Gå til innhold

bruke feil lader til mobil, farlig? HASTER


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarte å glemme igjen mobilen min på hytta! Og får den ikke tilbake før neste helg! 

 

Det er en "orginal lader" til Samsung Galaxy s4.

Men, jeg har en samsung tablet, aner ikke hvilken det er ihvertfall ikke en av de nyeste. Men laderen funker til mobilen, og bruker den til å overføre musikk noen ganger.

 

Men, er det trygt å bruke den til å lade mobilen? 

Har hørt om ladere som har tatt fyr.. og vil ikke risikere å brenne ned leiligheten, eller ødelegge mobilen! 



Anonymous poster hash: 4a0fd...78f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke farlig. Om den lader telefonen er det bare til å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laderne til samsung og andre androidtelefoner er helt standard USB-ladere, poenget med det er at man skal kunne bruke hvilke som helst ladere. Jeg ville nok vært litt skeptisk til de som er kjøpt på ebay og lignende men de som er kjøpt i EU skal være helt trygge :) Så kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikkene sier de at det er greit.

Brannvesenet sier det ikke er greit, hvem hører vi på da?

Det brannvesenet og forsikringsselskapene nylig sa på radioen er at mobil, brett og andre ting ikke bør lades på natten på grunn av brannfare.

Anonymous poster hash: 9697f...d20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om ebay ladere og kabler, og elektronikk generelt er farlig.

Har ikke hørt om samsung ladere som har tatt fyr, kun apple. 

 

Det å bruke USB'en er vell trygt. Men det å bruke selve laderen som settes i stikkontakten, er det også trygt? Er de to (nettbrett og mobil) helt like? 



Anonymous poster hash: 4a0fd...78f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har hørt om ebay ladere og kabler, og elektronikk generelt er farlig.

Har ikke hørt om samsung ladere som har tatt fyr, kun apple. 

 

Det å bruke USB'en er vell trygt. Men det å bruke selve laderen som settes i stikkontakten, er det også trygt? Er de to (nettbrett og mobil) helt like? 

Anonymous poster hash: 4a0fd...78f

 

Sjekk hvor mye volt enheten skal ha.

 

For mye volt går fint, da enheten selv klarer å regulere hvor mye den maks skal motta, hvis du gir den for lite volt, slites dette på batteriet.

 

For meg og mine enheter betyr det dette: at jeg kan lade iphone på ipadlader, men ikke motsatt. :)

 

Ang. brannsikkerhet så kan man nok ikke gardere seg 100%, dessverre. Alt elektronisk utstyr kan ha defekter man ikke oppdager. For å sikre seg kan det være lurt å prioritere lading når man er hjemme og våken, og ikke oppevare det du lader på lett brennbart materiale.

Anonymous poster hash: 81961...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken effekt har laderen?

En iPad lader har en effekt på 12W, en iPhone lader har en effekt på 5W.

Så lenge den innbygde sikkerhetsteknologien, i produktet som lades, fungerer så skal den hindre overlading eller for hurtig lading.

 

Når/hvis/dersom den innbygde sikkerhetsteknologien ikke fungererså går det varmt.

 

Ikke baser sikkerheten på en eneste teknologi, for teknologier både kan og vil svikte innimellom.



Anonymous poster hash: 48ab8...d54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekuensi 50-60 Hz står det.. ingen W, det står ikke på norsk. 

Laderen til mobilen vet jeg ikke, for den er ikke her. 

 

Men kan jo bruke usb kabelen og lade den på dagtid, for jeg er så usikker på adapteren. 

ts



Anonymous poster hash: 4a0fd...78f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Klarte å glemme igjen mobilen min på hytta! Og får den ikke tilbake før neste helg! 

 

Det er en "orginal lader" til Samsung Galaxy s4.

Men, jeg har en samsung tablet, aner ikke hvilken det er ihvertfall ikke en av de nyeste. Men laderen funker til mobilen, og bruker den til å overføre musikk noen ganger.

 

Men, er det trygt å bruke den til å lade mobilen? 

Har hørt om ladere som har tatt fyr.. og vil ikke risikere å brenne ned leiligheten, eller ødelegge mobilen! 

Anonymous poster hash: 4a0fd...78f

 

Jeg bruker laderen til nettbrettet på mobilen nå og da. Funker helt fint. Eneste aberet er at den muligens leverer litt mye strøm til det lille mobilbatteriet.

Til lading 2-3 ganger har det ikkeno å si om du bruker netbrettladeren, men bytt over til mobilladeren når du får den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker laderen til nettbrettet på mobilen nå og da. Funker helt fint. Eneste aberet er at den muligens leverer litt mye strøm til det lille mobilbatteriet.

Til lading 2-3 ganger har det ikkeno å si om du bruker netbrettladeren, men bytt over til mobilladeren når du får den igjen.

ok så det går greit, får laderen tilbake på Lørdag. Mobilen står til lading i pc'en akkurat nå  :fnise:

 

ts

Anonymous poster hash: 4a0fd...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...