fange en, etter å ha fanget intet mindre enn 9(!) shiny Skrelp (bare å si ifra om noen vil ha :tongue: ).

shiny%2520horsea%25202.jpg?gl=NO

(Edit: leif)

Endret av Stueloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også x/y veldig godt! Syntes det er bra at enda etter så mange år så kan de glede pokemonfans!

Åh, må fortelle sist hendelse der jeg nevnte at jeg er pokemonfan. (Jeg har forøvrig sette nesten alle sesongene av pokemon, over 600 episoder). Jeg er 25år btw.

Jeg var på et fancy selskap i regi av jobben til typen. Etter at jeg hadde fått meg litt for mange glass å drikke, så kom noen viktige kollegaer av typen bort for å hilse på meg. For å få samtalen til å gå spurte de meg om interessene mine, og jeg roper ut "POKEMON!!!".... sånn helt ærlig, så tror jeg typen min vurderte sterkt å slå opp med meg akkurat da.

Edit: Må bare legge til at jeg kjøpte kun 3Ds for å spille Pokemon (LilleTulla). Virkelig verdt det!

Endret av Micolina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææ, det kommer remake av Ruby og Sapphire i november! Jeg har bursdag i november, gjett hva som står på ønskelisten?? :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte Ruby da de først kom ut, så nå vet jeg ikke om jeg skal skaffe meg Omega Ruby i november, eller om jeg skal gå for Alpha Sapphire. Sistnevnte frister egentlig litt, men så var det dette med alle minnene fra Ruby da. For jeg kan nesten ikke kjøpe begge to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...